Kankaiset sivulaukut !! ?
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Kankaiset sivulaukut !! ?
Kuvaosastossa oli kuvia pärröistä, joissa on (siniset) kangas-sivulaukut. Ovatko miten kestävät maastossa, kuoppaisella tiellä, eli röykyytyksessä. Kestävätkö kurakeliä ? Millainen ripustus ? Niin ja hinta ? (Oilisipa kätevää jos repun tai reput saisi pyörän sivulle roikkumaan ja siitä taas selkään 
- Mika TA-91
- Pyörä: 790 Adventure R, EXC-F 250
Moi,
Itselläni ei ole kumpaakaan, mutta kun noista tuolla pystymettässä keskusteltiin, niin tässä pari esimerkkiä:
Bilteman vaihtoehto
Suurin osa Bilteman käyttäjistä on tehnyt kiinnityksen uudestaan, jotta se vastaisi tukevuudeltaa moottoripyörä käyttöä. On kuullemma oikeasti vedenpitävä, ei kestä kovin hyvin kaatuilua, mutta hinta on kohdallaan (24,90 €).
Ortliebin laukut
Ortlieb on erittäin laadukkaiden laukkujen valmistaja, pitävät varmasti vettä, kestävät ymmärtääkseni pientä konttailuakin, paikkasarjoja löytyy, kiinnityssysteemi on toimiva, helppo kiinnittää ja irroittaa, mutta toisaalta hinta on 159 €.
Terveisin
Itselläni ei ole kumpaakaan, mutta kun noista tuolla pystymettässä keskusteltiin, niin tässä pari esimerkkiä:
Bilteman vaihtoehto
Suurin osa Bilteman käyttäjistä on tehnyt kiinnityksen uudestaan, jotta se vastaisi tukevuudeltaa moottoripyörä käyttöä. On kuullemma oikeasti vedenpitävä, ei kestä kovin hyvin kaatuilua, mutta hinta on kohdallaan (24,90 €).
Ortliebin laukut
Ortlieb on erittäin laadukkaiden laukkujen valmistaja, pitävät varmasti vettä, kestävät ymmärtääkseni pientä konttailuakin, paikkasarjoja löytyy, kiinnityssysteemi on toimiva, helppo kiinnittää ja irroittaa, mutta toisaalta hinta on 159 €.
Terveisin
Mika TA-91
Re: Kankaiset sivulaukut !! ?
Biltema (se sininen):vmi kirjoitti:Kuvaosastossa oli kuvia pärröistä, joissa on (siniset) kangas-sivulaukut. Ovatko miten kestävät maastossa, kuoppaisella tiellä, eli röykyytyksessä. Kestävätkö kurakeliä ? Millainen ripustus ? Niin ja hinta ? (Oilisipa kätevää jos repun tai reput saisi pyörän sivulle roikkumaan ja siitä taas selkään
Alkuperäinen kiinnike on tehty polkupyörän tarakkaa varten, koukut ovat liian ohuet moottoripyörän tavaratelineeseen. Happi oli väsännyt omiinsa oikein hienot koukut TransAlpia varten. Itse olen tyytynyt avattaviin nippusiteisiin (Biltema). Koukut ovat suositeltava ratkaisu jos laukkuja irottaa/laittaa paikoilleen päivittäin. Nippusiteiden kanssa plärääminen takkuaa. Kiinnityksen olen varmistanut kahdella irtoremmillä, yksi vaaka- ja toinen pystysuoraan.
Laukut ovat kestäneet vettä ja käyttöä hyvin, hiekkatie-kilometrejä takana ehkä vajaa kymmenen tuhatta (ei näkyviä väsymisen merkkejä). Pyörän ja hiekkatien välistä puristusta/hankausta laukku kesti kohtuullisesti. Tavarat eivät levinneet tielle, mutta vedenpitävyys heikkeni alaosista ratkaisevasti.
Ortlieb (musta):
Kiinnikkeet sopivat sellaisenaan ainakin KTM:n laukkurautoihin. Helppo ottaa pois ja laittaa takaisin. Kiinnityksen olen varmistanut kahdella irtoremmillä, yksi vaaka- ja toinen pystysuoraan. Kilometrejä takana vajaa viisi tuhatta, ei näkyviä väsymisen merkkejä. Tämän laukun päälle en ole kaatunut, joten kestävyydestä en osaa sanoa mitään.
Oma Ortliebini on muuten mallia "sivulaukku", jonka hinta on 90€, eli vähemmän kuin satulalaukkujen (joita tarvitaan vain yksi ?)
Bilteman laukku on pystysuunnsassa korkeampi kuin Ortlieb. Etu-takasunnassa Ortileb on taas isompi. Tilavuus lienee samaa luokkaa.
Huono tie, parempi mieli.
- MarkoV
- Pyörä: Husqvarna FE 350 -15
Mulla olisi myynnissä IXS:n kankaiset sivulaukut. Eikä ole kalliit...vmi kirjoitti:Kuvaosastossa oli kuvia pärröistä, joissa on (siniset) kangas-sivulaukut. Ovatko miten kestävät maastossa, kuoppaisella tiellä, eli röykyytyksessä. Kestävätkö kurakeliä ? Millainen ripustus ? Niin ja hinta ? (Oilisipa kätevää jos repun tai reput saisi pyörän sivulle roikkumaan ja siitä taas selkään
Marko
Pessimisti ei pety!
Marko & Husqvarna FE 350 -15
Moi,
Mulla on tuollaiset näppärät moto detailin laukut suizassa. olivat jotain 50€. Näitä saa louisilta ja suomesta rajamotorin kautta. Olivat mulla kiinni tämän kesän ja pysyi ne kiinni koko kesän. Heitin alkuperäiset kiinnikkeet mäkeen ja kiinnitin laukut pyörään nippusiteillä. Sain siten laukut ja painopisteen alemmas.

Mulla on tuollaiset näppärät moto detailin laukut suizassa. olivat jotain 50€. Näitä saa louisilta ja suomesta rajamotorin kautta. Olivat mulla kiinni tämän kesän ja pysyi ne kiinni koko kesän. Heitin alkuperäiset kiinnikkeet mäkeen ja kiinnitin laukut pyörään nippusiteillä. Sain siten laukut ja painopisteen alemmas.
-too Big to fail-
-
Tase
- Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100
Kestääkö ne? Minulla on hieman huonoja kokemuksia Moto Detail tankkilaukusta. Käytin sitä perälaukkuna eli sidoin sen tavaratelineeseen kiinni. Ensimmäisellä reissulla siitä irtosi yksi kiinnityslenkki, ompelija oli ollut huolimaton ja se ei ollut kunnolla tarttunut. No Rajamotor hommasi hienosti takuuseen uuden ja sain pitää myös vanhan. Jonkinajan kuluttua vanhasta laukusta petti pohjan ja sivukappaleen sauma ihan normaalilla surautuksella. No otin käyttöön seuraavan ja sama homma. Saumat eivät kerta kaikkiaan kestäneet. Nyt minulla on Touratechin laukku, jota en vielä testannut, mutta on se ainakin hinnaltaan eriluokkaa.aapo kirjoitti: ...
Mulla on tuollaiset näppärät moto detailin laukut suizassa. olivat jotain 50€.
...
Kullä ne kesti ainakin viime kesän. Uraalla tuli vänäh sulamis vaurioita kun piti makuuttaa pyörää maastossa. Mutta ne alkuperäiset kiinnikkeet on ihan P:stä. Niillä ei tee mitään.
Halvoissa laukuissahan on juuri se vika että laatu ei ole tasaista. Eli vois saada melkein hyvät tai sitteen ihan täydet maanantai kappaleet.
Luulen että noista halvoista laukuista hajoaa aina ensimmäisenä vetoketjut. Ne ovat sitä kierreversiota joka voi purkautua. Hyvät vetskarit ovat semmoisia ruiskupurista osista koottuja (siis ne hakaset) niinkuin ajo asuissa tai metalliset (kattokaapa Ursukin pukuja)
Paras jos ei ole vetskareita ollenkaan niin kuin ortliebin säkeissä.
EDIT: siis ainakin vielä on saumat kestäneet. Aika painavaakin kamaa sielä on, sisuskumit, kaikki työkalut, minikompura ym.
Halpaa ja hyvää ei ole olemassa.
-aapo
Halvoissa laukuissahan on juuri se vika että laatu ei ole tasaista. Eli vois saada melkein hyvät tai sitteen ihan täydet maanantai kappaleet.
Luulen että noista halvoista laukuista hajoaa aina ensimmäisenä vetoketjut. Ne ovat sitä kierreversiota joka voi purkautua. Hyvät vetskarit ovat semmoisia ruiskupurista osista koottuja (siis ne hakaset) niinkuin ajo asuissa tai metalliset (kattokaapa Ursukin pukuja)
Paras jos ei ole vetskareita ollenkaan niin kuin ortliebin säkeissä.
EDIT: siis ainakin vielä on saumat kestäneet. Aika painavaakin kamaa sielä on, sisuskumit, kaikki työkalut, minikompura ym.
Halpaa ja hyvää ei ole olemassa.
-aapo
-too Big to fail-
- MarkoV
- Pyörä: Husqvarna FE 350 -15
No katoopa kun niitä on vielä myynnissäkin...vmi kirjoitti:Kiitos vastauksista. Muuten millaisia "reppuja" nuo myynnissä olevat laukut ovat. Onko kuvia ?
http://www.mcpoolen.se/tbh/packutrustni ... attan.html
Ja tuolla 77e
http://www.atic.org/accessory/luggage.php
Laitetaan hinnaksi vaikka 35e+postikulut.
Itselläni nuo ovat olleet mukana kaksi euroopanreissua, Ihan tyytyväinen olen ollut, saa nopeasti paikoilleen ja pois.
Marko
Pessimisti ei pety!
Itsellä ollut nuo ortliebin satulalaukut kolme kesää (ja yksi talvi) käytössä. Olen erittäin tyytyväinen toimintaan. Helppo kiinnittää ja irroittaa. Pitää kamat kuivina. Yhden reiän sain pohjaan tehtyä aivan omatoimisesti, mutta senkin sain korjattua liquidsolella. Harvoja ostoksia missä rahani ei ole mennyt hukkaan.
Riku
Riku
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=214466 kokemuksia hyvistä satulalaukuista tai pyörälaukuista.
- NiKu
- Pyörä: EiOo vielä..
- Viesti:
Louis
Ite oon aatellu tommosta settiä. Käypi sitte sekä kurapärrää, et kyykkyyn.
http://www.louis.de/_1057f9914580a1619c ... 025335.JPG
Hintaa on 50€ ..näköjää alennettu
Ei mopoilla tänäkää vuonna..
-
Rampe
- Pyörä: Tervatien kulkijoita
Re: Louis
MORO! Pistin YV:täNiKu kirjoitti:Ite oon aatellu tommosta settiä. Käypi sitte sekä kurapärrää, et kyykkyyn.![]()
Ollutta: XTZ660 -94, XTZ850 -92, Shine mx230, XTZ750 -89

-
Rampe
- Pyörä: Tervatien kulkijoita
Lidl tarjoaa kolmen laukun settiä (polkupyörään), josta kaksi tulee sivulle ja yhden saa sivulaukkujen päälle kiinnitettyä. Tämä päälilaukku toimii myös selkäreppuna. Sivulaukkujen taustalla on jäykkä muovi. Näyttäis äkkiseltään tukevammilta kuin Bilteman malli ja vedenpitäväksikin mainostavat.vmi kirjoitti:Kuvaosastossa oli kuvia pärröistä, joissa on (siniset) kangas-sivulaukut. Ovatko miten kestävät maastossa, kuoppaisella tiellä, eli röykyytyksessä. Kestävätkö kurakeliä ? Millainen ripustus ? Niin ja hinta ? (Oilisipa kätevää jos repun tai reput saisi pyörän sivulle roikkumaan ja siitä taas selkään
http://www.lidl.fi/fi/home.nsf/pages/c. ... ailylaukku
http://www.lidl.fi/fi/home.nsf/pages/c. ... railyreppu
Onko kukaan käyny kattelemassa "sillä silmällä", että luonnistuuko asennus enduroon?
Ollutta: XTZ660 -94, XTZ850 -92, Shine mx230, XTZ750 -89