Sähköavusteiset maastopyörät
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: Sähköavusteiset maastopyörät
Moottorikelkka krossiin tehdyt sormikkkaat tuntuvat olevan hyviä kuten mp neopreeni sormikkaat.
antti
-
- Viestit: 8357
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Sähköavusteiset maastopyörät
-20 keleissä pärjäsin hyvin Rukan ulkoilukäsineillä, puolipitkät varret ja kumipintainen kämmenpuoli. Yirin etsiä toiset varalle mutta eipä ole löytynyt mistään.
Kylätason kurapyöräilijä.
Re: Sähköavusteiset maastopyörät
Herätetäänpä ketju henkiin - vaimolta tuli myyntiin sähkömaasturi laadukkailla osilla. Laitoin ilmon tavaratorin puolelle: http://matkaendurot.net/phpBB3/viewtopi ... 9&p=437021
"Homman nimi on se, että ajellaan päivä ympäri, etsitään hyvä lätäkkö, kaadetaan pyörät siihen, paskotaan kamppeet, otetaan valokuva ja sit voidaan paiskata yläfemmat." -S.K.
-
- Viestit: 78
- Liittynyt: Su Kesä 03, 2012 9:41 pm
- Pyörä: KTM 690 enduro R, eMTB
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Sähköavusteiset maastopyörät
Moro
Kyllä on pyörä vienyt mennessään. Sähköpyöräily on nyt ykkosharrastus. Altan postitiekin korvattiin Saariselän pyöräilyllä. Mestoja riittää ja rytinää riittää sitä kaipaaville.
Kyllä on pyörä vienyt mennessään. Sähköpyöräily on nyt ykkosharrastus. Altan postitiekin korvattiin Saariselän pyöräilyllä. Mestoja riittää ja rytinää riittää sitä kaipaaville.
"I am not so serious driver"
Re: Sähköavusteiset maastopyörät
Me kierrettiin Hossa, Syöte ja Ylläs reilu viikko sitten. Hossalle ehdoton suositus - polut ja maisemat silkkaa hunajaa.
Mulla on jo reilu vuosi siitä, kun olen edellisen kerran laittanut mopokypärän päähän
Mulla on jo reilu vuosi siitä, kun olen edellisen kerran laittanut mopokypärän päähän
"Homman nimi on se, että ajellaan päivä ympäri, etsitään hyvä lätäkkö, kaadetaan pyörät siihen, paskotaan kamppeet, otetaan valokuva ja sit voidaan paiskata yläfemmat." -S.K.
Re: Sähköavusteiset maastopyörät
Sama täällä. Lomamatkalla hienoa tutustua uusiin kaupunkeihin kun ei mäet määrää vaan tulee kivuttua joka kukkulan laelle katselemaan paikkoja.Pikku Hukka kirjoitti:Moro
Kyllä on pyörä vienyt mennessään. Sähköpyöräily on nyt ykkosharrastus. Altan postitiekin korvattiin Saariselän pyöräilyllä. Mestoja riittää ja rytinää riittää sitä kaipaaville.
Re: Sähköavusteiset maastopyörät
Onko kokemuksia läskipyörän sähköistämisestä? Bafang tai Cyclone 1-3kw moottoripaketteja löytyy eikä hinnat ihan vie lapsilta näkkileipää pöydästä. Tuollainen koteihin on ihan laiton, mutta vaikuttaa hauskalta..
- jlohikoski
- Viestit: 218
- Liittynyt: Ke Syys 27, 2006 9:04 pm
- Pyörä: gs1150adv R1200gs
- Paikkakunta: Kauhajoki
Re: Sähköavusteiset maastopyörät
Bafang BBSHD:lla on tullut ajeltua n.1700km fattis käytössä. Pelaa hienosti, ja sopii erinomaisesti fattis käyttöön. Moottorin akkuineen hommasin em3ev. Ei tunnu liian tehokkaalta, mutta toisaalta ei hyydy koskaan. Suosittelen jos on itsellä teknistä tietämystä ja pysyy työkalut käsissä. Vaikka ei tuossa asennuksen jälkeen pahemmin probleemia ole ollut. Moottorin kiinnitys on muutaman kerran löystynyt tärinästä tai moottorin väännön vuosi. Tähän tunnettun problemaan on toki korjaus ylimääräisellä tukiraudalla.
- mico
- Viestit: 1363
- Liittynyt: Ma Elo 22, 2011 10:28 pm
- Pyörä: KTM 990 Dakar 30th edition
- Paikkakunta: Pori
Re: Sähköavusteiset maastopyörät
Pari kuukautta sähköläskillä käynyt kalassa ja muuta hupi- ja poluilla ajelua. Me like
Re: Sähköavusteiset maastopyörät
Onko kokemuksia isolla akulla varustetuista tehokkaista ”fillareista”? Pohdin tässä omaa tarvetta, eli onko se enemmän sähköavulla varustettu maasturi, vai polkimilla varustettu sähkömopo..
Tämä puhuttelee:
https://www.cyklonebike.com/en/vector-ekross-2/
Mutta se on toisaalta painava, liian tehokas (?) moneen paikkaan, ikävä poljettava jne. Mutta pikkuteiden ja polkujen koluamiseen voisi olla passeli laitos. Varsinaiset fillaritreenit ajan sisällä TT-pyörällä ja työmatkat cyclocrossilla. Tämä olisi hupipeli.
Tämä puhuttelee:
https://www.cyklonebike.com/en/vector-ekross-2/
Mutta se on toisaalta painava, liian tehokas (?) moneen paikkaan, ikävä poljettava jne. Mutta pikkuteiden ja polkujen koluamiseen voisi olla passeli laitos. Varsinaiset fillaritreenit ajan sisällä TT-pyörällä ja työmatkat cyclocrossilla. Tämä olisi hupipeli.
Re: Sähköavusteiset maastopyörät
On, Qulbix raptor 140r löytyy, reilu 10kw ja cromotorilla.
Onhan se painava ja kömpelö verrattuna näihin huippu sähkötäpäreihin, mutta hemmetin hauskahan tuollanen on.
Mulla on tohon molemmat, pyörän penkki ja mopon penkki, sekä pedaalit ja taittuvat jalkatapit, mutta polkupyöräkamppeet siinä on ollu melkein kokoajan paikallaan, jotenki mukavempi ajaa niin.
Laita ihmeessä, akku vain niin iso kuin lompakko antaa myöden ja kovaa pitoa.
Onhan se painava ja kömpelö verrattuna näihin huippu sähkötäpäreihin, mutta hemmetin hauskahan tuollanen on.
Mulla on tohon molemmat, pyörän penkki ja mopon penkki, sekä pedaalit ja taittuvat jalkatapit, mutta polkupyöräkamppeet siinä on ollu melkein kokoajan paikallaan, jotenki mukavempi ajaa niin.
Laita ihmeessä, akku vain niin iso kuin lompakko antaa myöden ja kovaa pitoa.
Re: Sähköavusteiset maastopyörät
Kiitos Kumipää!
Toinen mikä houkuttaa on esim. Luna Cycles X1 eli runko johon on suunniteltu Bafangin tehokkaampi keskimoottori ja rungonsisäinen akku. Pitää tutkia vielä, ja hukata tuo Cafe Racer nurkista.
Toinen mikä houkuttaa on esim. Luna Cycles X1 eli runko johon on suunniteltu Bafangin tehokkaampi keskimoottori ja rungonsisäinen akku. Pitää tutkia vielä, ja hukata tuo Cafe Racer nurkista.
Re: Sähköavusteiset maastopyörät
tuo riippuu varmasti siitä missä asuu, tuollainen x1 ja muut maastopyörän näköiset toimii jos ajelet isojen taajamien lähistöillä polkuja ja lenkkeilyreittejä yms. jolloin laillisuus ja polkupyörämäisyys on se juttu.
jos taas asut jossain metsässä jossa ei ole ihmisiä ja muita lenkkeilijöitä ja etäisyyksiä on enemmän, niin sitten tietysti isompi ja nopeampi on hyvä.
Jos asut jossain ison kaupunkin keskellä tai laitamalla, niin en ihan sen takia ostaisi noita isoja, koska vakuutukset, kypäräpakko, valvonta ja reittien vähyys vapaille laitteille. Blokkaat itsesi niiltä reiteiltä jonne sähköpyörä nimenomaan avaisi mahdollisuuden. ->ja erottaa sen moottori enduroista. Nuo supertehokkaat ei eroa mitenkään oikein moottorienduroista. Laillisuus näkökohdista ja ajomahdollisuuksien puolesta.
jos taas asut jossain metsässä jossa ei ole ihmisiä ja muita lenkkeilijöitä ja etäisyyksiä on enemmän, niin sitten tietysti isompi ja nopeampi on hyvä.
Jos asut jossain ison kaupunkin keskellä tai laitamalla, niin en ihan sen takia ostaisi noita isoja, koska vakuutukset, kypäräpakko, valvonta ja reittien vähyys vapaille laitteille. Blokkaat itsesi niiltä reiteiltä jonne sähköpyörä nimenomaan avaisi mahdollisuuden. ->ja erottaa sen moottori enduroista. Nuo supertehokkaat ei eroa mitenkään oikein moottorienduroista. Laillisuus näkökohdista ja ajomahdollisuuksien puolesta.
Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.
E. F. Schumacher
E. F. Schumacher
Re: Sähköavusteiset maastopyörät
690 enska myyty ja lauantaina hain Spessun Levo Compin sen tilalle. Tänään pikku pakkasessa eka lenkki lampun valossa, kyllä oli huikeata kun turbolla päästeli ison osan ajasta. Saa nähdä kaipaako kesälläkään motskaria alle, sen aika näyttää. Joku 750 Super Tenere houkuttais kyllä.
Re: Sähköavusteiset maastopyörät
itseltä sähköpyörä vei kyllä tarpeen haaveilla trial pyörästä tai endurosta jolla ajelisi polkuja, koska tuolla tekee juuri sitä, ja voi vielä ajella kaikissa paikoissa missä enskalla ei saisi ajaa. Lisäksi etuina keveys(vs enska), huollon helppous ja halpuus.
Mutta eihän se mitään moottoripyörää korvaa, siis sellaista joka vetää satoja kilometrejä tavaroiden kanssa. Edes mikään sähkömoottoripyörä ei pysty siihen kun rangea pitäisi olla mielellään se 300km ja tankkaus onnistua inarin essolla tai omasta kanisterista lisää.
asiasta kolmanteen: sähköpyörä kun menee aina sen 25 ainakin, niin pienellä tihkusateella ja kylmällä olen huomannut kaipaavani moottoripyöräkypärää. Siis ei sitä varmaan polkupyöräilijä osaa kaivata, mutta moottoripyörä kypärään tottuneena sitä kaipaa, se suojaisi kylmältä ja sateelta niin hyvin. Pitäisi vaan olla sähkölämmitys visiiriin ettei huurru. Esim tuollaisissa siirtymissä jossa ajaa kuitenkin max boostilla ja ei hengästy, niin sehän olisi ideaali kypärä. (tarkoitan vain kylmää ja sadekeliä).
Mutta eihän se mitään moottoripyörää korvaa, siis sellaista joka vetää satoja kilometrejä tavaroiden kanssa. Edes mikään sähkömoottoripyörä ei pysty siihen kun rangea pitäisi olla mielellään se 300km ja tankkaus onnistua inarin essolla tai omasta kanisterista lisää.
asiasta kolmanteen: sähköpyörä kun menee aina sen 25 ainakin, niin pienellä tihkusateella ja kylmällä olen huomannut kaipaavani moottoripyöräkypärää. Siis ei sitä varmaan polkupyöräilijä osaa kaivata, mutta moottoripyörä kypärään tottuneena sitä kaipaa, se suojaisi kylmältä ja sateelta niin hyvin. Pitäisi vaan olla sähkölämmitys visiiriin ettei huurru. Esim tuollaisissa siirtymissä jossa ajaa kuitenkin max boostilla ja ei hengästy, niin sehän olisi ideaali kypärä. (tarkoitan vain kylmää ja sadekeliä).
Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.
E. F. Schumacher
E. F. Schumacher