Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Mulla on ollu kärryssä keinulla varustettu etupyöräteline, pultattu lattiaan (itse asiassa 2kpl). Kuljetusta varten vedän takatappien paikkeilta räikkäliinat hieman vinosti eteen ja alas. Sen verran kiristystä että takajousitus estää sivuliikkeen. Itsekelaituvat räikkäliinat on ollu käteviä. En ole jättänyt yön yli, on helppo löysätä kun pyörä pysyy pystyssä telineessä.
Näin on menty lukuisia Alastaron reissuja, kerran hujautettiin Muonioon ja jatkettiin sieltä mopoilla. Ei merkkiäkään löystymisestä. Siinä mielessä takajousen rasitus on hyvä, liinat saattaa vähän venyä, mutta jousi pitää ne tiukalla.
Näin on menty lukuisia Alastaron reissuja, kerran hujautettiin Muonioon ja jatkettiin sieltä mopoilla. Ei merkkiäkään löystymisestä. Siinä mielessä takajousen rasitus on hyvä, liinat saattaa vähän venyä, mutta jousi pitää ne tiukalla.
SF 1098S
MTS V4S
MTS V4S
-
- Viestit: 2656
- Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 6:28 pm
- Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100
- Paikkakunta: Oulu
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Renkaan keskellä ja reunoilla on erilainen kumiseos. Keskikohta kestää kulutusta, reunojen pehmeämpi osa antaa paremman pidon kallistuksissa.
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Millaisia jatkoja olette tehneet ketjusuojaan ettei ketju roiski öljyä vaatteille? Ikävää kun musta/keltaisessa takissa on mustia pilkkuja ja tulevan kauden harmaassa on enemmän pintaa pilkkuuntua.
Onko jotain fiksua jatkoa ketjusuojaan vai leikkaanko jostain purkista lärpäkkeen roiskeläpäksi ja poppareilla kiinni ketjusuojaan?
Onko jotain fiksua jatkoa ketjusuojaan vai leikkaanko jostain purkista lärpäkkeen roiskeläpäksi ja poppareilla kiinni ketjusuojaan?
Kylätason kurapyöräilijä.
- MIL
- Viestit: 121
- Liittynyt: Ma Helmi 26, 2018 12:00 pm
- Pyörä: KTM 350 exc 2020 ex KTM Military
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Tuo on kyllä hyvä ajatus jos öljy lentään takarattaalta selkään asti. Mustassa takissa ei ongelmaa huomannut mutta oranssiin on ilmestynyt ikäviä pilkkuja. Läppä voisi olla irrotettavaa mallia kun takarattaan mutkassa on hyvä putsata ja öljytä ketjuja.
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
MInulla on sopivan jäykästä kumilevystä jatke nippusiteillä kiinni ketjusuojassa. Pyrin asentamaan siten, ettei hajoittaisi mitään vaikka vääntyisi väärään väliin jossain suossa kaivaessa tvm.
Sami
- Pallokala
- Viestit: 996
- Liittynyt: Ke Elo 16, 2006 9:48 am
- Pyörä: Dominatör
- Paikkakunta: Pohjois-Savo
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Onko kellään muistissa mikä on 90-lukulaisen Honda XR600L:n sytytysennakko?
Whatever you ride, your bike is an adventure bike – because every ride is an adventure.
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
"We have to stop because, it came something stone or something through seat. Up in the ass of Timo"
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
En oo mikään moottorinero enkä varsinkaan pensahananero, mutta ilmeisesti bensahana tarttee jonkinsortin ilmanottorejjän?
Mulla lappas moposta kaasareiden läpi ihan sukkana ilmanputsarikoteloon bensaa, ihmettelin että mikäs homma. Otin tankin irti ja kaadoin letkusta suoraan kaasareihin bensaa, niin ei ongelmaa.
Purin bensahanan, niin huomasin että siinä on yksi putki ilman mitään letkua, ilmeisesti joku hengitystorvi?
Noh, siinä torvessa oli kivi sisällä. Poistin kiven sieltä, kasasin hanan takas eikä mitään ongelmaa enää.
Eli tartteeko hana aina jonkun ilmanoton, muuten se syöksee bensaa täysillä eetteriin kokoajan?
Vai teinköhän tajuamattani jotain muutakin samalla kun korjaantu...
Ohessa kuva:
Mulla lappas moposta kaasareiden läpi ihan sukkana ilmanputsarikoteloon bensaa, ihmettelin että mikäs homma. Otin tankin irti ja kaadoin letkusta suoraan kaasareihin bensaa, niin ei ongelmaa.
Purin bensahanan, niin huomasin että siinä on yksi putki ilman mitään letkua, ilmeisesti joku hengitystorvi?
Noh, siinä torvessa oli kivi sisällä. Poistin kiven sieltä, kasasin hanan takas eikä mitään ongelmaa enää.
Eli tartteeko hana aina jonkun ilmanoton, muuten se syöksee bensaa täysillä eetteriin kokoajan?
Vai teinköhän tajuamattani jotain muutakin samalla kun korjaantu...
Ohessa kuva:
Nykyisiä: Honda XR650R, KTM EXC300 TPI, Suzuki Bandit 1200 Turbo, Honda CB500S, Yamaha FZ-6, Kymco Super8, Thumpstar 125
Menneitä: Suzuki Vstrom 1000, Honda CB900F, Suzuki DR-Z400S, Suzuki DR800S, Honda CB500, Honda NSR125, Baotian
Menneitä: Suzuki Vstrom 1000, Honda CB900F, Suzuki DR-Z400S, Suzuki DR800S, Honda CB500, Honda NSR125, Baotian
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Hana on vaan hana, sen ei pitäisi vaikuttaa mitenkään siihen tulviiko kaasarit. Nyt on ilmeisesti hiukan takerteleva neulaventtiili kaasarissa jos kerta välillä tulvii ja välillä ei.
Yleistason esimerkki: https://www.youtube.com/watch?v=llOO5lrpruY
Yleistason esimerkki: https://www.youtube.com/watch?v=llOO5lrpruY
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Tämä onkin ilmeisesti joku alipainehana. Tosta putkesta lähtee alipaineletku(?) imukaulaan tms. Se oli tukossa ja aiheutti sen, että tankista ryöppy kokoajan bensaa kaasareihin täysillä. Korjasin tuon ja vaihdoin tiivisteet yms, niin nyt pelaa loistavasti
Nykyisiä: Honda XR650R, KTM EXC300 TPI, Suzuki Bandit 1200 Turbo, Honda CB500S, Yamaha FZ-6, Kymco Super8, Thumpstar 125
Menneitä: Suzuki Vstrom 1000, Honda CB900F, Suzuki DR-Z400S, Suzuki DR800S, Honda CB500, Honda NSR125, Baotian
Menneitä: Suzuki Vstrom 1000, Honda CB900F, Suzuki DR-Z400S, Suzuki DR800S, Honda CB500, Honda NSR125, Baotian
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Silti sinulla on vika neulaventtiilissä jos kaasarit tulvivat hanan ollessa auki. Kannattaa korjata ennenkuin tulee lisämurheita
Alipainehana voi neulaventtiilin vuotoa jonkun aikaa naamioida (ylimääräinen tulviva bensa imetään moottoriin eikä tulvi näkyville) mutta ongelmat alkavat jossain kohtaa kyllä.
Alipainehana voi neulaventtiilin vuotoa jonkun aikaa naamioida (ylimääräinen tulviva bensa imetään moottoriin eikä tulvi näkyville) mutta ongelmat alkavat jossain kohtaa kyllä.
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Alipainehanasta kun kalvo hajoaa niin bensa valuu alipaineletkua pitkin kurkkuun, Tähän ei neulaventtiili vaikuta mitään.
Ana.
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Joo neulat toimii kyllä hyvin. Mulla ei ole ollutkaan ennen tällaista alipainehanaa tankissa.
Tosiaan lopullinen syy oli entisen omistajan väärin kasaama bensahana. Sieltä puuttui yksi holkki välistä, jolloin alipainehanan jousi ei päässy toimiin oikein eikä sulkenu kalvoa. Tän takia tankki työnsi kokoajan bensaa ulos solkenaan. Jopa tankki irrallaan on/res-asennoissa ryöppys ihan valtoimenaan. Tätä *ei* tapahdu jos alipainehana on kondiksessa.
Tulipahan tämäkin selviteltyä. Ja kyllä vanhan Hondan kaasarit vaan toimii ja toimii, vielä ei ole tarttenu aukoa niitä 154tkm aikana.
Tosiaan lopullinen syy oli entisen omistajan väärin kasaama bensahana. Sieltä puuttui yksi holkki välistä, jolloin alipainehanan jousi ei päässy toimiin oikein eikä sulkenu kalvoa. Tän takia tankki työnsi kokoajan bensaa ulos solkenaan. Jopa tankki irrallaan on/res-asennoissa ryöppys ihan valtoimenaan. Tätä *ei* tapahdu jos alipainehana on kondiksessa.
Tulipahan tämäkin selviteltyä. Ja kyllä vanhan Hondan kaasarit vaan toimii ja toimii, vielä ei ole tarttenu aukoa niitä 154tkm aikana.
Nykyisiä: Honda XR650R, KTM EXC300 TPI, Suzuki Bandit 1200 Turbo, Honda CB500S, Yamaha FZ-6, Kymco Super8, Thumpstar 125
Menneitä: Suzuki Vstrom 1000, Honda CB900F, Suzuki DR-Z400S, Suzuki DR800S, Honda CB500, Honda NSR125, Baotian
Menneitä: Suzuki Vstrom 1000, Honda CB900F, Suzuki DR-Z400S, Suzuki DR800S, Honda CB500, Honda NSR125, Baotian
-
- Viestit: 2210
- Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
- Pyörä: SE ja Temmi 450fi
- Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Sen verran tuota whcrg:tä komppaan että vaikka hana on auki, ei toimivan neulaventtiilin läpi pitäisi bensaa mennä kun kone ei käy. Jos nyt ei muuta niin sinuna vähän seurailisin öljynpintaa. Se jos alkaa nousta, kaasarit remonttiin. Oma mopo teki tuon kerran, oli kai roska toisessa kaasarissa ja esti neulan sulkeutumisen. Oli sen verran bensaa pytyssä aamulla että ei pyörinyt kone. Naapurin Suzukista tulivat minulta kyselemään että miksi ilmansuodatinkotelosta valuu öljyä ajossa? Koneestä tuli viitisen litraa öljy/bensaseosta. 2.2l on öljytilavuus. Ei se hetkessä mitään riko mutta ihan parasta voiteluainetta tuollainen ei ole.
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Mulla valu kiinaskootterissa bensat koneeseen kun oli viallinen alipainehana. En tutkinut millä mekanismilla se tarkkaan ottaen vuoti, mutta uudella hanalla ongelma hävisi ja on pysynyt poissa vuosia.