Ajomotivaatiota etsimässä.
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: Ajomotivaatiota etsimässä.
Laitetaanpa oma kontribuutio.
Eli tosiaan viime talven laskettelussa meni polvi pahasti rikki - meni lopulta leikattavaksi (5 toimenpidettä) ja oikeastaan kaikki moottoripyöräily alkanut enemmän tai vähemmän pelottamaan. Pelkona siis se että ottaisi vahingossa vastaan sillä jalalla jossain yllättävässä tilanteessa ja uudestaan polvi romuksi (tai kävisi jotain muuta). Asiaa ei myöskään auta että kuntoutus on ollut todella hidasta ja alkanut sitä myötä miettimään koko homman järkevyyttä. Ehkä tästä pitäisi alkaa ittelleen kallonkutistajaa varamaan tai laittaa pyörä myyntiin.
Lähetetty minun GM1913 laitteesta Tapatalkilla
Eli tosiaan viime talven laskettelussa meni polvi pahasti rikki - meni lopulta leikattavaksi (5 toimenpidettä) ja oikeastaan kaikki moottoripyöräily alkanut enemmän tai vähemmän pelottamaan. Pelkona siis se että ottaisi vahingossa vastaan sillä jalalla jossain yllättävässä tilanteessa ja uudestaan polvi romuksi (tai kävisi jotain muuta). Asiaa ei myöskään auta että kuntoutus on ollut todella hidasta ja alkanut sitä myötä miettimään koko homman järkevyyttä. Ehkä tästä pitäisi alkaa ittelleen kallonkutistajaa varamaan tai laittaa pyörä myyntiin.
Lähetetty minun GM1913 laitteesta Tapatalkilla
- _JPA_
- Viestit: 663
- Liittynyt: Ke Loka 15, 2014 11:58 am
- Pyörä: 2019 KTM 690 Enduro R
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Re: Ajomotivaatiota etsimässä.
Oma polvi meni aikoinaan jäällä / moottoripyörällä. 6 vko keppien kanssa ja sitten lihasmassan ja liikkuvuuden palautusta. Heti lumien sulettua ja polven liikkuvuuden sallittua lyhyitä ajeluita. Ja seuraavana talvena jäälle, ettei jää turhia kammoja (vähän kyllä alkuun hirvitti).
Sen jälkeen polvi leikattiin kahtena seuraavana vuotena ja yhden välivuoden jälkeen vielä neljännen kerran. Ja aina ne mukavat kuntoutukset päälle.
Kannattaa käydä ajamista kokeilemassa aika ajoin ja kuulostella fiiliksiä. Jos ei nappaa, niin ei se väkisin iloksi muutu.
Sen jälkeen polvi leikattiin kahtena seuraavana vuotena ja yhden välivuoden jälkeen vielä neljännen kerran. Ja aina ne mukavat kuntoutukset päälle.
Kannattaa käydä ajamista kokeilemassa aika ajoin ja kuulostella fiiliksiä. Jos ei nappaa, niin ei se väkisin iloksi muutu.
-
- Viestit: 366
- Liittynyt: Ke Kesä 03, 2015 11:21 am
- Pyörä: KTM 690 enduro r 2020
- Paikkakunta: Mänttä
Re: Ajomotivaatiota etsimässä.
Voin kokemuksesta sanoa että älä ainakaan myy pyörää jos ei hirveästi ole velkaa tai ns. Leipää pyydä jos pidät sitä vaikka vuoden tallissa ja unohdat sinne.
Se on jos tähän lajiin on rakastunut niin se ajo into tulee varmasti takaisin ja ai että kun on hieno kaivaa mopo tallista ja lähteä pitkän tauon jälkeen koluamaan omia lempireittejä.
Mää vedin niin överiksi että myin kaikki. Se ei ole helpoin tie.
Oli kiva häntä koipien välissä kertoa kotona emännälle että jos sittenkin aloittaisin uudestaan. Piti ostaa kaikki. Ajovarusteita myöten
Kertokaa mulle miten pääsen tästä vaihto kierteestä eroon. Taas tekis mieli vaihtaa. Eikö vois edes vuoden ajaa samalla
pyörällä
Se on jos tähän lajiin on rakastunut niin se ajo into tulee varmasti takaisin ja ai että kun on hieno kaivaa mopo tallista ja lähteä pitkän tauon jälkeen koluamaan omia lempireittejä.
Mää vedin niin överiksi että myin kaikki. Se ei ole helpoin tie.
Oli kiva häntä koipien välissä kertoa kotona emännälle että jos sittenkin aloittaisin uudestaan. Piti ostaa kaikki. Ajovarusteita myöten
Kertokaa mulle miten pääsen tästä vaihto kierteestä eroon. Taas tekis mieli vaihtaa. Eikö vois edes vuoden ajaa samalla
pyörällä
Re: Ajomotivaatiota etsimässä.
Tulipa paljon asiaa lyhyessä ajassa - kiitos siitä . Joo onhan tässä nyt kaikkea mielessä, tiedä sitten paljon vaikuttaa ajatuksiin tämä polviärsytys.
Hurjan kuuloinen tuo polvihomma - on ilmeisesti hyvä nyt kuitenkin lopulta?
Ei tosiaan olisi kovin fiksua lähteä myymään nyt 8kk vanhaa ja 3000km ajettua joka on vielä varustettu omiin tarpeisiin sopivaksi. Pitää jättää ajatus hautumaan. Olen jopa leikkinyt ajatuksella vaihdosta Tenereen mutta tuon polven kannalta se voisi rajoittaa enemmänkin ajamista niillä omilla suosikkipätkillä.
Tuo vaihtokuume onkin sitten pirunmoinen kun se iskee. Mutta toisaalta mihin vaihtaisit tuon luokan parhaasta pyörästä (Tenere 700) ?
Olisin linkittänyt vastauksiin käyttäjät mutta tapatalk ei sellaiseen taivu - lukija ymmärtää varmaan kuitenkin.
Lähetetty minun GM1913 laitteesta Tapatalkilla
Hurjan kuuloinen tuo polvihomma - on ilmeisesti hyvä nyt kuitenkin lopulta?
Ei tosiaan olisi kovin fiksua lähteä myymään nyt 8kk vanhaa ja 3000km ajettua joka on vielä varustettu omiin tarpeisiin sopivaksi. Pitää jättää ajatus hautumaan. Olen jopa leikkinyt ajatuksella vaihdosta Tenereen mutta tuon polven kannalta se voisi rajoittaa enemmänkin ajamista niillä omilla suosikkipätkillä.
Tuo vaihtokuume onkin sitten pirunmoinen kun se iskee. Mutta toisaalta mihin vaihtaisit tuon luokan parhaasta pyörästä (Tenere 700) ?
Olisin linkittänyt vastauksiin käyttäjät mutta tapatalk ei sellaiseen taivu - lukija ymmärtää varmaan kuitenkin.
Lähetetty minun GM1913 laitteesta Tapatalkilla
-
- Viestit: 366
- Liittynyt: Ke Kesä 03, 2015 11:21 am
- Pyörä: KTM 690 enduro r 2020
- Paikkakunta: Mänttä
Re: Ajomotivaatiota etsimässä.
Tenere on hieno pyörä mutta tekee mieli aika ajoin pienempää
Ja se olis hussen 701 tai kotarin 690
690 on jo ollut ja tykkäsin sen keveydestä.
En tiedä kannattaako. Ajomotivaatio sentään on kunnossa
Ja se olis hussen 701 tai kotarin 690
690 on jo ollut ja tykkäsin sen keveydestä.
En tiedä kannattaako. Ajomotivaatio sentään on kunnossa
- Ilmari
- Viestit: 1056
- Liittynyt: Su Maalis 12, 2006 11:15 am
- Pyörä: T7,CBR600, zxr6
- Paikkakunta: Kokkola
Re: Ajomotivaatiota etsimässä.
Matkaendurotourinki/muu vastaava toiminta, motivaatio full zero!
Talvi nyt vielä meni ja kaverin kans käytiin alkukesästä itäsuomen kierros, mutta nyt ei vaan kiinnosta. Tietty nuo helteet tekee oman osansa ja toisaalta onhan näitten vehkeitten kans rymytty mettissä/maailmalla vuodesta 2006 lähtien.
Bandiitilla töihin kulkeminen on ihan jees ja Ceebbarilla kilpaileminen radalla on huomattavasti enenmmän jees. Oottakoon bemari kylmempiä kelejä ja antaa kusiaisen vinkua radalla. Vaihtelu virkistää...
-Ile-
Talvi nyt vielä meni ja kaverin kans käytiin alkukesästä itäsuomen kierros, mutta nyt ei vaan kiinnosta. Tietty nuo helteet tekee oman osansa ja toisaalta onhan näitten vehkeitten kans rymytty mettissä/maailmalla vuodesta 2006 lähtien.
Bandiitilla töihin kulkeminen on ihan jees ja Ceebbarilla kilpaileminen radalla on huomattavasti enenmmän jees. Oottakoon bemari kylmempiä kelejä ja antaa kusiaisen vinkua radalla. Vaihtelu virkistää...
-Ile-
Ajomotivaatiota etsimässä.
Niin siinä kävi että talli on tyhjä. Bemari löysi uuden kodin. 23 eri pyörää siellä on majaillut, eikä ole oikein intressiä ostaa sitä 24:ttä.
Taidan ostaa Hiluksin.
Edit: Ei tullut Hiluxia, mutta katubemari kyllä. Jospa se ajeleminen alkaisi jälleen kiinnostamaan.
Taidan ostaa Hiluksin.
Edit: Ei tullut Hiluxia, mutta katubemari kyllä. Jospa se ajeleminen alkaisi jälleen kiinnostamaan.
Re: Ajomotivaatiota etsimässä.
Tässä samalla uusi käyttäjä esittäytyy foorumille eli kaikille hei tasapuolisesti.
Reilu kymmenen vuotta nyt keräilly motivaatiota ja viime talvena aloin jo vähän selailemaan pyöriä ja nyt viime viikolla sovin kaupat F800GS, kymmenen vuotta vanha mopo, mutta valmiiksi varusteltu kovia laukkuja myöten. Arvoin pitkään 1200GS:n, 1290:n, 700 Teneren ja jopa 690 Kotarin välillä, mutta sitten tuo 800 tuli jostaki mieleen ehkä kaikkien nuitten välimallina ja tuleva kesä näyttää oliko hyvä valinta. Alkanu reissaaminen jotenki kiinnostaa ja lapsia tullu niin kai se nyt tuli se hetki, että kotoa on pois välillä päästävä tuulettumaan.
Tet reittiajeluita YouTubesta katellu ja nuitahan sitä tulee lähettyä ajelemaan. Elämä on nakannu napapiirin pohjoispuolelta ihan eteläisimpään Suomeen, mutta nythän tässä voi sitten hyödyntää ja laajentaa molempien päiden tuntemusta ja samanhenkisiin ihmisiin tutustuttu niin ajoseuraakin löytyy. Venäjällä tullu paljon pyörittyä autolla niin sinnekkin voisin jossakin vaiheessa kuvitella lähteväni..
Nyt vielä aika isona operaationa on päivittää ajokamppeet sopiviin, tiputtaa painoa parikymmentä kiloa kesään mennessä , hommata navigaattori ym tarpeelliset ja vähän tutustua mopoonki, piikkkirattaat tuli mukaan niin voi jo vähän käydä kokeilemassa.
Reilu kymmenen vuotta nyt keräilly motivaatiota ja viime talvena aloin jo vähän selailemaan pyöriä ja nyt viime viikolla sovin kaupat F800GS, kymmenen vuotta vanha mopo, mutta valmiiksi varusteltu kovia laukkuja myöten. Arvoin pitkään 1200GS:n, 1290:n, 700 Teneren ja jopa 690 Kotarin välillä, mutta sitten tuo 800 tuli jostaki mieleen ehkä kaikkien nuitten välimallina ja tuleva kesä näyttää oliko hyvä valinta. Alkanu reissaaminen jotenki kiinnostaa ja lapsia tullu niin kai se nyt tuli se hetki, että kotoa on pois välillä päästävä tuulettumaan.
Tet reittiajeluita YouTubesta katellu ja nuitahan sitä tulee lähettyä ajelemaan. Elämä on nakannu napapiirin pohjoispuolelta ihan eteläisimpään Suomeen, mutta nythän tässä voi sitten hyödyntää ja laajentaa molempien päiden tuntemusta ja samanhenkisiin ihmisiin tutustuttu niin ajoseuraakin löytyy. Venäjällä tullu paljon pyörittyä autolla niin sinnekkin voisin jossakin vaiheessa kuvitella lähteväni..
Nyt vielä aika isona operaationa on päivittää ajokamppeet sopiviin, tiputtaa painoa parikymmentä kiloa kesään mennessä , hommata navigaattori ym tarpeelliset ja vähän tutustua mopoonki, piikkkirattaat tuli mukaan niin voi jo vähän käydä kokeilemassa.
- Mika TA-91
- Viestit: 1467
- Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 1:22 pm
- Pyörä: 790 Adventure R, EXC-F 250
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Ajomotivaatiota etsimässä.
Loistavan valinnan olet tehnyt ja hyvä puoli tässä hommassa on, että vaikka eri pyörien paremmuudesta puhutaan paljon, niin ei sillä ole oikeasti väliä, tämä on sen verran mukavaa hommaa.
Lähtee vaan kun rauhallisesti sopivalla seikkauilumielellä liikkeelle, niin aina on kivaa (ja ne hetket kun tuntuu ettei ole kivaa on yleensä niintä joka on parin viikon jälkeen (tai jo samana iltana) niitä parhaita hetkiä )
Lähtee vaan kun rauhallisesti sopivalla seikkauilumielellä liikkeelle, niin aina on kivaa (ja ne hetket kun tuntuu ettei ole kivaa on yleensä niintä joka on parin viikon jälkeen (tai jo samana iltana) niitä parhaita hetkiä )
Mika TA-91
Re: Ajomotivaatiota etsimässä.
Viimeksi mulla oli 400 Husaberg ennen taukoa. Kiinnostus loppu siihen kun ajeltiin kelkkareitin pohjia, tosi upottavia jänkäpätkiä ja kun se sitten jossakin vaiheessa stumppas ja oltiin kaverin kanssa niin väsyneitä ettei kumpikaan jaksanu polkasta sitä käyntiin.. nyt tuo toki naurattaa, mutta sillon kun koitettiin pimiässä työntää pyöriä kotiin ja mietittiin jo kyytin soittamista niin ei ollu kivaa. No lähti se sitten hetken tauon päästä käyntiin ja ajettiin ihmisten ilmoille parikymmentä kilometriä. Olis varmaan pitäny vain vaihtaa sähköstartilliseen näin jälkeenpäin ajateltuna.Mika TA-91 kirjoitti: ↑La Tammi 15, 2022 12:05 pm Loistavan valinnan olet tehnyt ja hyvä puoli tässä hommassa on, että vaikka eri pyörien paremmuudesta puhutaan paljon, niin ei sillä ole oikeasti väliä, tämä on sen verran mukavaa hommaa.
Lähtee vaan kun rauhallisesti sopivalla seikkauilumielellä liikkeelle, niin aina on kivaa (ja ne hetket kun tuntuu ettei ole kivaa on yleensä niintä joka on parin viikon jälkeen (tai jo samana iltana) niitä parhaita hetkiä )
-
- Viestit: 108
- Liittynyt: La Huhti 12, 2014 12:56 pm
- Pyörä: CRF 300 L ja TY 250
- Paikkakunta: Tussuby.
Re: Ajomotivaatiota etsimässä.
No täällähän on polvivaivaisia !
Mulla meni ajaessa polvi -04 ja vielä vaivaa.
Lekuri silloin sanoi peruskuntoutuksen jälkeen, että nivelrikko ei sitten parane itsekseen ja jos ei se vaivaa pahemmin 5v päästä, niin sitten se vaivaa 10v päästä. Oli oikeassa ja väärässä. Mun ehjä polvi kierukkavialla on paljon kivuliaampi ja hankalampi, kuin se rikkoutunut polvi.
Olen aina ollut moottoripyöräilyn sekakäyttäjä ja sopiva laite myös polvivaivaisille löytyy, jos vaan kuskista se polte löytyy.
Väkisin ei kannata. Mieluummin pitää muutaman vuoden taukoa ja sitten jos siltä tuntuu.
Palasin silloin kyllä pyörän päälle -06 ja on se sama tuolla vieläkin. Enska ja crossi on siitä hankalia, että se jalan ojennus lähtee tuolta selkärangasta, eikä siinä kerkiä miettimään osuuko hyvin vai ei. Vauhti pois ja sitten se ei enää ole sama laji, eikä sitä mitä pitäisi.
Nyttemmin ajelen huvikseni trialpyörällä, kun siinähän ei tarvitse laittaa jalkoja maahan lainkaan. , tai sitten katupyörällä ja hiekkateille on toi himmeä KLX, joka kyllä vaihtuu pikapuolin tehokkaampaan.
En sano että lopettaa ei kannata. Kukin miettiköön fiiliksen mukaan, mutta väkisin ei kannata vääntää, jos siltä tuntuu.
Itse en lopeta ennenkuin on Pakko.
Mulla meni ajaessa polvi -04 ja vielä vaivaa.
Lekuri silloin sanoi peruskuntoutuksen jälkeen, että nivelrikko ei sitten parane itsekseen ja jos ei se vaivaa pahemmin 5v päästä, niin sitten se vaivaa 10v päästä. Oli oikeassa ja väärässä. Mun ehjä polvi kierukkavialla on paljon kivuliaampi ja hankalampi, kuin se rikkoutunut polvi.
Olen aina ollut moottoripyöräilyn sekakäyttäjä ja sopiva laite myös polvivaivaisille löytyy, jos vaan kuskista se polte löytyy.
Väkisin ei kannata. Mieluummin pitää muutaman vuoden taukoa ja sitten jos siltä tuntuu.
Palasin silloin kyllä pyörän päälle -06 ja on se sama tuolla vieläkin. Enska ja crossi on siitä hankalia, että se jalan ojennus lähtee tuolta selkärangasta, eikä siinä kerkiä miettimään osuuko hyvin vai ei. Vauhti pois ja sitten se ei enää ole sama laji, eikä sitä mitä pitäisi.
Nyttemmin ajelen huvikseni trialpyörällä, kun siinähän ei tarvitse laittaa jalkoja maahan lainkaan. , tai sitten katupyörällä ja hiekkateille on toi himmeä KLX, joka kyllä vaihtuu pikapuolin tehokkaampaan.
En sano että lopettaa ei kannata. Kukin miettiköön fiiliksen mukaan, mutta väkisin ei kannata vääntää, jos siltä tuntuu.
Itse en lopeta ennenkuin on Pakko.
Viraton, varaton, vastuuton, mutta velaton ja ylpeä siitä.
Re: Ajomotivaatiota etsimässä.
Jaa. Paluu arkeen odottaa huomenna, sillä XJR1300 on lähdössä vaihtoon R1200GS LC:hen. Kaksi vaihtoehtoa on tarjolla ja molemmat kauppiaat hyvittävät aika hurjasti vaihdossa. Onkohan näin syksyllä joku kausilaitteiden varastoarvon laskeminen tärkeää vai mikä lie?Torsti kirjoitti: ↑Pe Elo 27, 2021 6:39 pm Niin siinä kävi että talli on tyhjä. Bemari löysi uuden kodin. 23 eri pyörää siellä on majaillut, eikä ole oikein intressiä ostaa sitä 24:ttä.
Taidan ostaa Hiluksin.
Edit: Ei tullut Hiluxia, mutta katubemari kyllä. Jospa se ajeleminen alkaisi jälleen kiinnostamaan.
Jos kaupat syntyvät niin tulee uusi elementti ajelemiseen. Vakionopeussäädin.
Edit: Ei tullut kauppoja
Viimeksi muokannut Torsti, Pe Syys 29, 2023 5:47 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 2203
- Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
- Pyörä: SE ja Temmi 450fi
- Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Re: Ajomotivaatiota etsimässä.
On muuten tieajossa ihan paras elementti. Ainoa lisävaruste mitä Superiin ole kaivannut on nimenomaan vakkari. En kauheasti tietä aja mutta silloin kun ajan, innokasluonteinen pyörä tahtoo hiljalleen viedä minut mukanaan. Noilla Bemareilla kun olen ajellut, olen vakkarin kanssa oppinut nauttimaan rennosta rajoitusten mukaan ajamisesta.
-
- Viestit: 2094
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: Ajomotivaatiota etsimässä.
Täytyisi keksiä, miten suuntaisi tätä moottoripyöräharrastusta uudelleen. Kisahommat alkaa olla aika nähtyjä. Niitä on tullut kierrettyä 2008 vuodesta alkaen ja into siihen on hiipunut. Lähinnä paikallisissa kerhokisoissa on tullut enää ajattua, ja niitäkin vähemmän.
Ajotapahtumia on tullut myös koluttua nyt muutaman vuoden ja onhan niissä mukava turinoida tuttujen kanssa, mutta vähän oli kesän Uraalla sellaista fiilista, että ei se enää innostanut niin kuin ensimmäiset Kivetyt.
Motojyskyn Six Night Enduro tuli ajettua 3 vuotta sitten ja se oli kiva kertakokemus, mutta ei sinne ehkä toista kertaa tule lähdettyä. Kahtena viime kesänä olin MAD:issa, joka alkoi vähän jo toistaa itseään.
Tiasen Karin Espanjan enskasafarilla on tullut myös jo käytyä, ja olihan se hienoa, mutta ajotaidot kisaenskalla ovat ottaneet sen verran takapakkia vähäisen ajon takia, että nyt voisi olla hankaluuksia päästä niitä mäkiä ylös. Ajokaverit ovat taas kehittyneet huimasti eteenpäin, joten ollaan aika eri tasoisia nyt.
Supermoto tuli uutena kuvoihin toissa kesänä ja ensituntuma siihen oli hieno. Ei tullut kuitenkaan tänä kesänä käytyä radalla. Tämä on kuitenkin jotakin uutta ja radalla pitää käydä ensi kesänä useamman kerran, mutta en usko, että sitäkään määrätömästi jaksaa tehdä. Sumot kun on alla, niin nämä 100 km:n säteen pienet asfalttitiet on aika nopsaan ajettu läpi.
Kisaenskalla crossi tuo mukavaa vaihtelua, ja hiekkaradat on parhaimmillaan, kun on satanut vähän enemmän, jolloin taas kivikoihin ja juurakoihin ei ole niin paljoa intoa. Ei ole kuitenkaan parina viime vuonna juuri tullut ajettua crossia, joten siitä voisi koittaa löytää kipinä kisaenskalla ajoon. Joskus oli tavoite ajaa vielä joskus yksi crossikisa, mutta mitä olen TOP250 kisoja käynyt katsomassa, niin ei minulla oikein ole vauhdin puolesta asiaa sinne.
Lapissa on tullut käytyä nyt kolmena kesänä peräkkäin ja tämän kesän lomareissulla oli vähän kankeutta reissuun lähtemisen kanssa, ja kun kelit huononi, niin aika äkkiä tuli fiilis, että eiköhän tässä voisi olla kohta jo kotona taas. Reissaamisella tuntuisi kuitenkin olevan edelleen annettavaa, kunhan ei lyö ajankohtaa etukäteen lukkoon, vaan katsoo sitä vähän kelien mukaan. 2022 kesällä oli tähän hyvät mahdollisuudet, mutta normaalioloissa rajalliset lomat vähän rajoittaa tätä.
Tuleeko jollekin tästä pitkähköstä selvityksestä heti mieleen, mistä matka/kisaenduroinnin osa-alueesta voisin saada uutta kipinää harastukseen?
Ajotapahtumia on tullut myös koluttua nyt muutaman vuoden ja onhan niissä mukava turinoida tuttujen kanssa, mutta vähän oli kesän Uraalla sellaista fiilista, että ei se enää innostanut niin kuin ensimmäiset Kivetyt.
Motojyskyn Six Night Enduro tuli ajettua 3 vuotta sitten ja se oli kiva kertakokemus, mutta ei sinne ehkä toista kertaa tule lähdettyä. Kahtena viime kesänä olin MAD:issa, joka alkoi vähän jo toistaa itseään.
Tiasen Karin Espanjan enskasafarilla on tullut myös jo käytyä, ja olihan se hienoa, mutta ajotaidot kisaenskalla ovat ottaneet sen verran takapakkia vähäisen ajon takia, että nyt voisi olla hankaluuksia päästä niitä mäkiä ylös. Ajokaverit ovat taas kehittyneet huimasti eteenpäin, joten ollaan aika eri tasoisia nyt.
Supermoto tuli uutena kuvoihin toissa kesänä ja ensituntuma siihen oli hieno. Ei tullut kuitenkaan tänä kesänä käytyä radalla. Tämä on kuitenkin jotakin uutta ja radalla pitää käydä ensi kesänä useamman kerran, mutta en usko, että sitäkään määrätömästi jaksaa tehdä. Sumot kun on alla, niin nämä 100 km:n säteen pienet asfalttitiet on aika nopsaan ajettu läpi.
Kisaenskalla crossi tuo mukavaa vaihtelua, ja hiekkaradat on parhaimmillaan, kun on satanut vähän enemmän, jolloin taas kivikoihin ja juurakoihin ei ole niin paljoa intoa. Ei ole kuitenkaan parina viime vuonna juuri tullut ajettua crossia, joten siitä voisi koittaa löytää kipinä kisaenskalla ajoon. Joskus oli tavoite ajaa vielä joskus yksi crossikisa, mutta mitä olen TOP250 kisoja käynyt katsomassa, niin ei minulla oikein ole vauhdin puolesta asiaa sinne.
Lapissa on tullut käytyä nyt kolmena kesänä peräkkäin ja tämän kesän lomareissulla oli vähän kankeutta reissuun lähtemisen kanssa, ja kun kelit huononi, niin aika äkkiä tuli fiilis, että eiköhän tässä voisi olla kohta jo kotona taas. Reissaamisella tuntuisi kuitenkin olevan edelleen annettavaa, kunhan ei lyö ajankohtaa etukäteen lukkoon, vaan katsoo sitä vähän kelien mukaan. 2022 kesällä oli tähän hyvät mahdollisuudet, mutta normaalioloissa rajalliset lomat vähän rajoittaa tätä.
Tuleeko jollekin tästä pitkähköstä selvityksestä heti mieleen, mistä matka/kisaenduroinnin osa-alueesta voisin saada uutta kipinää harastukseen?
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Re: Ajomotivaatiota etsimässä.
Kyllä ainakin uusi pyörä tuo uutta intoa, vaikkapa enemmän matka- kuin kisaenduro.
Heikki