Mitä materiaalia slipariin?
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
- Rapakko
- Pyörä: Triumph Tiger 1050 SE (ABS) 2010
Mitä materiaalia slipariin?
Olen nyt aikeissa hommata Tohtoriin sliparin ja kysyisinkin, että kannattaako ottaa alumiinisen, titaanisen vai hiilikuitusen pöntön. Alumiinisen ja titaanisen hintaero on aika pieni, mutta tuo hiilikuitunen onkin jo sitten jonkinverran kalliimpi, mutta todennäköisesti siitä lähtee matalin ääni, mikä olis positiivista. Mikähän näistä kestää parhaiten?
Soratie on kuuma, vai miten se laulu meni?
Minä olen käsittänyt, ettei niissä ole juuri muuta eroa kuin ulkonäössä ja painossa. Titaanisessa saattaa lämpö siirtyä paremmin, mutta empä usko että ihmeitä eroja on. Paras hyöty on painon kevennys ja ehkä tehojen lisäys ja äänten paraneminen. Nämä ominaisuudet löytyy jo halvimmasta alumiini putkesta, olettaen siis että putket ovat muuten samat. Kaasarin säätö ja ilmanoton parantaminen lisäävät enemmän tehoja kuin putki.
-Eero K
-
Albertto
- Pyörä: KTM 950 Adventure, Suzuki 1200 Bandit
Meillä on melkein samanlaiset pyörät. Mulla on vain vm -97. On muuten pirun hankala hommata sliparia suomesta. Ei löydy Allrightilta, eikä oikein mistään muualtakaan.
Ite sain kissojen ja koirien kanssa metsästämällä Leo Vincen titaanisen sliparin ja voi pojat, että vesi herahtaa kielelle, kun napsautan mopon käyntiin =) Tuntuu, että alavääntöä on tullut jonkinverran lisää ja tehontunnetta äänien säestämänä..
On sääli pitää näinkin hienossa pyörässä vakionuhaputkea.
Ite sain kissojen ja koirien kanssa metsästämällä Leo Vincen titaanisen sliparin ja voi pojat, että vesi herahtaa kielelle, kun napsautan mopon käyntiin =) Tuntuu, että alavääntöä on tullut jonkinverran lisää ja tehontunnetta äänien säestämänä..
On sääli pitää näinkin hienossa pyörässä vakionuhaputkea.
http://www.enduroshop.de/html/sebring.html ja kokkolassa käy kysymässä pakoputki määttälältä mitä maksais magnaflow rosteriputki, hyvät äänet. wr 250 ja ktm 525 ja mulla oli dr 600.
- Rapakko
- Pyörä: Triumph Tiger 1050 SE (ABS) 2010
Onko kukaan ostanut tuota SHOGUN ASHIGARU halppis putkea ja jos on, niin kumpaanhan malliin kannattaas satsata. Pöntöön jossa on läpi asti 50mm suora putki, vai kartioputkiseen malliin jossa on ulospuhallus 30mm ja sisäänmeno 50mm, joka varmaan on hiljasempi.
http://www.motomaster.fi/
Voishan tuohon 50mm putken päähän pistää supistajan jos on liian kovaääninen?
http://www.motomaster.fi/
Voishan tuohon 50mm putken päähän pistää supistajan jos on liian kovaääninen?
Soratie on kuuma, vai miten se laulu meni?
Kyllä varmaan voi...ite tein harrastuksena Leo Vinceen pienen supistimen joka rauhoittaa pahinta pauketta ja jytinää vähän matkien tehdastekosia supistimia, se vaan on vähän hankala laittaa paikalleen, putken pääty pitää avata ja laittaa se sisäkautta+sisäpuolelta ylhäältä läpiruuvi joka pitää sen paikallaan.Voishan tuohon 50mm putken päähän pistää supistajan jos on liian kovaääninen?
Näin tehden päältäpäin ei tarvi tehdä reikiä ja supistimen voi ottaa pois jättämättä mitään jälkiä.
materiaaleina oli isoja pyöreitä prikkoja 2 kpl, pieni pala peltiä, 1 tukeva levyruuvi, pätkä putkea n 35mm sisähalkaisija + suunnilleen samanhalkaisijaista itsetehty reikäputkeä pikku pätkä ja kuumakesto harmaata spraymaalia.
Rakennetta on hankala selittää, pitäisi olla kuva...
Paljon paljon helpommin ja nopeemmin asennettavan ton tekee sellasen malliseen putkeen jonka perässä on pätkä vapaata putkea kuten esim Leo Vince SBK, siinähän on vakionakin supistin josta on hyvä ottaa mallia liikkeen esittelykappaleesta vaikkei ostaisikaan..
DR650 SEW+RM 250+Pappatunturi 1973+ Solifer SM 1980