No itse ajattelin kuitenkin semmosen siihen hommata, eli onko niitä alkuperäisosina vai jonkun tarvikeliikkeen kautta, vai pitääkö peräti tehä ite? Itse en todennäköisesti tule kovin rankkaa metsäajoa sillä ajamaan koska se ei varmaan siihen sovellu, mutta sora ja metsäautoteillä tulen kyllä paljon ajamaan ja suojaa se pohjapanssari ainakin soraroiskeelta.
DR pohjapanssari ?
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
- Rapakko
- Pyörä: Triumph Tiger 1050 SE (ABS) 2010
DR pohjapanssari ?
Ens viikolla pitääs ostamani DR 650 SE saapua Suomeen ja kuvista päätellen siitä puuttuu pohjapanssari, mikä toivottavasti viittaas siihen että ei ole ollut kovin rankas käytös
.
No itse ajattelin kuitenkin semmosen siihen hommata, eli onko niitä alkuperäisosina vai jonkun tarvikeliikkeen kautta, vai pitääkö peräti tehä ite? Itse en todennäköisesti tule kovin rankkaa metsäajoa sillä ajamaan koska se ei varmaan siihen sovellu, mutta sora ja metsäautoteillä tulen kyllä paljon ajamaan ja suojaa se pohjapanssari ainakin soraroiskeelta.
Tollanen olis nyt www.dirtbike.at :ssa tarjouksessa vaatehuoneen satasella:

Kts. http://www.dirtbike.at/suzuki/dr650/dr65_protect.html
Ja muuta DR650 kamaa: http://www.dirtbike.at/suzuki/dr650/dr65.html
Niin, jos CRD:n kamaa meinaa ostaa, niin kokemuksen syvällä rintaäänellä suosittelen hankkimaan tuota kautta. Joutuu tosin maksamaan etukäteen mutta olen moneen kertaan luotettavaksi todennut. Toimitusajat ovat paljon nopeammat kuin kotimaisella maahantuojalla (All right), jonka kautta joutuu ei-hyllytavaraa odottelemaan pari kuukautta. Tältä dirtbikeltä on kaikki tarvittu löytynyt hyllystä.

Kts. http://www.dirtbike.at/suzuki/dr650/dr65_protect.html
Ja muuta DR650 kamaa: http://www.dirtbike.at/suzuki/dr650/dr65.html
Niin, jos CRD:n kamaa meinaa ostaa, niin kokemuksen syvällä rintaäänellä suosittelen hankkimaan tuota kautta. Joutuu tosin maksamaan etukäteen mutta olen moneen kertaan luotettavaksi todennut. Toimitusajat ovat paljon nopeammat kuin kotimaisella maahantuojalla (All right), jonka kautta joutuu ei-hyllytavaraa odottelemaan pari kuukautta. Tältä dirtbikeltä on kaikki tarvittu löytynyt hyllystä.
- Raimo
- Pyörä: BMW R80GS & XT1200Z
- Viesti:
Joo, ja kun tekee vielä "merialumiinista" (jotain AlMg-seosta) niin pysyy hapettumat poissa. Kestävyyskin on kohdallaan. Ainakin täällä Oulussa sitä voi ostaa Sah-Kosta, ja kun hoksaa ostaa jämäpalan, niin ei tarvitse maksaa 10 euron leikkuumaksua.mikpiil kirjoitti:Jos vaan saat hommattua jostain jämäpaloja 4mm alumiinipeltiä, niin ei paha homma tehä itse/teettää.
Mutta sen CRD-logon stanssaaminen kotikonstein on kyllä aika vaikeaa
Gone but not forgotten: Yamaha DT125LC -85, Honda NX650 Dominator -93, Suzuki DR800 Big -90, Suzuki DR350S -94, BMW R80G/S Paris-Dakar -85, Honda Africa Twin -90, Honda Africa Twin -97, BMW R1150GS -01, Honda XR400R -98, Honda XRV650 -89
- Tero
- Pyörä: Tiger 900, KTM LC4, Dr 650SE,Fantic 250
Onko kellään kokemusta siitä liuissakin käyetettävästä muovista , nailonia? Itsellä ei oikein tuo alkuperäinen pohjapanssari suojaa tarpeeksi hyvin ja kävi mielessä että jos jyrsisi tuosta liukumuovista jonkinlaisen tekeleen. tahtoo tuohon alumiiniin tulla melkoisia viiruja noissa pohjakosketuksissa, joilta ei valitettavasti , miun ajotyylillä ja pyörällä, voi välttyä. 
Mulla on alkuperänen Suzuki panssari, laitoin ite jälkikäteen...
Erittäin siististi tehty ja sopi hyvin paikoilleen mutta ei oikeen suojaa moottorin sivuosia, öljynsuodattimen nurkkaa ym...suurin hyöty lienee normaaliajossa soratiellä kun se suojaa pohjaa kivisuihkulta.
Erittäin siististi tehty ja sopi hyvin paikoilleen mutta ei oikeen suojaa moottorin sivuosia, öljynsuodattimen nurkkaa ym...suurin hyöty lienee normaaliajossa soratiellä kun se suojaa pohjaa kivisuihkulta.
DR650 SEW+RM 250+Pappatunturi 1973+ Solifer SM 1980
- Rapakko
- Pyörä: Triumph Tiger 1050 SE (ABS) 2010
Paljonko joutuu Tohtorin alkuperäisestä panssarista pulittaa?JIIÄSSÄ kirjoitti:Mulla on alkuperänen Suzuki panssari, laitoin ite jälkikäteen...
En tiedä mitä liukuja tarkoitat, mutta pohjapanssarina on ainakin käytetty polyeteeniä. Majamäen Timo joskus kyseli muovitukusta, jotta mistä aineesta lumikolat tehdään, ja pyysi sitä sopivanvahvuisena...Tero kirjoitti:Onko kellään kokemusta siitä liuissakin käyetettävästä muovista , nailonia? Itsellä ei oikein tuo alkuperäinen pohjapanssari suojaa tarpeeksi hyvin ja kävi mielessä että jos jyrsisi tuosta liukumuovista jonkinlaisen tekeleen. tahtoo tuohon alumiiniin tulla melkoisia viiruja noissa pohjakosketuksissa, joilta ei valitettavasti , miun ajotyylillä ja pyörällä, voi välttyä.
Eli joku 10mm vahva polyeteenilevy käy. Taipuu kuuman kanssa jossain 150 asteen tuntumassa.
-Tero-
Tossa alkuperäsessä on valmiina jonkinlaista vaahtomuovia olevat tarrat niillä kohdin joista se ottaa runkoon,mukana tulee lisäks lyhyet ja pyöristetyt kiinnityspultit takakiinnityksen valmiille paikoille ja pidempi etummainen koneen kannakepultti...
DR650 SEW+RM 250+Pappatunturi 1973+ Solifer SM 1980