Muistakaas ajovalot!
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Muistakaas ajovalot!
En tiä oliko voorumilainen kun tänään Treen Linnainmaalla aamuysiltä ajeli sinisellä DR 650 RS:llä ilman valoja, eikä tarkoitus mitenkään syyttävällä sormella osoitella. Mutta silloin tällöin tulee pimeätuikkuisia pyöriä vastaan ihan kaikista moporyhmistä. Se pyörän havaittavuus valot päällä on vaan oikeasti parempi myös päivänvalossa, saatikka näin syksyn hämärillä. Sopivasti hämärässä ei ite vielä huomaa ajavansa ilman valoja, mutta voi silti jäädä huomaamatta automie... eiku -henkilöiltä, tai voi tulla sekoitetuksi mopediin.
Pyöräilijälle kun käy yleensä huonommin näissä auton kanssa yhteenotoissa...
Pyöräilijälle kun käy yleensä huonommin näissä auton kanssa yhteenotoissa...
My way is not the highway...
-
Korruptio
- Viestit: 182
- Liittynyt: Su Maalis 13, 2011 9:34 pm
- Pyörä: KTM Adventure 990
- Paikkakunta: Baltimore
Re: Muistakaas ajovalot!
Ei siitä kannata huolehtia, jokaisen oma asia... Oppivatpahan olemaan / pitämään valoja päällä kun ekan kerran napsahtaa. Jos pää on umpiluuta niin sitten se vaan on ja sellaiseen ei mikään valistus todellakaan painu kun nykyään ei saa tuskankaan kautta laillisesti opettaa. Isolle osalle ihmiskunnasta ainut tapa oppia jotain on se että väärästä valinnasta rangaistaan rahallisesti tai kivulla kun ei ne puupäät muuten vaan tajua ja hyvä jos sittenkään menee jakeluun.
--Sent from my computer using a keyboard
- nasta-arska
- Viestit: 318
- Liittynyt: La Helmi 23, 2013 2:00 pm
- Pyörä: Emw, HD, GS 1100
Re: Muistakaas ajovalot!
Kuitenkin eri linjoilla "Korruption" kanssaKorruptio kirjoitti:Ei siitä kannata huolehtia, jokaisen oma asia... Oppivatpahan olemaan / pitämään valoja päällä kun ekan kerran napsahtaa. Jos pää on umpiluuta .....
Valot jääny minulta ITELTÄKIN joskus epähuomiossa laittamatta; Ku ei ole tuossa Domissa , eikä perheen uudenkuivassa autossakaan
kuule tuota automaattista valotoimintoa! Hyvä siinä mielessä että voi ajella/ käytellä tilanteen vaatiessa valoitta eikä ääripakkasella käyntiin sahatessa tartte niitä ajovaloja sitten pitää päällä virtaa viemässä
Jokainen pyörämiehen henki on ainakin omaa sydäntä lähellä
Hyvää viikonloppua ja turvallisia ajeluita kaikille!
- Faari
- Viestit: 200
- Liittynyt: Ma Kesä 07, 2010 6:24 pm
- Pyörä: Suzuki Dr 650 SE
- Paikkakunta: Ikaalinen
Re: Muistakaas ajovalot!
Samoilla linjoilla Nasta-Arskan kanssa. Itsellä on kansanautossa valoautomatiikka, joten jos joku ystävällisesti vilauttaa valoja liikenteessä, tiedän ainakin tarkastaa että molemmat polttimot palaa. Ja pyörällä kun ajan, niin yhtälailla oon kiitollinen vilautuksesta jonka johdosta huomaan laittaa valot päälle ja parantaa näkyvyyttäni, jos valot on syystä tai toisesta jäänyt pois päältä. Ei sitä pitkien vilautusta siis pidä ottaa kettuiluna, päinvastoin morjestaa näyttävästi kiitokseksi.
Re: Muistakaas ajovalot!
Kenelle siitä on hyötyä, jos valot jää kytkemättä ja sen takia pyörää ym. kulkinetta ei havaita ja tulee onnettomuus?
Kolarikorjaamo, ambulanssifirma ja hautaustoimisto ehkä saavat liikevaihtoa mutta kolarin osapuolet tuskin nauttivat tilanteesta.
Nimim. Tuhansia kertoja muille valot päälle räpsytellyt.
Kolarikorjaamo, ambulanssifirma ja hautaustoimisto ehkä saavat liikevaihtoa mutta kolarin osapuolet tuskin nauttivat tilanteesta.
Nimim. Tuhansia kertoja muille valot päälle räpsytellyt.
TransUralisti
- juhan
- Viestit: 2579
- Liittynyt: Ti Elo 29, 2006 1:25 am
- Pyörä: R12GS -13, XCh -07, KTM 690 ENDURO 2009
- Paikkakunta: JKL
Re: Muistakaas ajovalot!
Harvinaisen voimakas trolli tälle foorumille. Ja tuntuu toimivan. Onko innoittajana Hirvisaari vai ehkä vielä joku muu? Tartteeko tähän nyt evoluutiota sotkea, koetetaan pysytellä hengissä, autettuna tai ilman edes se vähä aika mikä meille on tarjolla.Korruptio kirjoitti:Ei siitä kannata huolehtia, jokaisen oma asia...
Päällyste päättyy, elämä alkaa - juha -
Re: Muistakaas ajovalot!
Meikäläinen nykyään käyttää omasta kulkuneuvosta ajovaloja pois päältä merkiksi vastaantulijan valottomuudelle. Erittäin pienellä prosentilla vastaantulija jaksaa/ymmärtää laittaa valot päälle. Pitkiä en jaksa räpsytellä kun on jotenkin provosoivampaan ja voi tarkoittaa muutakin esim sinisiä kukkia pientareella tai muuta hiljentämisen arvoista juttua.
Sami