Kuka on kingi?
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Kuka on kingi?
Eli katotaan kellä se perse kestää! Pistetäänpä kaikki, oman mopon tiedot ja tarkka mittarilukema tänne ja verrataan syksyllä, kun ajokausi on ohi kuka on ajanut eniten. Mulla Yamaha XTZ600 ja 40152km.
-
Marko Hemmilä
- Site Admin
- Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
- Viesti:
ajatuksena mielenkiintoinen.
Itse en tässä kisassa pärjää, vaikkakin ajan kesällä joka päivä, mutta kilometrit ovat aika pieniä (toisin kuin se nautinto
)
Sanoisin että matkamotoristeille tällainen homma toimii (esim BMW kerhossa laskeskelevat joka kesän ajokilometrejä), mutta kurapyöräilijöillä tuo nautinto tulee jostain muusta kuin ajetuista kilometreistä.
Toiset myös keskittyvät hieman erilaisiin ajoalustoihin kuin toiset joten vertailukohta ei ole kohdallaan.
Muistaakseni tästä itse asiassa puhuttiin vanhalla foorumilla että pitäisi noille eri alustoille saada erilainen kerroin, suopätkällä ei samassa ajassa saa kilometrejä lähellekkään samanverran kuin esim leveällä soratiellä...
Itse en tässä kisassa pärjää, vaikkakin ajan kesällä joka päivä, mutta kilometrit ovat aika pieniä (toisin kuin se nautinto
Sanoisin että matkamotoristeille tällainen homma toimii (esim BMW kerhossa laskeskelevat joka kesän ajokilometrejä), mutta kurapyöräilijöillä tuo nautinto tulee jostain muusta kuin ajetuista kilometreistä.
Toiset myös keskittyvät hieman erilaisiin ajoalustoihin kuin toiset joten vertailukohta ei ole kohdallaan.
Muistaakseni tästä itse asiassa puhuttiin vanhalla foorumilla että pitäisi noille eri alustoille saada erilainen kerroin, suopätkällä ei samassa ajassa saa kilometrejä lähellekkään samanverran kuin esim leveällä soratiellä...
Niin multakin. Mittarivaijeri ja istukka on kulunut väljäksi. Fiksasis kesällä sen ensimmäisen kerran ja toissapäivänä neula jäi taas nollaan. Sigma saa tästä lähtien hoitaa nopeus- ja matkamittarin tehtävät. Positiivisena puolena on, että mittarivaijeri ei enää voi tarrata mihinkään kiinni. Uudemmissa kotareissa onkin jo digitaalinen anturi.linker kirjoitti:Mulla on nopeusmittari rikki, ja matkamittari.
Kilometreista sen verran, että viikonlopuna tuli lisää ainakin 450 km (Tampere-Kouvola-Tampere).
-
niffestone
- Pyörä: BMW F650 GS Dakar -01
- Jukka
- Site Admin
- Pyörä: CFMoto 800 mtx
- Viesti:
Mie arvostasin enemmän sitä joka saavuttaa suurimman km/€ suhteen, eli ajaa eniten kulutettuun rahaan nähden.
Pyörän hinta pitäsi tähän saaha jotenki mukaan, esim niin että arvioitu pyörän hinnan tippuminen merkattaisiin kuluiksi. Näin annettas vanhemmille tasotusta.
Tosi kingejä on ne jotka 80-luvun sotaratsuilla jaksaa niellä kilsoja, kolotuksesta piittaamatta.
Tosin tämäki lienee makuasia ja mitäs niistä sanotaankaan...
Pyörän hinta pitäsi tähän saaha jotenki mukaan, esim niin että arvioitu pyörän hinnan tippuminen merkattaisiin kuluiksi. Näin annettas vanhemmille tasotusta.
Tosi kingejä on ne jotka 80-luvun sotaratsuilla jaksaa niellä kilsoja, kolotuksesta piittaamatta.
Tosin tämäki lienee makuasia ja mitäs niistä sanotaankaan...
Re: Kuka on kingi?
Määkin annan suosilla Elvikselle ääneni. Ei siitä kannata väitellä.Mikko kirjoitti: ja verrataan syksyllä, kun ajokausi on ohi kuka on ajanut eniten. Mulla Yamaha XTZ600 ja 40152km.
Ajokauden lopettamisestakaan ei kantsi höpistä. Se kun ei koskaan edes lopu. Välillä on vain vaihtelevampaa ajokeliä