Laitetaanpa tämmöinen aihe ja jos löytyy takavuosilta kuvia niin näytilla vaan että voidaan fiilistellä.
Aloitetetaan tällä seuraavalla kuvalla jossa Wanha kumppaneineen valmistautuu Oulu-Posio-Oulu retkelle.
Pyörät vasemmalta, Suzuki PE 250, Honda XL 500 S, Honda XL 500 R ja Yamaha DT 125
Vuosi oli 1981
Peltsi kirjoitti:Onko tuon niminen kauppa ollut täälä joskus?
Harmi kun on utunen kuva. Ois kiva katella että onko tutunnäkösiä nykysiä motoristeja kuvasa.
Kyllä siinä kuvassa olijoista on suurin osa edelleen motoristeja, Wanha itse hintelämpi valkotakkinen ja se tukevampi päästelee historiikkipyörillä. Iso punatakkinen ajelee ATllä. Oikealla oleva pikku poika on oranssin kuski ja vasemmalla oleva poika on yksinkertainen jääspeedwayn suomenmestari ja Harrikkakuski. MikoMotorin perusti veljekset Mikko ja Matti Henriksson 1978 ja liike lopetettiin laman kourissa kannattamattomana 1985.
Wanhan albumissa on Oululaisille tuttuja naamoja siloposkisina, mutta säästelen niitä että muutkin saavat kuvittaa tätä ketjua.
Tässäpä "takartankilliseks" kaheksakytluvun alussa muokkaamani "entuuro".
Kuvausajankohta saman vuosikymmenen loppupuoliskolla mökkilläkäyntisurauksella.
laitetaas kuvat, Nurmet x 4 talvisurautuksella. Varttuneemmilla 175 PE:t, serkulla 80-kawa ja meikällä piikin kotari. Huomatkaa Hondan rysterit, kertoo jo tulevasta , paikka Honkanummen hautausmaan lieppeiltä Vantaalla ja vuosi -86, eipä taida tuollakaan ajomestoja juuri olla, mutta tervetuloa Ouluun
Ja takana Mark II, millä kortin ajoin.
Vauhtiin kun päästiin, ekoja kisoja mantsaa, Espoon kolmperässä. Ei ole hymy hyytyny vaikka rapa lentäny
kyllähän jokainen suoralla tiellä, mutta mennään metsään...
Teppi kirjoitti:Juu, huomasin.. ja aitosuomalaisen Meno-kypärän.
Meno,taisi olla muutaman vuoden hitti. Oma, Hikolta ostettu MDS-merkkinen ruukku just samanlainen kuin viissatasten maalimanmestarin Andre Malherben käyttämä MDS, ainakin silloin oli vakaasti sitä mieltä
-Tero
kyllähän jokainen suoralla tiellä, mutta mennään metsään...
Ei tää mikään surautuskuva ole, mutta laitan vanhimmasta päästä mitä löysin;
Vuonna -85, kauan on jne.. Meikäläinen kesyttää piikin Jammua rumpujarrut sauhuten crossiradalla Kyröskosken torin reunassa.
Enää siinä ei crossailla. Joku marketti pönöttää tuolla kohtaa.
Mitähän sen seudun nuoriso nyt tekee? Tuskin pääsee puolikasta paskarinkiä parkkipaikalla pyöräyttämään, kun on jo joku mielensä pahoittaja kimpussa
HarMi kirjoitti:vuosi -87, DR125s ja HarMi 15v surisevat nurkissa. Tulihan tuollakin tehtyä surautuksia samoihin maastoihin kuin nykyäänkin.
Wanha tuommoisell Darralla ajeli 1983 kerrattain viikon päivät ja etsi uutta Suzukin PE 175 enskaa joka minulta varastettiin, ei löytynyt mutta kiva pärrä oli tuo puksuttaja Darra.
HarMi kirjoitti:vuosi -87, DR125s ja HarMi 15v surisevat nurkissa. Tulihan tuollakin tehtyä surautuksia samoihin maastoihin kuin nykyäänkin.
Wanha tuommoisell Darralla ajeli 1983 kerrattain viikon päivät ja etsi uutta Suzukin PE 175 enskaa joka minulta varastettiin, ei löytynyt mutta kiva pärrä oli tuo puksuttaja Darra.
Puksuttaja on just oikea sana kuvaamaan pikkutohtoria maantiellä. Metsässä ja hiekkamontulla kevyt ja alivoimainen olikin aika näppärä peli.
Ulkoisesti aivan samanlainen kuin mun ts vain mulla on 2 tahtia tuossa 4 Eli HarMi jos haluat fiilistellä nuoruutta niin tuota vanhaa rouvaa pääsee koe ponnistaan kyllä, kun remppa on ohi
jarno78 kirjoitti:Ulkoisesti aivan samanlainen kuin mun ts vain mulla on 2 tahtia tuossa 4 Eli HarMi jos haluat fiilistellä nuoruutta niin tuota vanhaa rouvaa pääsee koe ponnistaan kyllä, kun remppa on ohi
Kiitos vaan, pidetään mielessä, saas nähdä minkälaisia takaumia mielen syövereistä kumpuaa.