eturengas lähtee alta
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
- MarkoV
- Pyörä: Husqvarna FE 350 -15
eturengas lähtee alta
eli tänään alla muutama tunti sänkicrossia jammulla ja aika usein lähtee eturengas alta kun ajetaan kurvia pyörä kallellaan. Mikä avuksi? Onko ajotyyli tai asento väärä? Ja voisiko alustan säädöillä vaikutaa asiaan? Nyt säädöt orkkisasennossa.
Pessimisti ei pety!
Marko & Husqvarna FE 350 -15
- MarkoV
- Pyörä: Husqvarna FE 350 -15
Jep, kyllä tuohon on aina pyrkimys...Veijo kirjoitti:Munaskut tankkiin, kenkä etuakselin kohdalle ja kyynärpäät ylös. Vai joko olet kokeillut?
Jotenkin vaan tuntuu, että ei tuo alustakaan ihan parhaalla mahdollisella tavalla pelaa. Itsellä painoa varusteineen pikkasen yli neuvolapainon eli 100kg ja kun pyörän perussäädöt on suunniteltu 75kg kuskille niin jotain tartteis varmaan tehdä. Eli jos ajatellaan sänkicrossi jossa ajetaan suhteellisen tasaisella alustalla, niin voisikoa ajatella, että alustaa voisi löysätä reilusti orkkisasetuksista?
Pessimisti ei pety!
-
niffestone
- Pyörä: BMW F650 GS Dakar -01
Joku viisas
neuvoi joskus että jos ko. oireet niin niitä voi helpottaa lisäämällä eteen esijännitystä/vähentämällä takaa jolloin perä painuu hieman ja ohjauskulma sekä painopiste muuttuu
pitäisi auttaa? Itse painin samnalaisten ongelmien (eli jousituksen säätöjen löytäminen) kanssa kun on uusi pyörä, vaikeaa on. Ilmeisesti kuten ukot URAA:lla sanoi pitäisi laittaa uudet minun painolle mitoitetut jouset ja simmauttaa iskarit parhaan lopputuloksen aikaansaamiseksi. Tämähän ei ole mikään valtavan kallis operaatio ainakaan jos vertaa muun pyörän ostohintaan ja jos sillä saa toimivan kamppeen niin... 
antti
Jousituksen säätö SAGistä asti on hyvä tehdä eikä vaikea homma, monissa manuaaleissa on jo ohjeet valmiina.
Ajoasento kuten Veijo jo kirjoitti.
Mulla ainakin keula katos alta kun oli liikaa Rebound jännitystä edessä (jos säädettävissä).
Sekä mutkassa nostin päätä ylös liikaa kattoon minne seuraavaksi,
ja sitten kaikista suurin parannus tuli kun laitoin Pirelli Scorpionin eteen...
Vanha eturengas oli jo kulunut, mutta olipa muutos , ja luottamus palasi.
Ajoasento kuten Veijo jo kirjoitti.
Mulla ainakin keula katos alta kun oli liikaa Rebound jännitystä edessä (jos säädettävissä).
Sekä mutkassa nostin päätä ylös liikaa kattoon minne seuraavaksi,
ja sitten kaikista suurin parannus tuli kun laitoin Pirelli Scorpionin eteen...
Vanha eturengas oli jo kulunut, mutta olipa muutos , ja luottamus palasi.