Sähköinen tulevaisuus zero-adventure.
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
- jite
- Viestit: 302
- Liittynyt: Pe Loka 23, 2009 9:17 pm
- Pyörä: Beta RR390 Racing, Honda ATAS DCT
- Paikkakunta: Tallinna
Sähköinen tulevaisuus zero-adventure.
Zeron näkemys sähköisestä adve-pyörästä. Zero Adventure
https://www.adventurebikerider.com/zero ... ture-bike/
https://www.adventurebikerider.com/zero ... ture-bike/
Re: Sähköinen tulevaisuus zero-adventure.
Onhan tuo ollut jo vuosia myynnissä.
Re: Sähköinen tulevaisuus zero-adventure.
Jollain Zerolla pääsin viime syksynä ajaan. Ei kyllä ollu tuo Adventure. Oli kyllä huikea laite. Äänettömyys ja kiihtyvyys oli kyllä epätodellinen yhdistelmä.
Paskapuhetta, mutta uskon.
Re: Sähköinen tulevaisuus zero-adventure.
Ja tuossa vähän pitempää käyttötestiä:
https://www.motouutiset.fi/fi/moottorip ... highlights
https://www.motouutiset.fi/fi/moottorip ... highlights
Re: Sähköinen tulevaisuus zero-adventure.
Jotenkin ei innosta mopo mitä pitää olla lataamassa sadan kilometrin välein oli sitten kuinka huikea vääntö koneessa. Varsinkin kun on katsonut noita sähköautoilijoiden "hehkutusvideoita" juutubesta.
Ilmeisesti yhdellekkään latauspisteelle ei käy kortti saati käteinen maksua varten vaan pitää olla joku saakelin äppi puhelimessa. Joka firmalla tietenkin oma.. Usein latauspiste on joko rikki, kiinni tai ei muten vaan suostu yhteistyöhön ajoneuvon kanssa.
Ainoa joka tämän systeemin on saanut toimimaan on Tesla mutta heidän latauspaikoilla ei tietenkään muita merkkejä ladata.
Ehkä tämä saadaan kymmenen vuoden sisällä saadaan toimivaksi systeemiksi mutta tällä hetkellä ei nuo sähköhärvelit houkuta millään tavalla. Kiinnostavaa kuitenkin seurata kehtitystä, jos sellaista nyt tapahtuu...
Ilmeisesti yhdellekkään latauspisteelle ei käy kortti saati käteinen maksua varten vaan pitää olla joku saakelin äppi puhelimessa. Joka firmalla tietenkin oma.. Usein latauspiste on joko rikki, kiinni tai ei muten vaan suostu yhteistyöhön ajoneuvon kanssa.
Ainoa joka tämän systeemin on saanut toimimaan on Tesla mutta heidän latauspaikoilla ei tietenkään muita merkkejä ladata.
Ehkä tämä saadaan kymmenen vuoden sisällä saadaan toimivaksi systeemiksi mutta tällä hetkellä ei nuo sähköhärvelit houkuta millään tavalla. Kiinnostavaa kuitenkin seurata kehtitystä, jos sellaista nyt tapahtuu...
Rima on asetettava niin korkealle että sen voi alittaa pää pystyssä!
Re: Sähköinen tulevaisuus zero-adventure.
Kyllä tällainen voisi ihan veikeä peli olla, 100km ulottuvuutta on vähän liian vähän, mutta kun kun se alkaa lähenemään 300km niin voisi laite hyvinkin mennä omalle ostoslistalle.
Loppuisi se viimeinenkin syy käydä 'tankkaamassa'
Loppuisi se viimeinenkin syy käydä 'tankkaamassa'
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
-
- Viestit: 496
- Liittynyt: Ma Joulu 05, 2011 3:32 pm
- Pyörä: suzuki
Re: Sähköinen tulevaisuus zero-adventure.
Onhan siinä isot laukut; ne varasähköä täyteen.
Ovat näemmä laittaneet kunnon alustan.
Ovat näemmä laittaneet kunnon alustan.
Re: Sähköinen tulevaisuus zero-adventure.
Maaseudulla ajellessa olis toki näppärä "tankata" jostain sähköpaimenesta..
Rima on asetettava niin korkealle että sen voi alittaa pää pystyssä!
Re: Sähköinen tulevaisuus zero-adventure.
Saattaa nuo maaseudun tankkaukset olla vähän hitaita tuohon tarkoitukseen... Kotona on 3x16A piuhan päässä 11kW:hen rajoitettu laturi niin sillä saa tyypillisesti karvan alle 50km/h matkaa aikaiseksi.
MP:t tyypillisesti kuluttaa saman ellei enemmänkin kuin auto niin kuvittelisin että ei se ainakaan tuota nopeammin pystyisi lataamaan.
Ja saattaa olla että tuollaisessa vehkeessä ei ole kuin 3,6kW laturi niin että sieltä valuu sitten se 10km/h lisää matkaa...
Piti oikein tarkistaa niin eihän tuossa ole kuin 1.3 kW laturi vakiona, optiona 6kW laturi joka ainakin täällä vaatii kolmivaihe virtaa...
MP:t tyypillisesti kuluttaa saman ellei enemmänkin kuin auto niin kuvittelisin että ei se ainakaan tuota nopeammin pystyisi lataamaan.
Ja saattaa olla että tuollaisessa vehkeessä ei ole kuin 3,6kW laturi niin että sieltä valuu sitten se 10km/h lisää matkaa...
Piti oikein tarkistaa niin eihän tuossa ole kuin 1.3 kW laturi vakiona, optiona 6kW laturi joka ainakin täällä vaatii kolmivaihe virtaa...
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
Re: Sähköinen tulevaisuus zero-adventure.
Joo sama vika kun muisaki sähö ajoneuvoisa. Kylillä kruisailuun tuo ois hyvä. 100km range ei prätkäsä piisais edes mulle.
Paskapuhetta, mutta uskon.
Re: Sähköinen tulevaisuus zero-adventure.
Perus nakkikioskin kiertoon (jos ei montaa kierrosta) tuo juuri ja juuri riittäis mutta mitä helvettiä silloin tekee kolmen laukun sarjalla.. No saa toki bisset himaan tuotua lähikaupasta.
Ei pääse Lättikselle ja takasin Hämeenlinnasta edes suorinta reittiä, saati sitten kiertäen. Puhumattakaan että täältä pohjosesta lähtis etelässä käymään.
Ei pääse Lättikselle ja takasin Hämeenlinnasta edes suorinta reittiä, saati sitten kiertäen. Puhumattakaan että täältä pohjosesta lähtis etelässä käymään.
Rima on asetettava niin korkealle että sen voi alittaa pää pystyssä!
Re: Sähköinen tulevaisuus zero-adventure.
Nakkikioskin kierrossa, kuten varmaan myös sorapöräyksillä toimintasäde tuplaantuu maantieajosta, kuten sähköautoillakin.
Re: Sähköinen tulevaisuus zero-adventure.
Mutta kun parhaimmillaan päästään noin 80% valmistajan lupaamasta toimintasäteestä eikä kukaan kuitenkaan uskalla ihan nolliin vetää niin taitaa olla se 100km todellinen toimintasäde.
Sama homma autoissa, jos luvataan yli 400km rangea niin käytännössä viimeistään sillon lataamaan kun on 300km mittarissa. Silloin vielä saatat päästä toiselle latausasemalle kun se ensimmäinen on melko varmasti rikki..
Sama homma autoissa, jos luvataan yli 400km rangea niin käytännössä viimeistään sillon lataamaan kun on 300km mittarissa. Silloin vielä saatat päästä toiselle latausasemalle kun se ensimmäinen on melko varmasti rikki..
Rima on asetettava niin korkealle että sen voi alittaa pää pystyssä!
- mico
- Viestit: 1366
- Liittynyt: Ma Elo 22, 2011 10:28 pm
- Pyörä: KTM 990 Dakar 30th edition
- Paikkakunta: Pori
Re: Sähköinen tulevaisuus zero-adventure.
Kuka tuollasella toimintamatkalla tarvii noin paljon kuljetuskapasiteettia? Tietysti jos tarvii yöpyy, että pääsee seuraavan 100km.
Re: Sähköinen tulevaisuus zero-adventure.
Juu, en minä eri mieltä ole. Yritin vaan sanoa, että jos johonkin, niin mielestäni sähköpyörät sopivat parhaiten juuri työmatkoille, nakkikioskin kiertoon ja makkaranpaistoenduroon, jossa ei ole tarve ajaa pitkiä, yhtämittaisia siirtymiä moottoritievauhtia, Silloin toimintasäde voi olla lähempänä valmistajan ilmoittamaa. Mutta kaikki nuo KN76:n yllä mainitsemat ongelmat liittyvät niin sähköautoihin kuin pyöriinkin.
Itse en muutenkaan näe tuota sähkövillitystä kovin hyvänä ratkaisuna, ainakaan lyhyellä aikavälillä. Nopeammin ja enemmän päästöjä saisi laskuun käyttämällä nykyisessä kalustossa uusiutuvia polttoaineita. Siihen on kaikki tekniikka jo olemassa ja kapasiteettia on helpompaa ja halvempaa kasvattaa ympäristöystävällisesti. solekko tehä...
Akkujen valmistus kuormittaa ympäristöä aika lailla, monella tavalla. Nykyinen akkuvalmistuksen kapasiteetti on suorastaan naurettava, jos kaikkien uusien myytävien kulkupelien pitäisi liikkua sähköllä. Mutta valmistajat tietysti myyvät mieluummin uutta kalustoa ja politiikkakin tuntuu nyt suosivan sähköä. Norjaa ihastellaan jonkinlaisena kehityksen mallimaana kun myydyin uusi automalli on Tesla 3. Hyvähän se on, kun on millä mällätä. Öljyrahoilla on hyvä ostella sähköautoja ja vuoriston joista saa halpaa, päästötöntä sähköä niin että sitä riittää myös meille myytäväksi.No, nyt meni jo politiikan puolelle. Suomen poliitikoista suuri osa ei ole hiffannut, että monimutkaisen ilmastopolitiikan taustalla on ennenkaikkea suuri raha ja oman talouden häpeämätön pönkittäminen. Mutta mehän ollaan mallioppilaita aina ja kaikessa.
Itse en muutenkaan näe tuota sähkövillitystä kovin hyvänä ratkaisuna, ainakaan lyhyellä aikavälillä. Nopeammin ja enemmän päästöjä saisi laskuun käyttämällä nykyisessä kalustossa uusiutuvia polttoaineita. Siihen on kaikki tekniikka jo olemassa ja kapasiteettia on helpompaa ja halvempaa kasvattaa ympäristöystävällisesti. solekko tehä...
Akkujen valmistus kuormittaa ympäristöä aika lailla, monella tavalla. Nykyinen akkuvalmistuksen kapasiteetti on suorastaan naurettava, jos kaikkien uusien myytävien kulkupelien pitäisi liikkua sähköllä. Mutta valmistajat tietysti myyvät mieluummin uutta kalustoa ja politiikkakin tuntuu nyt suosivan sähköä. Norjaa ihastellaan jonkinlaisena kehityksen mallimaana kun myydyin uusi automalli on Tesla 3. Hyvähän se on, kun on millä mällätä. Öljyrahoilla on hyvä ostella sähköautoja ja vuoriston joista saa halpaa, päästötöntä sähköä niin että sitä riittää myös meille myytäväksi.No, nyt meni jo politiikan puolelle. Suomen poliitikoista suuri osa ei ole hiffannut, että monimutkaisen ilmastopolitiikan taustalla on ennenkaikkea suuri raha ja oman talouden häpeämätön pönkittäminen. Mutta mehän ollaan mallioppilaita aina ja kaikessa.