Schubert C2 vai nolan N102

Yleistä keskustelua enduroista

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Rapakko
Pyörä: Triumph Tiger 1050 SE (ABS) 2010

Schubert C2 vai nolan N102

Viesti Kirjoittaja Rapakko »

Olen tässä uutta kypärää katselemessa ja koska mulla on silmälasit, niin avattava kypärän pitää olla. Nykyinen kypäräni on muutaman vuioden takainen Molan N100, mikä on muuten hyvä kypärä, mutta tyyppivikana visiirin tiivisteen pettäminen (useita mennyt), plussana pinlock visiiri vakiona.

Uutta kypärää katsoessani hyviä varmaan ovat Schubertin C2, lähtöhinta 450 ekeä, tingittynä 400. Nolan N102 lähtöhinta 319 ekeä, tingittynä 260.
Aika hurja hintaero ja jos on kokemuksia, niin kertooko tuo hinta paremmuuden, eli kallis aina parempi.

Hinnat on Suomen liikkeestä.
Soratie on kuuma, vai miten se laulu meni?
Mika TA-91
Pyörä: 790 Adventure R, EXC-F 250

Viesti Kirjoittaja Mika TA-91 »

Moi,

Kai se niin on että laatu maksaa...

Itselläni ollut Schuberth Concept (olisiko siis C1) johon olin erittäin tyytyväinen, vaihtoon se meni vasta kohdattuaan asvalttia kohtuu kovasta vauhdista ja sitä ennen se kertaalleen oli avuksi kelkkapolanteella.

Ominaisuuksista parhaita silmälasien käyttäjille on hyvä tuuletus ja mahdollisuus pitää visiiri "etuasennossa" lisätuuletusta varten (onhan tuo ominaisuus vielä C2:ssakin?). Ja toki kaikille ehdottoman hyvä ominaisuus on aurinkovisiiri.

Visiiri on huurtumaton, mutta ei sekään ihmeisiin kykene eli sopivissa olosuhteissa sekin huurtuu ja kun ikää tulee, niin huurtuu helpommin, jolloin visiiri kannattaa vaihtaa.

Sen verran tyytyväinen olin, että nykyisin "katukypäränä" on Schubrth S1.

Tuolta löytyy hintaan 370,- toimitettuna: http://www.moto-plus-accessories.com/

Terveisin
Mika TA-91
Pekkavee
Pyörä: BMW R1100GS

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

Joo C2 kypärään olen ollut tyytyväinen. Täytyy vaan säätää tota pyörän pleksiä, kun se ilmavirta osuu just kypärään istuessa. Kun nousee seisomaan, niin on tosi hiljainen. Tai itse asiassa tilasin Touratechilta semmoisen pleksin ilmaohjurin. Katsotaan nyt miten se toimii.

Ostin sen kuukausi sitten, kun vanha kypärä meni muusiksi kaatuessa.

Mutta kypärä on hyvä.

Se aurinkovisiiri on hyvä ja se kaupunkiasento siinä visiirissä. Sopii hiekkateille, kun siihen saa pienen raon, niin ilma vaihtuu paremmin.

Se leukaläppä peittää aika hyvin ton leuan alusen, joten sieltäkään ei tule mitään turhia pyörteitä.

Ainoa puute on, että siinä ei ole D-lukitusta, josta sen saisi kypärälukkoon kiinni.

Pekka
:shock: :shock: :shock:
JAMPPERI

Viesti Kirjoittaja JAMPPERI »

Eikö C2.sessa ole D-lenkkiä? Ainakin S1.sessä on ja kamu sano et nykyisin pitäis kaikissa suomen malleissa olla mutta euroopan malleissa ei ole kun eivät halua kuulema semmoista :roll:
Ola
Pyörä: KTM 790 ADV-R & RD-07A

Viesti Kirjoittaja Ola »

C2 näyttäis olevan ORG!-shopissa joidenkin värien osalta hintaan 399€ ilman tinkimisiä (kesätarjous).
Juppe

Viesti Kirjoittaja Juppe »

Vieläkö nolanit on kertakäyttöisiä muovipottia? Itse en ainakaan muovista huolisi...
Viimeksi muokannut Juppe, To Elo 10, 2006 2:01 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
virta
Pyörä: -
Viesti:

Viesti Kirjoittaja virta »

Nolanin kuitukypärät myydään nimellä X-Lite. Jonkun verran muovisia arvokkaampia.
Vastaa Viestiin