Minkähän laisia kustannusvaikutuksia kertyisi moisesta? Honda CRF1000L maksaa käsitykseni mukaan Kanadassa vähän yli kymppitonnin euroissa. Siihen 24 % alv sekä samaa luokkaa oleva vero olis yhteensä n. 5000? Lisäksi tulli (6%?) ja rahti(?). Lopullinen hinta saattais asettua reiluun 16 tuhanteen euroon?!?! Oonko laskenu väärin? Ja jos olis se reilun vuoden ikäinen yli 6000 km ajettu niin putooko alv pois? Ja miten rekisteröintikatsastus Suomeen?
Kanadan dollarin kurssi nyt alhaalla josta johtunee halpa lähtöhinta. On muuten jännä juttu kun Kanadassa kuten monessa paikkaa muuallakin maailmalla Honda on edullisempi kuin esim 800XCA tai 800GS.
Pyörän tuonti Kanadasta?
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
-
- Viestit: 641
- Liittynyt: To Marras 22, 2012 4:44 pm
- Pyörä: KTM 500 EXC-F Sixdays
- Paikkakunta: Raisio
Re: Pyörän tuonti Kanadasta?
Kanadasta tuonnista en tiedä, mutta Suomi taitaa olla ainut maa missä AT on hinnoiteltu KTM 1090 (1190) hintaluokkaan. Muualla kilpailee 800 Tigerin ja GS:n kanssa. Saksasta hakemalla saa tän vuotisen pyörän varmasti vähintään viisi tonnia halvemmalla, kuin täältä ostamalla.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Pyörän tuonti Kanadasta?
Eppäilen, voi hiukan halvemmalla saada, mutta halvimmat maksaa Saksassa 9,5 k€, vero about 4k€, kulut 0,5 k€ niin ollaan jo 14 k€, nettimoton halvin tais olla 15 k€, joten tonnin voip hyvällä tuurilla tienata, siitä olen samaa mieltä, että uuden hinta on kyllä tolkuton Suomessa.Sukke kirjoitti:Kanadasta tuonnista en tiedä, mutta Suomi taitaa olla ainut maa missä AT on hinnoiteltu KTM 1090 (1190) hintaluokkaan. Muualla kilpailee 800 Tigerin ja GS:n kanssa. Saksasta hakemalla saa tän vuotisen pyörän varmasti vähintään viisi tonnia halvemmalla, kuin täältä ostamalla.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Viestit: 641
- Liittynyt: To Marras 22, 2012 4:44 pm
- Pyörä: KTM 500 EXC-F Sixdays
- Paikkakunta: Raisio
Re: Pyörän tuonti Kanadasta?
No joo viidessä tonnissa, tais tulla vähän hyvän miehen lisää ja meinasin, että jos tämän vuotista, mutta käytetyn (6kk+6tkm) rajan ylittävää tuo. Tän hintaluokan vehkeissä ei vero kuitenkaan ole niiden varmuus vähennysten ansiosta ihan kohtuuton. Parin tuodun tiikerin kokemuksella sanoisin, että alle kolme tonnia ennemmin, kuin neljä. Uudessakin sentään vaan 4,6 k€. Tän vuotista alkaa Sakemannilla olla tarjolla siihen hintaan, että "export price" alkaa oleen kympin pinnassa. Pyörän haku kannattaa ottaa lomana, jolloin se ei maksa mitään, vaan päinvastoin tulee tienattua, kun säästää pari kolme tonnia pyörän hinnassa;)
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk