Transalp 650 vai V-Storm 650

Yleistä keskustelua enduroista

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

aakkeri
Pyörä: TA 650

Transalp 650 vai V-Storm 650

Viesti Kirjoittaja aakkeri »

Olen hankkimassa uutta,ns, allroad pyörää ja olen päätynyt kyseisiin vaihtoehtoihin. Kokemusta kummastakaan ei ole, joten kysynkin kokemuksia omaavilta, kumpi pyöristä soveltuu paremmin pitkähköille vaihteleville matkoille kasi päällä tavaroiden kanssa ajaen.

Oikeastaan metsätiden suhteen Honda vaikuttaa paremmalta vaihtoehdolta lukemani perusteella, mutta onko siinä tarpeeksi tehoa ja ajo-ominaisuuksia kaksistaan ajaen esim. Norjan vuoristoisille asfalttiteille, missä pitkiä jyrkkiä ylämäkiä?

Kun taas vastaavasti onko Suzuki yhtähyvin sovelias huonoille metsäautoteille, kuin Honda?

Onko pyörien välisissä teho eroissa käytännön merkitystä :?:

Hinta/teho suhde on kallellaan Suzukin puolelle.

Nyt lupa kehua ja moittia molempia :wink:
HeikkiL
Pyörä: Kaik' o mänt
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HeikkiL »

Pienellä haulla löytyy näiltäkin sivuilta jo "Strom-propagandaa", joten eipä siitä sen enempää.. :wink:

Kannattaa tutkailla esim. Motopalstan koeajot:
http://www.motopalsta.com/koeajo_Suzuki_VStorm.phtml
http://www.motopalsta.com/koeajo_honda_transalp.phtml
mark.o
Pyörä: Honda XL650V
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mark.o »

Transalpin motopalstan testin kirjoittajan kanssa olen hyvin pitkälle samaa mieltä, itsellä ei kylläkään tuo rungon notkumien ole tullut ilmi eikä ainakaan muodostunut ongelmaksi. Olen ajellut TA:lla parin kesän aikana yhteensä 24tkm vailla häiriöitä tai ilmitulleita puutteita. Itseä ei ainakaan hankinta ole hetkeäkään kaduttanut. Mäkiä TA kiipeää niin korkealle kun pito ja polttoaine riittää, kahdelle ihmiselle matkavarustuksineen se saattaa olla hieman alimitoitettu. Jos tarkoituksena on ajaa paljon ja jättää kikkailut muille niin TA on oikea valinta.

Suzukista ei ole kokemuksia ainakaan toistaiseksi.

Mutta Bemarin GS 1200:sen koeajon jälkeen oma tuntui edelleen paremmalta :wink:
Pekkavee
Pyörä: BMW R1100GS

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

Miks toi Bemari 1200 olis sitten huonompi.
Onhan se iso ja painava, mutta käyttötarkoitus on kai se paras valintakriteeri.

Mä olen ainakin tosi tyytyväinen tohon mun R1100GS.ään. Mainio asfaltilla, soralla ja vaikka lomareissulla Roomaan.

Pekka
:shock: :shock: :shock:
mark.o
Pyörä: Honda XL650V
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mark.o »

Erittäin hyvä pyörähän se GS on, lähinnä on kysymys omista mieltymyksistä ja tottumuksista, mistä sattuu pitämään. Sellainen kannattaa ostaa minkä haluaa, muiden mielipiteistä liikaa välittämättä,
Pekkavee
Pyörä: BMW R1100GS

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

mark.o kirjoitti:Sellainen kannattaa ostaa minkä haluaa, muiden mielipiteistä liikaa välittämättä,
No joo, minäkin ostin pyörän kysymättä muilta mitään. Sellaisen kuin itse halusin. Ei siihen ole muilla sanomista. Ja olen siihen tyytyväinen.

Eiköhän se kuitenkin ole niin, että kaikki ovat omaan pyöräänsä aika tyytyväisiä eikä muiden mielipiteistä niin ole väliä. On ehkä kuitenkin aika turha alkaa väitellä siitä, kenellä on paras pyörä, kun kaikilla pyörillä on kuitenkin tosi hauska ajaa.

Pekka
:shock: :shock: :shock:
jari-ceta
Pyörä: XT660Z-08

Viesti Kirjoittaja jari-ceta »

Minulla on ollut tämä uudempi transalp ja ajelin sillä yhden kauden,huomioni kyseisestä pyörästä;Pieni ruokainen mutta teholtaan kesy ja hitaassa ajossa yläpainoisuutensa vuoksi hankala.
Vaihdoin suzukin DL-650 jossa on tehoja riittävästi liki 70hp kulkee mukavasti kaksi päälläkin,pelkääjän paikalla ollut kehui hyväksi istuinta.Tankin koko22l riittää pitkälle,mittaristo on informatiivinen.Valot ovat pyörässä erittäin hyvät.Eiköhän sitä siinä itse päädyin DL:ään ominaisuuksien vuoksi. 8)
Vastaa Viestiin