Että piti tätäkin vuosikausia vitkutella ennenkuin tajusin millä KLEstä saa sorapyörän lisäksi myös matkapyörän. Aiemmin keula on ollut levoton maantienopeuksissa ja olen aina gessubemarien ja afriikkalaisten koeajojen jälkeen manannut oman pyörän levotonta menoa maanteillä. Tänään ilmanputsaria öljytessä ja öljynvaihdossa vanhan öljyn valumista odotellessa otin koko etupleksin huvikseen pois ja käänsin tankoa reilusti pystympään.
Kävin sitten rouvan kans tuossa ajelemassa 150 km iltalenkin ja pyörä oli kuin uusi. Vielä yli 130 mittarinopeudessa 2-päällä pyörä meni vakaasti. Ja ilmavirta ei puistellut kypärää ja melu pieneni puolella.
Onhan näistä plekseistä ollut puhetta täälläkin aina vähän väliä, mutta niin vaan piti tuotakin vetkutella.
Eli mulla on nyt "uusi" pyörä alla.
Ei tartte kurapyöräilijä paljoa että tulee hyvä mieli.
Pitäisiköhän minunkin sahata pleksi 20 cm lyhyemmäksi. Hurina on melkoinen just kypärän kohdalla yli sadan vauhdissa..
No toisaalta tilasin tuolta Touratechistä semmoisen spoilerin, jos se auttaisi asiaa.
Kun nousee seisomaan tapeille niin melu loppuu kokonaan, kun mulla on Schubert C2 kyprärä, joka on aika hiljainen näköjään vapaassa virtauksessa.