Pyörä vaihtui kelkkaan (vahingossa)

Yleistä keskustelua enduroista

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Tepi
Pyörä: Suzuki DR 800

Pyörä vaihtui kelkkaan (vahingossa)

Viesti Kirjoittaja Tepi »

Tere!
DR joutui väistymään kelkan tieltä ja nyt on taas uus harrastus opiskeltavana. Kevääksi olis tarkoitus taas katella jotain mopotinta. Tiedän kyllä että tää on MATKAendurofoorumi mutta ajattelin silti kysästä:

Onko kokemusta pikkuenskojen kestävyydestä tiekäytöstä (duunimatkat jne.) esim joku 250cc 2-tahti peli? Semmonen olis montulla aika paljon helpompi käskytettävä kun raskaat nelarit, tehoo olis kuitenkin saman verran ja hinnat aika kohtuullisia. :shock:
Pakko päästä jäälle....
Juppe

Viesti Kirjoittaja Juppe »

Sen kaiken minkä ostohinnassa säästät tulet varmasti maksamaan takaisin kun se kone jossain vaiheessa kuitenkin laukeaa. Mulla on kokemuksia lähinnä ktm:n 250 ja 350 gs malleista. Onhan noiden jälkeen työn laatu tietty parantunut mutta olisin kyllä aika skeptinen tohon vaihtoehtoon. Ja bensaa palaa sitten ainakin 10L/100km. Lisäks niiden ajaminen tasakaasulla on tuskaa ja ehkä jopa hieman hankalaakin kun kovempaa ajettaessa seokset menee laihalle ja jos taas säätää seokset kohdalleen tasakaasulla on kohta tulppa musta ja valmis kun sillä lähtee metsään. Omien kokemusten jälkeen en edes harkitsisi.
Tepi
Pyörä: Suzuki DR 800

Viesti Kirjoittaja Tepi »

No vanhemmista kotareista mullakin on kokemuksia (crossipyöristä) ja ne ei kyllä ole hyviä, eli aja viikko korjaa kaksi. Mutta toisaalta viimenen crossi mikä mulla on ollut (-91 Kawa KX250) oli kyllä ihan eri planeetalta. Koko aikana mitä se mulla oli vaihtelin vaan öljyjä, mitään muuta ei tarttenut tehdä.
Pääasiassa ajelin sillä mantsareittejä ja joskus satunnaisesti radalla mutta kotkat (80, 125, 250) laukeili kyllä mitä ihmeellisimmistä paikoista ja tietysti aina sillon kun oli vähintään pari kolme kilsaa rämmittävänä risan pyörän kanssa umpimettässä.
Eniten mua siinä 2-tahtisessa kiinnostais noi tehot, uudemmissa pätkissä alkaa olemaan järjestään lähelle 60 hummaa tai jopa yli... Sitä lähinnä tarkoitin hintaerolla että saman tehoisen nelarin (alle 150 kilosen) hinnat on ihan eri tasolla.
Miksiköhän ainakaan suomessa ei oo kilvitetty 500cc 2-tahti mopoja? Vai onko? :?
Pakko päästä jäälle....
Vastaa Viestiin