Katuenduron siis. Ennen olen omistanut jokus Triumph Tigerin 955 ja Ktm 990 Adven, joista varsinkin adve oli loistava. Nyt parin, kolmen vuoden tauon jälkeen voisin palata ei-sykkyräasentoon. Olen miettinyt seuraavia vaihtoehtoja, jotka osuvat pieneen, noin 3 tuhannen euron budjettiini:
Cagiva Navigator 1000, Aprilia Caponord 1000 ja V-Strom 1000. Multistradankin ottaisin, mutta menee reilusti yli budjetin. Nämä kaikki taitaivat olla aika möhkäleitä, entä mistä löytyy eniten sporttisuutta ihan asvaltilla, millä taas pärjää parhaiten soralla? Entä hauskuuspuoli, löytyykö jostain huligaani-dna:ta tai toisella rauhallista asennetta. Minkä itse ottaisit noista

? Sitten tyyppivikaa, esim löytyykö Cagivaan huonosti varaosia jne. Pyörä tulee täysin seka-ajoon: isompaa suoraa tietä, soratietä/kevyttä metsäautotietä(kovalla pohjalla), pientä asvalttitietä hauskutellen, tonnin-parin km (lapin ja baltian-itäeuroopan lähinnä) reissuja, ajan mahdollisimman pitkään läpi vuoden, aina kun tiet ovat sulat jäästä tai pakkasesta, muuten kelillä ei ole väliä. Sitten vähän vähän light-huligaanimaisempaa ajoa sivummalla ja yleensä aika rauhallista kruisailua pitkin poikin. 80% yksipäällä ajoa, pidemmät reissut kaksipäällä.
Jätin nyt AT:t ja Super Teneret pois, ne ovat hieman liian alitehoisia siihen, kun ajan työnikin puolesta aika paljon isommilla teillä. KTM:n jäivät, koska tuohon hintaa lähellekään ole mitään tarjollla. Muuten ne olisivat ykkösvaihtoehto(640-SE-ADVE).