Suzuki DR350, Onko entisiä omistajia paikalla?
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
-
- Viestit: 15
- Liittynyt: Su Heinä 21, 2013 8:41 pm
- Pyörä: 350DR
Suzuki DR350, Onko entisiä omistajia paikalla?
Hei kaikki kurapyöräilijät!
Olen kyseistä pyörää ostamassa ja ennen viikonloppua lähden katsomaankin millaisesta raaserista on kyse.
Olisiko entisiä omistajia paikalla ja avautuisi hieman mikä on pyörän historia ja millaista huoltoa on saanut osakseen.
Nykyinen omistaja ---> http://www.nettimoto.com/suzuki/dr/1838863
Joku aikaisempi omistaja ---> http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/su ... 0/id26751/
Puhutaanko tässä myös samasta pyörästä?---> viewtopic.php?f=8&t=13248
Pikaisten vaustausten toivossa, voi myös laittaa tekstiviestiä tai vaikka soittaa ja rupatella.. 0503045492
Terveisin: Osmo Hyvärinen
Olen kyseistä pyörää ostamassa ja ennen viikonloppua lähden katsomaankin millaisesta raaserista on kyse.
Olisiko entisiä omistajia paikalla ja avautuisi hieman mikä on pyörän historia ja millaista huoltoa on saanut osakseen.
Nykyinen omistaja ---> http://www.nettimoto.com/suzuki/dr/1838863
Joku aikaisempi omistaja ---> http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/su ... 0/id26751/
Puhutaanko tässä myös samasta pyörästä?---> viewtopic.php?f=8&t=13248
Pikaisten vaustausten toivossa, voi myös laittaa tekstiviestiä tai vaikka soittaa ja rupatella.. 0503045492
Terveisin: Osmo Hyvärinen
Re: Suzuki DR350, Onko entisiä omistajia paikalla?
Kyseessä on just toi Agitheosis:n vanha pyörä. Sitten se tuli tonne meidän talliin, poika osti sen. Pojan hommattua uudemman pelin oli pyörä minun käytössä.
Saatiin pyörä/kaasari pelaamaan ihan hyvin, tosin aika tarkka käynnistysrutiineista. RM:n(-2001 malli) keulan vanteineen ja jarruineen vaihdoin myös pyörään. Agitheosis:n käytössä pyörä pääsi "helpolla", meillä pyörää käytettiin ehkä vähän reilummin, mutta huollettiin kyllä hyvin. Meiltä pyörä lähti Luvialle nuorelle miehelle, kun itse siirryttiin kisaenduroihin.
https://www.youtube.com/watch?v=bFicuLPrqMI tossa ollan ko. mopolla liikkeellä.
Toi motot.net juttu on osaltaan ihan puppua.
Happi 0405317692
Saatiin pyörä/kaasari pelaamaan ihan hyvin, tosin aika tarkka käynnistysrutiineista. RM:n(-2001 malli) keulan vanteineen ja jarruineen vaihdoin myös pyörään. Agitheosis:n käytössä pyörä pääsi "helpolla", meillä pyörää käytettiin ehkä vähän reilummin, mutta huollettiin kyllä hyvin. Meiltä pyörä lähti Luvialle nuorelle miehelle, kun itse siirryttiin kisaenduroihin.
https://www.youtube.com/watch?v=bFicuLPrqMI tossa ollan ko. mopolla liikkeellä.
Toi motot.net juttu on osaltaan ihan puppua.
Happi 0405317692
-
- Viestit: 15
- Liittynyt: Su Heinä 21, 2013 8:41 pm
- Pyörä: 350DR
Re: Suzuki DR350, Onko entisiä omistajia paikalla?
Kiitos pikaisesta vastauksesta (Ja hienosta fiilistely videosta). Tiedä vaikka tänään pyörä saisi uuden omistajan.
Kyselin nykyiseltä omistajalta km-lukemista. Sanoi että n.45t oli vanhassa mittaristossa lukemat, ajoitteko te miten paljon mittariston vaihdon jälkeen. Uusi omistaja ajanut kahden vuoden aikana n.1500km.
Onko konerempoista mitään tietoa?
Ja kuinka tuo moto.netin jutun osalta asia pitäisi oikeasti käsittää?
Kyselin nykyiseltä omistajalta km-lukemista. Sanoi että n.45t oli vanhassa mittaristossa lukemat, ajoitteko te miten paljon mittariston vaihdon jälkeen. Uusi omistaja ajanut kahden vuoden aikana n.1500km.
Onko konerempoista mitään tietoa?
Ja kuinka tuo moto.netin jutun osalta asia pitäisi oikeasti käsittää?
Re: Suzuki DR350, Onko entisiä omistajia paikalla?
Valitettavasti en muista kilometreistä, mutta ei niitä mitään paljoa tullut, kun mitään reissuja ei tolla tehty.
Muistaakseni jokunnaköinen yläpään remontti tohon oli tehty, mutta vaihdettiinko mäntä?
Motot-jutussahan väitetään, että siinä olis alkuperäsenä suoravetokaasari, ei pidä paikkaansa. Vaan se on vaihdettu Agitheosis:n toimesta. Tuolloin jouduttiin myös runkoa hieman muokkaamaan, mutta sen kyllä teki huippu hitsari, joka osaa asiansa.
Soratie ajossa toi on yhden lisävaihteen ansiosta parempi kuin DRZ400:n. Toi keula on alkuperäsen takajousen kanssa liian jäykkä. Mukavia muistoja tosta jäi, tosin joskus meinas mennä hermot käyntiin polkiessa. Kuva Säkylän kuntoendurosta. Poika sarvissa.
Happi
Muistaakseni jokunnaköinen yläpään remontti tohon oli tehty, mutta vaihdettiinko mäntä?
Motot-jutussahan väitetään, että siinä olis alkuperäsenä suoravetokaasari, ei pidä paikkaansa. Vaan se on vaihdettu Agitheosis:n toimesta. Tuolloin jouduttiin myös runkoa hieman muokkaamaan, mutta sen kyllä teki huippu hitsari, joka osaa asiansa.
Soratie ajossa toi on yhden lisävaihteen ansiosta parempi kuin DRZ400:n. Toi keula on alkuperäsen takajousen kanssa liian jäykkä. Mukavia muistoja tosta jäi, tosin joskus meinas mennä hermot käyntiin polkiessa. Kuva Säkylän kuntoendurosta. Poika sarvissa.
Happi
-
- Viestit: 15
- Liittynyt: Su Heinä 21, 2013 8:41 pm
- Pyörä: 350DR
Re: Suzuki DR350, Onko entisiä omistajia paikalla?
Aivan,ajattelin jotain ihan muuta, mutta tosiaan mielessäni itsekkin hymyilin että myyntimiehen puheita oli siinä jutussa.
Mutta kiitos kovasti historian valaistamisesta, tarkkana pyörän pitäjänä on mukava hieman ravistella vanhoja risukasoja ja kaivaa kaikki luurangot pyörän osalta esiin.
Pyörähän ei sinänsä ole omasta mielestäni mikään helmi (kaksi DR timanttia jo omistaneena), mutta hinta ei paha ajatellen että onhan pyörään jo tarvittavat "parannus" muutokset tehty ja historiaakin tiedossa.
Eritoten kiitos teidän, nuo RM pumput tulevat minun käytössäni olemaan tarpeen.
Siitä poikiikin vielä yksi kysymys..
Onko vakion takapumpun tilalle "Plug and play" öhlinssiä tai muutava vastaavaa saatavilla, esim. juurikin RM:n tai muun crossin jousitusta?
Mutta kiitos kovasti historian valaistamisesta, tarkkana pyörän pitäjänä on mukava hieman ravistella vanhoja risukasoja ja kaivaa kaikki luurangot pyörän osalta esiin.
Pyörähän ei sinänsä ole omasta mielestäni mikään helmi (kaksi DR timanttia jo omistaneena), mutta hinta ei paha ajatellen että onhan pyörään jo tarvittavat "parannus" muutokset tehty ja historiaakin tiedossa.
Eritoten kiitos teidän, nuo RM pumput tulevat minun käytössäni olemaan tarpeen.
Siitä poikiikin vielä yksi kysymys..
Onko vakion takapumpun tilalle "Plug and play" öhlinssiä tai muutava vastaavaa saatavilla, esim. juurikin RM:n tai muun crossin jousitusta?
Re: Suzuki DR350, Onko entisiä omistajia paikalla?
Ei tietoa.osmodraama kirjoitti:Siitä poikiikin vielä yksi kysymys..
Onko vakion takapumpun tilalle "Plug and play" öhlinssiä tai muutava vastaavaa saatavilla, esim. juurikin RM:n tai muun crossin jousitusta?
Odota hetki, kyllä joku foorumilla osaa vastata.
Happi
-------------------------------------------
https://www.youtube.com/user/Happi4965/videos
https://www.youtube.com/user/Happi4965/videos
-
- Viestit: 15
- Liittynyt: Su Heinä 21, 2013 8:41 pm
- Pyörä: 350DR
Re: Suzuki DR350, Onko entisiä omistajia paikalla?
Näin minäkin luulen.Happi kirjoitti:Ei tietoa.osmodraama kirjoitti:Siitä poikiikin vielä yksi kysymys..
Onko vakion takapumpun tilalle "Plug and play" öhlinssiä tai muutava vastaavaa saatavilla, esim. juurikin RM:n tai muun crossin jousitusta?
Odota hetki, kyllä joku foorumilla osaa vastata.
Happi
Sainpas tuon "motot.net miehenkin" kiinni, hän ilmeisesti ostanut sen reilu parivuotta sitten tuolta Luvilan mieheltä ja hän vaihtanut pyörään kytkinlevyt ja jotain muuta pientä huoltoa.
Valitteli myös toisinaan hankalaa käyntiin saamista. <-- onko tämä ihan tyyppi vikaa vai saisiko vielä kaasarin säädöillä paranemaan?
- Raimo
- Viestit: 1276
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 8:17 am
- Pyörä: BMW R80GS & R1200RT
- Paikkakunta: Oulunsalo
- Viesti:
Re: Suzuki DR350, Onko entisiä omistajia paikalla?
Kaverilla on pikku-tohtorissa Öhlinsin takaiskari, joita ainakin siis on saanut dr350:n.
-94 vuosimallista kanteen tuli automaattinen puolipuristin, jolloin kiksikäynnistys muuttui helpoksi, verrattavissa XR400 Hondaan, mutta niitä käsittääkseni ei ole tuotu maahantuojan toimesta Suomeen, kun maahan tuotiin vain sähköstartillista versiota. Mulla oli saksantuliainen -94 vuosimalli, josta erittäin lämpimät muistot.
Juttua löytyy mun pikku-tohtorista:
http://www.finnbike.com/matkaendurot/dr350/dr350.htm
-94 vuosimallista kanteen tuli automaattinen puolipuristin, jolloin kiksikäynnistys muuttui helpoksi, verrattavissa XR400 Hondaan, mutta niitä käsittääkseni ei ole tuotu maahantuojan toimesta Suomeen, kun maahan tuotiin vain sähköstartillista versiota. Mulla oli saksantuliainen -94 vuosimalli, josta erittäin lämpimät muistot.
Juttua löytyy mun pikku-tohtorista:
http://www.finnbike.com/matkaendurot/dr350/dr350.htm
Gone but not forgotten: Yamaha DT125LC -85, Honda NX650 Dominator -93, Suzuki DR800 Big -90, Suzuki DR350S -94, BMW R80G/S Paris-Dakar -85, Honda Africa Twin -90, Honda Africa Twin -97, BMW R1150GS -01, Honda XR400R -98, Honda XRV650 -89
Re: Suzuki DR350, Onko entisiä omistajia paikalla?
Tuo on tuon ikäisen ominaisuus. Samanlaisen omistaneena -> vaatii oikean tekniikan. Eli puolipuristinta käyttäen pyöritetään konetta kiksillä hitaasti kunnes sieltä kuuluu "oikeanlainen kliks". Sen jälkeen potkussa on täysi voima takana (täysi kierros?) ja silloin sen pitäisi lähteä. Olikohan joka kolmas tai neljäs kiksin kierros. Muut potkut on ajan ja hermojen tuhlausta. Hieno ja kevyt pyörä, mutta tuota potkuttelua en jäänyt kaipaamaanosmodraama kirjoitti: Valitteli myös toisinaan hankalaa käyntiin saamista. <-- onko tämä ihan tyyppi vikaa vai saisiko vielä kaasarin säädöillä paranemaan?
Myin pyörän talvella ja muutaman kuukauden päästä sain puhelun: "Miten helv tämän saa käyntiin?"
Hondamies kahdella ja neljällä pyörällä
-
- Viestit: 15
- Liittynyt: Su Heinä 21, 2013 8:41 pm
- Pyörä: 350DR
Re: Suzuki DR350, Onko entisiä omistajia paikalla?
Kiitos kovasti vastauksista!
Itselläni ollut -98 SE malli jokunen vuosi takaperin joten ei tuosta kiksistä ole sen puolesta kokemusta...
mutta summa summarum, eiköhän tuon tekniikan opi ja sitä edeltävä hien ja puuskutuksen määrä otetaan positiivisesti kuntoilun puolesta tai erittäin hyvänä syynä mennä olutkellarin ovea kolkuttelemaan.
...pyörän hakukin vielä päivällä siirtyi kun saksalainen laatuauto (BMW) sanoi sopimuksen irti, mutta jospa huomenna prätkä olisi jo Pohjois-Pohjanmaan luonnon helmassa.. Tiedä vaikka tästä poikii pienoinen projekti..
Itselläni ollut -98 SE malli jokunen vuosi takaperin joten ei tuosta kiksistä ole sen puolesta kokemusta...
mutta summa summarum, eiköhän tuon tekniikan opi ja sitä edeltävä hien ja puuskutuksen määrä otetaan positiivisesti kuntoilun puolesta tai erittäin hyvänä syynä mennä olutkellarin ovea kolkuttelemaan.
...pyörän hakukin vielä päivällä siirtyi kun saksalainen laatuauto (BMW) sanoi sopimuksen irti, mutta jospa huomenna prätkä olisi jo Pohjois-Pohjanmaan luonnon helmassa.. Tiedä vaikka tästä poikii pienoinen projekti..
-
- Viestit: 2214
- Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
- Pyörä: SE ja Temmi 450fi
- Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Re: Suzuki DR350, Onko entisiä omistajia paikalla?
Mie muistelen kaverin ex-350 Darrasta, että se oli kliks ja sitten puoli kammenkiertämää ja sitten potku. Mikään muu ei toiminut, tuo toimi aina.
-
- Viestit: 15
- Liittynyt: Su Heinä 21, 2013 8:41 pm
- Pyörä: 350DR
Re: Suzuki DR350, Onko entisiä omistajia paikalla?
Heipä hei!
Pyörä vaihtoa omistajaa viime viikon torstaina ja ihan kyllä teknisesti toimiva kampe mutta vielä ehkä olisi tuon kaasarin kanssa vietettävä muutama tovi aikaa että saisi vastaamaan paremmin. Toki pirteä oli jo nuillakin asetuksilla. Käynnistys onnistui vaihtelevalla menestyksellä, joskus kertalaakista joskus alamäkeen työntämällä.
Ulkoisestihan pyörä oli kaukaa nätin ja tälle vuosituhannelle "päivitetyn" näköinen, mutta olihan se jo vuosien varrella osumaakin ottanut. Pyörä siis jossain vaiheessa osiksi ja maalailemaan yms..
Mutta... Kävipäs sitten niin että perjantaina ensimmäisellä varsinaisella "neitsytajolla" otti hiekkatiellä tuo RM keula itsensä lukkoon, loiva kaarre, paljon irtonaista pyörehköä kiveä tiellä ja vauhtia n. 40-50km/h... pyörä poikittan tielle kyljelleen, minä roikuin tangossa kunnes rattaat tormasivat tiukasti tienpintaan ja kuin katapultin voimalla mies n. 1.5m ilmalennon päätteeksi sorakolle makaamaan... tästä olisi selvitty muutamalla naarmulla mutta tottahan toki pyöränkin piti hypätä mukana ja laskeutua juuri oikean jalan säären päälle!
Nyt on kotiuduttu Oulun Yliopistollisesta ja mukaan tuliaisina sain nilkkaan rautaa kymmenen ruuvin verran ja Suzukin keltaisen kipsin! Jalassa oli nilkan kohdalla kolme murtumaa, joista yksi oli pahasti sirpaloitunut ja pottuvarvas vääntyi kahdesta kohti täysin pois sijoiltaan.
Onhan se jo tavallaan ihme kun ei aikasemmin mitään raajaa tai luuta ole murtunut kun crossimontuillakin on paljon tullut ajettua mutta ei näytä tapaturmat paikkaa katsovan ja kulkevan kello kaulassa.
Kuusi viikkoa saa nyt ainakin pyörä olla tallissa ihan rauhassa.
Mutta mikäli jalan kivut tästä hellittää ja liikut sallivat niin taidan lähteä pyörää purkamaan jotta saa ajan kuitenkin jollain tavalla kulumaan.
Turvallisia ajokilometrejä teille toivottaa: Kipeä, mutta silti onnellinen PikkuTohtorin omistaja!
Pyörä vaihtoa omistajaa viime viikon torstaina ja ihan kyllä teknisesti toimiva kampe mutta vielä ehkä olisi tuon kaasarin kanssa vietettävä muutama tovi aikaa että saisi vastaamaan paremmin. Toki pirteä oli jo nuillakin asetuksilla. Käynnistys onnistui vaihtelevalla menestyksellä, joskus kertalaakista joskus alamäkeen työntämällä.
Ulkoisestihan pyörä oli kaukaa nätin ja tälle vuosituhannelle "päivitetyn" näköinen, mutta olihan se jo vuosien varrella osumaakin ottanut. Pyörä siis jossain vaiheessa osiksi ja maalailemaan yms..
Mutta... Kävipäs sitten niin että perjantaina ensimmäisellä varsinaisella "neitsytajolla" otti hiekkatiellä tuo RM keula itsensä lukkoon, loiva kaarre, paljon irtonaista pyörehköä kiveä tiellä ja vauhtia n. 40-50km/h... pyörä poikittan tielle kyljelleen, minä roikuin tangossa kunnes rattaat tormasivat tiukasti tienpintaan ja kuin katapultin voimalla mies n. 1.5m ilmalennon päätteeksi sorakolle makaamaan... tästä olisi selvitty muutamalla naarmulla mutta tottahan toki pyöränkin piti hypätä mukana ja laskeutua juuri oikean jalan säären päälle!
Nyt on kotiuduttu Oulun Yliopistollisesta ja mukaan tuliaisina sain nilkkaan rautaa kymmenen ruuvin verran ja Suzukin keltaisen kipsin! Jalassa oli nilkan kohdalla kolme murtumaa, joista yksi oli pahasti sirpaloitunut ja pottuvarvas vääntyi kahdesta kohti täysin pois sijoiltaan.
Onhan se jo tavallaan ihme kun ei aikasemmin mitään raajaa tai luuta ole murtunut kun crossimontuillakin on paljon tullut ajettua mutta ei näytä tapaturmat paikkaa katsovan ja kulkevan kello kaulassa.
Kuusi viikkoa saa nyt ainakin pyörä olla tallissa ihan rauhassa.
Mutta mikäli jalan kivut tästä hellittää ja liikut sallivat niin taidan lähteä pyörää purkamaan jotta saa ajan kuitenkin jollain tavalla kulumaan.
Turvallisia ajokilometrejä teille toivottaa: Kipeä, mutta silti onnellinen PikkuTohtorin omistaja!
Re: Suzuki DR350, Onko entisiä omistajia paikalla?
No voi paska, ompas huono tuuri. Ei tainnu olla crossisaappaita jalassa?
Happi
Mitä tarkoitat, miten lukkoon?osmodraama kirjoitti: Mutta... Kävipäs sitten niin että perjantaina ensimmäisellä varsinaisella "neitsytajolla" otti hiekkatiellä tuo RM keula itsensä lukkoon,....
Happi
-
- Viestit: 15
- Liittynyt: Su Heinä 21, 2013 8:41 pm
- Pyörä: 350DR
Re: Suzuki DR350, Onko entisiä omistajia paikalla?
Sehän se tässä ihmetyttääkin miten tuo varvaskin mahtui nuin vääntymään,
sillä koko varustus oli päällä, crossisaappaita myöten!?
Sen mitä tilanteesta muistan, jarrutin ja eturengas lähti luistamaan sorakon päällä eikä jarru hellittänyt irti välittömästi.
Olisiko mahdollisesti mennyt kivi palan ja levyn väliin. Tutkimukset alkavat kunhan koipi tästä hieman paranee.
sillä koko varustus oli päällä, crossisaappaita myöten!?
Sen mitä tilanteesta muistan, jarrutin ja eturengas lähti luistamaan sorakon päällä eikä jarru hellittänyt irti välittömästi.
Olisiko mahdollisesti mennyt kivi palan ja levyn väliin. Tutkimukset alkavat kunhan koipi tästä hieman paranee.
Re: Suzuki DR350, Onko entisiä omistajia paikalla?
Meilläkin on pikkotohtorin käynnistämisestä monia lämpimiä muistoja
Edellä kuvatulla tavalla sen pitäisi lähteä, puolipuristimen naksahtaessa kiksi ylös ja polkaisu.
Alkuperäinen putki tuntui olevan sen verran ahdas että ei meinannut jaksaa ensimmäistä pyörähdystä polkaistaessa käydä, putken vaihdolla
parani kummasti.
Harmi juttu jalan kanssa!
Edellä kuvatulla tavalla sen pitäisi lähteä, puolipuristimen naksahtaessa kiksi ylös ja polkaisu.
Alkuperäinen putki tuntui olevan sen verran ahdas että ei meinannut jaksaa ensimmäistä pyörähdystä polkaistaessa käydä, putken vaihdolla
parani kummasti.
Harmi juttu jalan kanssa!