Millä saan kännykän kiinni pyörään?

Yleistä keskustelua enduroista

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Pekkavee
Pyörä: BMW R1100GS

Millä saan kännykän kiinni pyörään?

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

Millä sitä saisi tavallisen kännykän pyörään kiinni.
Onko niitä tarrajuttuja tai jotain, joita kai autoissa käytetään.

Ei muuta kun näkisi, jos joku yrittää soitella. Sitten voi pysähtyä ja soittaa takaisin.
Hommasin juuri Samsung Xcover 271 puhelimen, joka kai kestää vettä ja myrskyäkin jotenkin.
Ei maksa kuin 2.- euroa kuukaudessa kahden vuoden aikana. Siis yhteensä 48.- euroa, DNA:lta.
Ja kamerakaupasta hain siihen rannehihnan, jolla sen voi vähän varmistaa niin ei pompi tielle.
Kamerakaupan tyttö antoi sen hihnan muuten ihan ilmaiseksi vapun kunniaksi, kun löysi sen jostain romulaatikosta.
Suosittelen siis sitä Tikkurin ostarin kamerakauppaa Memofotoa. Siellä on hyvä palvelu.
Vanha simpukka Nokia alkoi jo kiukutella.
Tuolla seikkaulupuhelin

On siinä joku GPS juttu kanssa, mutta mulla on Zumo 220, joten sitä kännykkää en tuohon käytä.
No voisihan tuon kännykän kompassi näytön kytkeä kyllä matkan ajaksi päälle.

Aika mielenkiintoinen tarjous. 24 kuukauden sopimus maksaa puhelimen osalta 48.- euroa yhteensä ja 12 kuukauden sopimus maksaa puhelimen osalta 132.- euroa. Tuon puhelimen normaalihinta on jotain 100.- euroa.
No mä voin sitoutua tuohon DNA liittymään hyvin taas pariksi vuodeksi, kun sieltä löytyy edullinen liittymä minullekin, joka en paljon soittele. Ja nettihommat hoidan muilla vehkeillä.

Pekka
:shock: :shock: :shock:
doope
Pyörä: ex-dr650

Re: Millä saan kännykän kiinni pyörään?

Viesti Kirjoittaja doope »

Jäykissä tankokiinnikkeissä puhelin hajoaa melko varmasti, puhelin ei kestä sitä tärinää.
itselllä on perusautonavi tälläisessä http://www.ebay.com/itm/Arkon-GPS032-We ... 53e2673b5b
vaahtomuovi sisällä vaimentamassa eiköhän toi käy puhelimellekin. latauspiuhalle reikä pohjassa.
photonavi kesti kuukauden kiinteässä kiinnikkeessä.
Korruptio
Pyörä: KTM Adventure 990

Viesti Kirjoittaja Korruptio »

Mulla on tuon Arkon-virityksen kanssa identtinen tekele, niitä löytyy eri nimillä kymmeniä samanlaisia ja jotkut maksaa tyyliin 10€ posteineen. Tilasin sellasen eBay.co.uk tai Amazon.co.uk viime kesänä ja N8 on kestänyt siinä vesisateellakin mukana, se muovi ei ole vaan kovin eroottista eli sitä puhelinta pitää suurin piirtein purra raivoissaan jos haluaa kosketusnäytöllä jotain käskyjä antaa. (Toim. huom. viritys ei ole suoraan ajoviiman piiskaamassa vesisuihkussa vaan tangossa etukatteen ja mittariston suojaamana mutta kastuu kuitenkin märillä keleillä.) Latauspistokkeen saa sellaisen "muovisulun" läpi tuotua sisään ja kotelossa on toppauksia sen verran että puhelimen saa pysymään paikallaan. Kiinnike löystyy rytyytyksessä hieman mutta kun kerran ajopäivään pyöräyttää sormiruuvia niin se taas pitää. En jaksa ruveta virittelemään tuota mitenkään paremmaksi, käytän vaan niin pitkään että se hajoaa kun ei nuo vetskarit ja muovit ole niin mahdottoman laadukkaan tuntuisia.

Ai niin, jos on märät kelit ja pysähtyy ja aukaisee sen vetskarikotelon niin se muovi-ikkuna jysähtää yleensä huolella huuruun...
--Sent from my computer using a keyboard
Pekkavee

doope kirjoitti:Jäykissä tankokiinnikkeissä puhelin hajoaa melko varmasti, puhelin ei kestä sitä tärinää.
itselllä on perusautonavi tälläisessä http://www.ebay.com/itm/Arkon-GPS032-We ... 53e2673b5b
vaahtomuovi sisällä vaimentamassa eiköhän toi käy puhelimellekin. latauspiuhalle reikä pohjassa.
photonavi kesti kuukauden kiinteässä kiinnikkeessä.
Ei toi mun puhelin tarvitse mitään vettäpitävää.
Toi tärinä on kyllä varteenotettava juttu vaikka se mun puhelin kai kestää tärinääkin eri tavalla kuin ihan normipuhelin. USA:n militarykin on sen jotenkin hyväksynyt käyttöön.
Kiitos tärinävinkistä.
Vedenkestävyysluokka on IP67, eli puoli tuntia metrin syvyisessä vedessä.

No odotan muitakin vinkkejä.

Pekka
Pekkavee

Kunkku hei. :P

Sulla oli joku itse tehty tärinänvaimennusjuttu siihen sun navigaattoriin.
En nyt tietenkään sitä löydä, joten voisitko laittaa linkkiä siitä.

terveisin
Pekka
Pastori
Pyörä: Pyörätön

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Puolen vuoden kokemuksella voin todeta, että Xcover on todella kestävä eikä välttämättä tarvii mitään suojaa.

Puhelin ois kyllä parempi jossain näkyvillä, että on tarvittaessa välittömästi tavotettavissa, eikä vain tauoilla.

Nää arkonin pussukat taitaa kiinnikettä lukuunottamatta olla melkein sama kuin Cellyn kotelot, joita saa esim prismasta. Mulla on navia varten cellyn pussi naitettuna sv motechin kiinnikkeisiin, eli yksi tuollanen pussukka on jo ihan riittävän ruma. Joku sirompi kiinnike/kotelo vois olla puhelimelle parempi. Tietty tankkilaukkukin ratkasis tämän ongelman.
Kunkku
Pyörä: Gessu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kunkku »

Pekkavee kirjoitti:Kunkku hei. :P

Sulla oli joku itse tehty tärinänvaimennusjuttu siihen sun navigaattoriin.
En nyt tietenkään sitä löydä, joten voisitko laittaa linkkiä siitä.

terveisin
Pekka
Se oli tuommoinen. Teline joustaa tuosta mustan renkaan kohdalta, välissä kolme löysää kumityynyä. Tuollaiseen on helppo pultata kiinni millainen teline tahansa. Mut eikä kännykän telineeseen laittaminen ole vanhanaikaista? Bluetooth yhdistää vaivattomasti nykykännyn ja navin, ei siihen kahta näyttöä tarvita. Navin näytöltä on mukava katsoa ne puhelutkin.

Ai niin, Pekka on insinööri. Eihän sellaisille mikään ole näin yksinkertaista. :lol:

Kuva
Kunkusta sanottua:" Tämän tyyppisiä heppuja, jotka ovat omasta mielestään aina oikeassa on foorumit pullollaan. Pitäisi vaan vaieta tuollaiset häiriköt hiljaisiksi mutta kun ei voi."
Pekkavee

Kunkku kirjoitti: Se oli tuommoinen. Teline joustaa tuosta mustan renkaan kohdalta, välissä kolme löysää kumityynyä. Tuollaiseen on helppo pultata kiinni millainen teline tahansa. Mut eikä kännykän telineeseen laittaminen ole vanhanaikaista? Bluetooth yhdistää vaivattomasti nykykännyn ja navin, ei siihen kahta näyttöä tarvita. Navin näytöltä on mukava katsoa ne puhelutkin.

Ai niin, Pekka on insinööri. Eihän sellaisille mikään ole näin yksinkertaista. :lol:

Kuva
No joo insinööri ollaan ja vielä DI. Mutta kun ei ymmärrä. :oops: :oops: :oops:
Eikä toi sun teline nyt ollut ihan sellainen, jota kaipaan.
Liian kallis ja pitäisi olla joku paja, joka sen tekisi.
No muistini pelaa näköjään kuitenkin, kun muistin että sinulla oli oma viritys tuohon.
Kiitos vaan vastauksesta.
Pitää löytää jotain helpompaa ja halvempaa ja jotain, jonka minäkin ymmärrän.

Pekka
Jarno
Pyörä: KTM 640 Adv R
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Pätkä auton vesiletkua, sekalaisia kiinnitystarpeita ja hetki pähkäilyä niin on telineelle/kotelolle joustava kiinnitys...
Pekkavee

Jarno kirjoitti:Pätkä auton vesiletkua, sekalaisia kiinnitystarpeita ja hetki pähkäilyä niin on telineelle/kotelolle joustava kiinnitys...
Tuossa voisi olla jotain ideaa.
Ei vaan mielikuvitus ihan riitä.
Pitää varmaan mennä Motonettiin katsomaan mitä sieltä löytyy, letkuja, liittimiä, autojen tarratelineitä jne.

Pekka
Viimeksi muokannut Pekkavee, Ma Huhti 30, 2012 10:15 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jarno
Pyörä: KTM 640 Adv R
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Täällä nyt aluksi jotain ideoita kiinnitykseen...
ATC
Pyörä: HP2E

Viesti Kirjoittaja ATC »

Laita Pekka sinihamman kypäräpuhelin ja pidä se puhelin taskussa. Ostat vielä semmoisen jossa on radio niin tylsillä siirtymilla on rattoisampaa ajella. Ainakin meidän poppoolla on käytössä Meuran myymiä halpiksia, maksoi muistaakseni 50€ sarja ja hyvin on pelittäneet, voipi myös jutella kamujen kesken ajaessa n.500m etäisyydelle. Itse käytän myös liki päivittäin töissä ja työkypärässä mutta hieman laadukkaampaa ja olen niihin kyllä tykästynyt. Turha tuota uutta hienoa puhelinta on altistaa vaaroille tahi putoamiselle pitää sen vaan taskussa.
Weteraani kurapyöräilijä
Pekkavee

Jarno kirjoitti:Täällä nyt aluksi jotain ideoita kiinnitykseen...
Kiitos

Toi Jarnon idea voisi olla toteuttamiskelpoinen.
Kiitos Jarno.
Itse asiassa juuri jotain tuollaista olin kai hakemassa, kun laitoin tämän kysymyksen tänne.
Siihen kun ruuvaa jonkun tarrapohjan tai kiinnikkeen kännykkää varten niin siinähän pysyy, kai.
Jarnon vinkki
Pitää vaan jostain löytää sellainen tarrapohja tai joku muu kiinnike sille mun Samsung 271 kännykälle, jonka sitten ruuvaa tuohon kiinni.

Meidän kerholla tekee helposti tuollaisen metallitelineen, jossa on muutama reikä oikeassa kohdassa.
Kerholla on jyrsin/porakone ihan noita rakenteluja varten.

Noi kumivaimentimet maksaa jotain 2.- euroa Puuilossa.

Pekka
Viimeksi muokannut Pekkavee, Ma Huhti 30, 2012 10:46 pm. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
Kampi
Pyörä: R1200GS

Viesti Kirjoittaja Kampi »

Tämänmoinen köyhän ratkaisu tärinään kun kepsi oli aluksi kiinni LVI-kiinnikkeillä. Lisäsin sitten miljoonalaatikosta tuollaiset pienet kumieristimet väliin, M4 kierteet. Kyllähän tuo ajossa vähäsen heiluu vaan mitäpä siitä, ei ainakaan minua ole häirinnyt.

Ensin tässä melkein lepoasennossa:

Kuva

Ja sitten kevyesti vääntöä:

Kuva
treriksrøysare
Pekkavee

ATC kirjoitti:Laita Pekka sinihamman kypäräpuhelin ja pidä se puhelin taskussa. Ostat vielä semmoisen jossa on radio niin tylsillä siirtymilla on rattoisampaa ajella. Ainakin meidän poppoolla on käytössä Meuran myymiä halpiksia, maksoi muistaakseni 50€ sarja ja hyvin on pelittäneet, voipi myös jutella kamujen kesken ajaessa n.500m etäisyydelle. Itse käytän myös liki päivittäin töissä ja työkypärässä mutta hieman laadukkaampaa ja olen niihin kyllä tykästynyt. Turha tuota uutta hienoa puhelinta on altistaa vaaroille tahi putoamiselle pitää sen vaan taskussa.
No en laita. :evil:
Mä haluan olla omissa oloissani, kun ajan pyörää. Ei ole tarvetta jutella kenenkään kanssa.
Niin voin myös keskittyä liikenteeseen enkä seurusteluun.
Minulla ei ole paljon tylsiä siirtymiä, kun yritän aina ajella hiekkateitä.
Eikä se Gepsi puhu mitään, kun olen laittanut sen mykäksi. Mulle riittää, että katson sitä ruutua tarpeen vaatiessa.
Ja ei se mun puhelin ole moksiskaan jostain vaaroille tahi putoamiselle alttiudesta.
Se kestää vaikka mitä.
Se on oikeasti tehty kovaa käyttöä varten.

Pekka
Vastaa Viestiin