Iso Tohtori tuli taloon:)

Yleistä keskustelua enduroista

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

santos
Pyörä: Honda CB500x -13

Iso Tohtori tuli taloon:)

Viesti Kirjoittaja santos »

Hei :D
Tuli sitten hommattua tommonen "pieni ja kevyt" matkaenska (DR800) talliin katukyykyn seuraksi. Ensimmäiset sata kilsaa takana (asvalttitietä) kun ajoin tuon kotia ja kyllähän oli ihmeen mukavan tuntunen vaikka oon katupyörään tottunut. Viimekesästä asti on vain himottanut päästä ajeleen sorateitäkin joten pakkohan se oli hommata sitte semmonen pyörä millä pääsee 8) . Pyörä on -98vm ja n.25tkm mittarissa, tiedä sitten mitä todellista. Ainut "vika" mitä oon huomannu niin se kuulostaa aivan ruohonleikkurilta :shock: joten tuolle asialle joutuu tekeen kyllä jotain. Eipä tässä kummempaa, piti vaan päästä jollekin vähän hehkuttamaan :D .
Kypäräpää

Viesti Kirjoittaja Kypäräpää »

Onnea perheenlisäyksen johdosta :D
Arto

Viesti Kirjoittaja Arto »

Näin saatiin yksi surauttelija taas joukkoon :D !

Ittellä on parisataa cm3 pienempi kone :oops: , ja se tosiaan on ihan ruohonleikkurin kuuloinen :shock: ! Viimevuonna mulla oli kotitekoinen rosteripönttö 8) ja se kuulosti taas konetuliaseelta :roll: ! Eipä tarvinnut tööttäillä jos joku muu vähän törttöili :lol: !
Agitheosis
Pyörä: Husqvarna CT6FS / Can-Am Outlander 800
Viesti:

Re: Iso Tohtori tuli taloon:)

Viesti Kirjoittaja Agitheosis »

santos kirjoitti:---ajeleen sorateitäkin --- semmonen pyörä millä pääsee
Mikäpä siinä jos sopiva löytyi, joukkoon vaan. Mikäs siinä katukyykyssä sitte oli sellasta ettei sillä päässy?
Pekkavee
Pyörä: BMW R1100GS

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

No nythän sä voit myydä sen kyykyn pois, kun sulla on noin mainio pyörä soralle ja asfaltille kanssa. On se paljon hauskempi ajaa asfaltillakin kuin se sun kyykky. Mene vaikka radalle kokeilemaan.

Onnittelut hyvästä hankinnasta ja moottoripyöräharrastuksen laajentamisesta tuonne luonnon suuntaan. ( Ne metsien tuoksut on upeita )

Pekka
:shock: :shock: :shock:
miki.
Pyörä: KTM 525 exc

Viesti Kirjoittaja miki. »

santos kirjoitti:Ainut "vika" mitä oon huomannu niin se kuulostaa aivan ruohonleikkurilta :shock: joten tuolle asialle joutuu tekeen kyllä jotain.
Onneks olkoon, on hauska peli tuo tohtori!

Laserin offroad sliparilla..aaah sitä jytinää ja pauketta :twisted: :D
Per Saukko
Pyörä: --?--

Viesti Kirjoittaja Per Saukko »

Samansuuntaisia ajatuksia on siis muillakin kuin mulla. Ensin ajalin customilla joitain vuosia ja vaihdoin sen 1300 kuutioiseen katumuskeliin, jolla tuli ajeltua 4 vuotta ja 45 tuhatta kilsaa, siinä vaiheessa rupes kans tuntumaan, että juttuahan voi laajentaa sorateille, kun hankkii sekä/että vekottimen. Toi nykyinen transalppi tuntuu hyvältä muuten, mutta kyllä sitä "vähän" kaipaa niitä 1300:n väätöja ja tehoja. Ei niinkää yhtään soralla, mutta asvaltilla kylläkin. Mulla kun ei oo varaa kahteen pyörään, niin pitää varmaan joskus vaihtaa toi nykyinen johonkin kuutioiltaan isompaan sakemanni tai itävaltalais valmisteeseen!
-millähän nyt ajelis???
an13
Pyörä: 690

Viesti Kirjoittaja an13 »

santos kirjoitti:Ainut "vika" mitä oon huomannu niin se kuulostaa aivan ruohonleikkurilta :shock: joten tuolle asialle joutuu tekeen kyllä jotain.
Kannattaa etsiä täältä foorumilta HannuK:n DR Big modauksia, siinä pyörässä riitti ääntä (toisin kuin hänen uudessa DL1000:ssa). Eli Yoshimuraa, itse tehtyä 50mm pakokäyrää, uutta ilmaboksia+gsxr K&N:ää ja neulojen ja suutinten säätelyä. Saa sen 60+ heppaa takapyörältä samalla.
Ande749
Pyörä: 12GS

Viesti Kirjoittaja Ande749 »

Pekkavee kirjoitti:No nythän sä voit myydä sen kyykyn pois, kun sulla on noin mainio pyörä soralle ja asfaltille kanssa. On se paljon hauskempi ajaa asfaltillakin kuin se sun kyykky. Mene vaikka radalle kokeilemaan.

Onnittelut hyvästä hankinnasta ja moottoripyöräharrastuksen laajentamisesta tuonne luonnon suuntaan. ( Ne metsien tuoksut on upeita )

Pekka
:shock: :shock: :shock:
No jos vaan muuten on mahdollista, niin ilman muuta se kyykky kannattaa säilyttää, kyllä se vaan reipashenkisessä ajossa mutkaisella asfalttitiellä on huomattavasti mukavampi kuin mikään enduro tai ns. enduro. Ainakin minun mielestäni. Ja mitä rata-ajoon tulee, niin kun menee jollain muulla radalla kuin Ahvenistolla nopeaan tai keskinopeaan ryhmään, palautuu endurolla hyvin nopeasti jalat maan pinnalle mitä vauhtiin tulee. Siellä menee kovien kuskien kyykkypyörät kurveissa ohi oikealta ja vasemmalta, suorista puhumattakaan. Tai jos ei mene, niin sitten voi onnitella itseään ja todeta olevansa melko kova kuski.

Koska kyllä asia niin on, että kovaan ajoon, eli kovaan vauhtiin, asfaltilla kyykkypyörä on nopein vaihtoehto. Muutenhan motogp:täkin ajettaisiin aivan toisen näköisillä pyörillä...
DR800 lappi

iso tohtori tuli taloon:)

Viesti Kirjoittaja DR800 lappi »

onneksi olkoon,hauska vehje teille kuin teille.niin kuin meille. :twisted:
santos
Pyörä: Honda CB500x -13

Viesti Kirjoittaja santos »

Kiitos kommenteista 8) .Tarkotus olis nyt ainakin aluksi yrittää pitää kaks pyörää, jos lompakko kestää :lol: .Tänään kävin ajamassa sitte ekat sorapätkät. Ei tarvi olla kummonen ennustaja arvatakseen kumpi pyörä seisoo enemmän tallissa tänä kesänä :D . Pikkusen vaatii vaan vielä totuttelua tuo pyörä, varsinkin kun ei meinaa yltää maahan muuta kuin varpaanpäillä :lol:
Vastaa Viestiin