Olin viikonloppuna retkellä Raahe - Juupajoki - Raahe. Paljon makeita hiekkateitä mm. Salamajärven kansallispuiston ohi.
Mielestäni olen aina kiinnittänyt kuormat kunnolla.
Nyt mulla oli vaan makuupussi, jonka laitoin semmoiseeen retkisäkkiin, takasatulassa ja takalaukku.
Retkisäkin kiinnitys kiinnitysliinoilla tosi tiukkaan siihen satulaan.
No makuupussi ja retkisäkki lensi tiehensä. Jotain meni kiinnityksessä pieleen. En laittanut niitä liinoja sen säkin kiinnityslenkin sisäkautta, joten ne pääsi valumaan ulos.
Ajoin paluumatkan samaa reittiä, mutta ei näkynyt.
Harmittavin juttu on toi makuupussi. Olin sen ostanut kuukausi sitten Pohjosen pystymettää varten. Tosi lämmin ja hyvä. Haglöfs, maksoi tarjouksessa jotain 69.- egee Lassin Retkiaitassa Helsingissä.
No nyt ostin uuden, Erätukusta Oulusta. Hinta 49.- egee. Joku listahinta sille oli 150.- egee sen hintalapun mukaan, mukamas. Se on semmoinen North Ice merkkinen pussi, joka kestää -12 astetta hyvin. Ilmeisen hyvä ja lämmin pussi kyllä.
Ne myy sitä pussia vain siellä myymälöissä eikä nettikaupassa ollenkaan.
No täytyy jatkossa yrittää parantaa noita kiinnityksiä tavaroille. Ei multa ole koskaan ennen mitään pudonnut kyydistä. Onko muilla ?
Joten tappiota tuli vain toi 49.- egee. Ja se Louisin 75 litran säkki, jotain 18.- egee. Täytyy semmoinenkin laittaa tilaukseen tuolta Saksasta.
Kun ei niitä saa lähellekään tota hintaa Suomesta. Ja se säkki oli toiminut erinomaiseti jo 5 vuotta. Täysin vedenpitävä ja tilava.
Pekka