Suzuki DR350, Onko entisiä omistajia paikalla?

Yleistä keskustelua enduroista

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Koheltaja
Viestit: 8367
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Suzuki DR350, Onko entisiä omistajia paikalla?

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

osmodraama kirjoitti:otti hiekkatiellä tuo RM keula itsensä lukkoon, loiva kaarre, paljon irtonaista pyörehköä kiveä tiellä ja vauhtia n. 40-50km/h...
osmodraama kirjoitti:Sen mitä tilanteesta muistan, jarrutin ja eturengas lähti luistamaan sorakon päällä eikä jarru hellittänyt irti välittömästi.
Olisiko mahdollisesti mennyt kivi palan ja levyn väliin. Tutkimukset alkavat kunhan koipi tästä hieman paranee.:)
Onko näistä ymmärrettävissä että olet jarruttanut etujarrulla mutkassa? Jos näin on päässyt käymään niin jatkossa etujarrun käyttö aina ennen mutkaa ja ohjaustanko suorassa, soramutkassa ei koskaan käytetä etujarrua, ei edes kevyesti. Jos mutkaan tulee mentyä liian kovaa ja mutka tulee "silmille" niin takajarrulla kääntö voi monesti pelastaa tilanteen, tai pyörän rajumpi kanttaus kuskin alla.

Ei muuta kun kuskilta paikat kuntoon ja uudella innolla ajamaan. Isot kilometrit kertoo pelkästään kuinka paljon on vietetty aikaa pyörän päällä, kolhuista ja tilanteista ne varsinaiset kokemukset kertyy ja nyt olet yhtä kokemusta rikkaampi :wink:
Kylätason kurapyöräilijä.
Agitheosis
Viestit: 453
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 7:12 pm
Pyörä: Husqvarna CT6FS
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Suzuki DR350, Onko entisiä omistajia paikalla?

Viesti Kirjoittaja Agitheosis »

Löysin tämän viestiketjun hakutoiminnolla ihan vahingossa. Kuten Happi tossa jo totes, on kyseinen mopo
aikoinaan ollu mulla, 2001 (9400 km) - 2009 (41225 km). Mua edeltäneen omistajan saatan saada selville,
jos tarvetta on, mutten lupaa mitään. Ainakin kaupantekohetkellä hän asui Uudessakaupungissa. Mitä käyn-
nistämiseen tulee, ei se mitään herkkua ollu. Orkkis oli tosiaan alipainetoiminen kumikalvokaasari. Joku
tarjos selityksex sellasta ilmiötä kuin ``kaasarin höyrylukko´´. Eli sylinterin lämpö kehittää normaalin vir-
tauksen estävän lukon kaasariin. Itte taklasin tuota onkelmaa pitämällä puolipuristinkahva pohjassa ja pol-
kemalla kixiä. Ideana on ``tuulettaa´´ kaasarista lukko pois. Sitte varovasti kunnes puolipuristin napsah-
taa pois päältä --> mäntä optimaalisessa kohdassa. Sitte varsinainen potkasu. Käytännössä tuo menetelmä
auttoi ihan hyvin, oli teoria oikea tai väärä. Kaasari meni vaihtoon koska vanha lakkas toimimasta. Kiihdy-
tyspumpullisessa suoravetomallissa vaarana oli se että jos kaasukahvaa käänsi muulloin kuin koneen ollessa
käynnissä, laite ruikki tulpan märäksi. Itte opettelin aina ottamaan peilinvarresta kiinni ettei vahingossa-
kaan... Konetta en koskaan muokannu millään tavalla. Venttiilit putsattiin karstasta huoltoliikkeessä ker-
taalleen (2005). Jousitusta tai jarruja en muuttanu. Oon ollu mp'tön heinäkuusta 2019 lähtien, sillon Tiger
955i lähti uuteen kotiin.
Vastaa Viestiin