Pyörähuollot ja mielipiteet

Yleistä keskustelua enduroista

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Pasi
Pyörä: KTM690R/SM

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Eipä se taida olla enää voimassa että takuun edellytyksenä on merkkiliikkeessä (valohoidettu ja) leimattu huoltokirja. Kun työn laatu on sitä mitä se on niin mopon vienti merkkihuoltoon tuntuu melko tyhmältä ajatukselta. En aio viedä.

Mulla on työsuhdea*to, joka osallistui syksyllä maahantuojan teettämään huollon laatukontrolliin. Testausfirman mies soitti ja kysyi määräaikaishuoltoa edeltävänä päivänä josko hän saisi tehdä Volleen koevikoja ja sitten katsottaisiin miten Wetteri niistä selviä.

Varmaan voitte arvata että testaaja joutui korjaamaan valtaosan tekemistään vioista itse. Tämän yksittäisen testin tapauksessa Wetteri antoi pääasiassa valohoitoa, pelko on että se on alan yleinen käytäntö :(
desmo
Pyörä: ADV

Viesti Kirjoittaja desmo »

Yritin olla vastaamatta, kommentoimatta asiaa mutta en voinut :evil:

Tällä vuosituhannella on kaksi kokemusta 1000km ensihuollosta kahdelta maahantuojan merkkikorjaamolta. Ensimmäinen väitti mopoa noutaessani että en ollut koskaan heille sellaista tuonutkaan. Onneksi löysin sen kuitenkin heidän etupihaltaan. Sen jälkeen ei huollon esimies tiennyt oliko sitä huollettu tai ei. Toinen kokemus oli tämä Suomen suurin vuotta myöhemmin. Sen huoltokorjaamon työntekijä onnistui kiristämään ketjut niin päin ### että jouduin ne ilokseni vaihtamaan melko nopeasti ratttaineen päivineen. Sen jälkeen olen viisastunutkin ja siirtynyt vanhempaan vuosikertaan.

Kotilopuolella "rakkaudesta autoon"-merkkikorjaamossa korjautin viitisen kertaa mystistä sähkövikaa, joka jätti viikon välein yllättäen tien päälle. Joka korjauskerran jälkeen kaiken piti olla kunnossa. Lopullinen korjaus tuli vasta reklamoituani suoraan yhtiön johtajalle ja aiemmat "valohoidot" hyvitettiin lopullisessa hinnassa. En silti lähtenyt kottikärry täynnä rahaa sieltäkään :(
"Kahviautomaatti valuttaa moottoriöljyä kuppiin ja päivä on muutenkin saranoiltaan"
Vastaa Viestiin