Talviajo threadi
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Talviajo threadi
voisko joku kertoa kokemuksia talviajosta? (kadulla/teillä)
-renkaista, nastoista(minkälaiset nastat/renkaat?)
-öljyistä, huohottimen jäätymisistä, esilämmityksestä? käynnistysongelmista?
-ajovarusteista millä tarkenee
-kypärästä?
-valoista?
-muista tielläliikkujista?
huomasin tuolla AT talviajo jutun, mutta yleistä juttua siinä ei ollut, ajattelin tänkin kaipaavan threadin.
-renkaista, nastoista(minkälaiset nastat/renkaat?)
-öljyistä, huohottimen jäätymisistä, esilämmityksestä? käynnistysongelmista?
-ajovarusteista millä tarkenee
-kypärästä?
-valoista?
-muista tielläliikkujista?
huomasin tuolla AT talviajo jutun, mutta yleistä juttua siinä ei ollut, ajattelin tänkin kaipaavan threadin.
Tässä muutamia kokemuksia viimetalvelta pyöränä KTM 625 SXC.
Mulla oli alla ns. enduronastat, jotka toimivat hyvin auratuilla metsäteillä ja spoorissa. Jääradalla käydessä huomasin, että ainakin eturengas pitäisi olla jääradalle tehty sillä enduronastalla etupyörä pyrkii pois alta koko ajan (nastat on melko pystyssä eli tarttis harittaa sivuille enemmän). Asfaltilla ei sitten mennä kuin 60-70 km/h ja silti siirtymät tuskaa (hyvin ne nastat kuitenkin kestävät maltillisella nopeudella asfaltilla ajamista) --> kunhan saan 2. auton myytyä tulee paku tilalle
Varusteet:
Itse käytin krossisaappaita ja normi MP-asua + semmosia hanskoja joissa "kolme sormea" ja niiden alla oli ohut villahanska --> sormet ja varpaat tahtoo palella jossain vaiheessa (n. 1h) kun puhutaan n 5-7 asteen pakkasesta. Mulla ei ollut kahvalämppäreitä nykyisessä pyörässä, mutta edellisten pyörien kokemuksella voisin sanoa, että ei nekään auta, ainakaan itsellä. Olen itse ajatellut hankkia lämmitettävät sukat ja hanskat (esim. Klan), jonka jälkeen voisin kuvitella, että ongelmia tarkenemisen suhteen ei ole.
Niin ja muokataas vielä.. käytin krossipottaa ja neopreenista maskia, jotka toimivat aika hyvin. Kun pysähtyy niin tahtoo lasit mennä jäähän, mutta heti kun on hiukan vauhtia niin ei ole ongelmaa.
Laitampa vielä pari linkkiä kuviin:
Mies ja varusteet
http://picasaweb.google.com/varttinen/A ... 6588978194
Mutkan ottoa
http://picasaweb.google.com/varttinen/A ... 6193160210
Mulla oli alla ns. enduronastat, jotka toimivat hyvin auratuilla metsäteillä ja spoorissa. Jääradalla käydessä huomasin, että ainakin eturengas pitäisi olla jääradalle tehty sillä enduronastalla etupyörä pyrkii pois alta koko ajan (nastat on melko pystyssä eli tarttis harittaa sivuille enemmän). Asfaltilla ei sitten mennä kuin 60-70 km/h ja silti siirtymät tuskaa (hyvin ne nastat kuitenkin kestävät maltillisella nopeudella asfaltilla ajamista) --> kunhan saan 2. auton myytyä tulee paku tilalle
Varusteet:
Itse käytin krossisaappaita ja normi MP-asua + semmosia hanskoja joissa "kolme sormea" ja niiden alla oli ohut villahanska --> sormet ja varpaat tahtoo palella jossain vaiheessa (n. 1h) kun puhutaan n 5-7 asteen pakkasesta. Mulla ei ollut kahvalämppäreitä nykyisessä pyörässä, mutta edellisten pyörien kokemuksella voisin sanoa, että ei nekään auta, ainakaan itsellä. Olen itse ajatellut hankkia lämmitettävät sukat ja hanskat (esim. Klan), jonka jälkeen voisin kuvitella, että ongelmia tarkenemisen suhteen ei ole.
Niin ja muokataas vielä.. käytin krossipottaa ja neopreenista maskia, jotka toimivat aika hyvin. Kun pysähtyy niin tahtoo lasit mennä jäähän, mutta heti kun on hiukan vauhtia niin ei ole ongelmaa.
Laitampa vielä pari linkkiä kuviin:
Mies ja varusteet
http://picasaweb.google.com/varttinen/A ... 6588978194
Mutkan ottoa
http://picasaweb.google.com/varttinen/A ... 6193160210
Talviajoa on tullut harkittua jos vaikka työmatkan (70km suuntaansa) pystyisi ajamaan, viime talvena tuli satunnaisesti ajeltua jäällä/mettäteillä enskapiikeillä.
Minkälaisilla öljyillä olette ajaneet talvella, varmaan olisi 0w-30 öljystä apua starttiin 15 asteen pakkasella?
Rengastus kiinnostaa myös, pistin juuri kyselyä kisarenkaaseen talvirinkuloista.
Minkälaisilla öljyillä olette ajaneet talvella, varmaan olisi 0w-30 öljystä apua starttiin 15 asteen pakkasella?
Rengastus kiinnostaa myös, pistin juuri kyselyä kisarenkaaseen talvirinkuloista.
Juu, tuollaiset ostin itellekkin ja meinasin ratkoa nuo auki tuosta sauman kohdalta kokonaan ja ommella siihen vetoketjun ja varmistukseksi vielä tarranauhan siihen päälle. Sitten tuon saa auki koko sivulta, jolloin sinne saa mahtumaan kahvasuojatkin sisälle.viikate kirjoitti: Ostin Tikkurilan Motoways:sta kuvan mukaiset topatut kahvapussit. Toimii hyvin, voi käyttää normaalia crossihanskaa pussien sisällä. Kahvasuojat eivät sopineet pussien sisään, mutta se voidaan modata. Pahassa paikassa ei kannata irrottaa otetta kahvasta.