Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.

Yleistä keskustelua enduroista

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Banned
Viestit: 113
Liittynyt: To Huhti 28, 2011 3:46 pm
Pyörä: KTM 990 Adv
Paikkakunta: Suonenjoki

Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.

Viesti Kirjoittaja Banned »

Joo raskas se on. Laukkuraudasta nostamalla ja tangosta vetämällä sen sai nousemaan hirveän äherryksen kanssa. Ihan pienestä syystä ei kyllä viitsi nostella.
Avatar
Hanski T
Viestit: 569
Liittynyt: To Tammi 15, 2009 8:53 pm
Pyörä: Ducati MTS V4S ja Streetfighter S

Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.

Viesti Kirjoittaja Hanski T »

Eino Epatto kirjoitti: To Heinä 29, 2021 8:49 pm Neuvokaas joku kikkakakkonen pyörän nostamiseksi keskiseisontatuelle. Tuohon -97 Africa Twiniin on joku sellaisen asentanut ja tottakai se olisi hyvä siihen nostaa mutta kun ei prkele nouse, ei sitten millään :evil: Ylipainoa ja ylivoimaa on kuskilla aivan riittävästi moisen mopon perän nostamiseenkin mutta tuolle tuelle klonksauttaminen ei onnistu.
Kokeilepa laittaa tasaisella pinnalla etu- ja takapyörän alle laudat ja koitat sitten uudestaan. Näin voit helposti testata että paljonko keskitukea pitäisi lyhentää että se olisi käyttökelpoinen. Ja kun painat koko painolla sitä vipua niin sekin auttaa.

Keskituki on ihan pistämätön apu ketjujen rasvauksessa ja toki myös renkaanvaihdosssa, joten se kannattaa virittää käyttökelpoiseksi. Äkkiä hitsari sen korjaa kun vaan tietää mitä tehdään.
SF 1098S
MTS V4S
Eino Epatto
Viestit: 64
Liittynyt: La Heinä 07, 2012 7:50 pm
Pyörä: XRV 750, Tunturi Automat
Paikkakunta: K-P

Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.

Viesti Kirjoittaja Eino Epatto »

Hanski T kirjoitti: La Heinä 31, 2021 2:08 pm
Kokeilepa laittaa tasaisella pinnalla etu- ja takapyörän alle laudat ja koitat sitten uudestaan. Näin voit helposti testata että paljonko keskitukea pitäisi lyhentää että se olisi käyttökelpoinen. Ja kun painat koko painolla sitä vipua niin sekin auttaa.

Keskituki on ihan pistämätön apu ketjujen rasvauksessa ja toki myös renkaanvaihdosssa, joten se kannattaa virittää käyttökelpoiseksi. Äkkiä hitsari sen korjaa kun vaan tietää mitä tehdään.
Joo, siinähän se konsti olikin, kiitokset vaan! Lautojen päällä pyörä nousi höyhenen kevyesti suunnilleen yhdellä kädellä tuen varaan. Jalkaa saa lyhentää siis ainakin sen 15 mm. Ensi keväänä sitten, ajellaanpa kesä loppuun ensin.
Avatar
Hanski T
Viestit: 569
Liittynyt: To Tammi 15, 2009 8:53 pm
Pyörä: Ducati MTS V4S ja Streetfighter S

Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.

Viesti Kirjoittaja Hanski T »

Eino Epatto kirjoitti: Ti Elo 03, 2021 1:46 pm
Hanski T kirjoitti: La Heinä 31, 2021 2:08 pm
Kokeilepa laittaa tasaisella pinnalla etu- ja takapyörän alle laudat ja koitat sitten uudestaan. Näin voit helposti testata että paljonko keskitukea pitäisi lyhentää että se olisi käyttökelpoinen. Ja kun painat koko painolla sitä vipua niin sekin auttaa.

Keskituki on ihan pistämätön apu ketjujen rasvauksessa ja toki myös renkaanvaihdosssa, joten se kannattaa virittää käyttökelpoiseksi. Äkkiä hitsari sen korjaa kun vaan tietää mitä tehdään.
Joo, siinähän se konsti olikin, kiitokset vaan! Lautojen päällä pyörä nousi höyhenen kevyesti suunnilleen yhdellä kädellä tuen varaan. Jalkaa saa lyhentää siis ainakin sen 15 mm. Ensi keväänä sitten, ajellaanpa kesä loppuun ensin.
Kunhan takis jää keskituella ilmaan. Kato myös että stoppari osuu kohdalleen, siis se jota vasten vieteri pitää tukea ajon aikana.
SF 1098S
MTS V4S
maja2
Viestit: 236
Liittynyt: Ke Elo 24, 2016 7:48 pm
Pyörä: TM EN250FI, BETA RR480, DUCATI MTS 1200S

Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.

Viesti Kirjoittaja maja2 »

Kerpeles, TrafiComissa olen laittanut aikapäiviä sitten tietojen luovutuskiellon ruksin joka kohtaan.

Nyt kuitenkin kun laittaa kyselyn 16500 numeroon niin kaikissa ajoneuvoissa näkyy 1. omistajan nimi eli oma koko nimi.

Täyskaimoja kun ei ole yhtäkään niin kaluston sijainnin saa selville ihan Fonectalla.

Miten tää nyt näin meni, TrafiCom ?????

(Toisaalta ei yllätä pätkääkään kun kyseessä TrafiCom.)
----------------------------------------------------------------------------------
Riittävän syvällä suossa kaikki enskat ovat samanvärisiä.
----------------------------------------------------------------------------------
Avatar
vtwin
Viestit: 547
Liittynyt: Ma Tammi 28, 2008 12:08 pm
Pyörä: BMW, Ducati, Cube e-MTB
Paikkakunta: Sydän-Häme

Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.

Viesti Kirjoittaja vtwin »

traficom.fi :
Voit kieltää yhteystietojesi luovuttamisen yksittäisluovutuksena. Tämä tarkoittaa sitä, että yhteystietojasi ei ole saatavilla esimerkiksi tekstiviestipalveluissa. Palveluissa näkyvät kuitenkin nimesi ja ajoneuvosi tiedot.
Nimi näkyy, muut ei.
"..kai tässä ny ryyppää ku koneet hajoo ja lunta sataa.."
vejura
Viestit: 132
Liittynyt: Ma Tammi 14, 2019 9:23 am
Pyörä: Husse 701/Bmw rt

Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.

Viesti Kirjoittaja vejura »

vtwin kirjoitti: Ma Elo 09, 2021 2:07 pm traficom.fi :
Voit kieltää yhteystietojesi luovuttamisen yksittäisluovutuksena. Tämä tarkoittaa sitä, että yhteystietojasi ei ole saatavilla esimerkiksi tekstiviestipalveluissa. Palveluissa näkyvät kuitenkin nimesi ja ajoneuvosi tiedot.
Nimi näkyy, muut ei.
Kuva


1. omistajan koko nimi näkyy ja ajoneuvon tiedot myös ihan tarkasti.

Ja, miksikö niin - ei osannut täti Trafissa sanoa kuin, että varmaan vaatisi lain muutoksen ensin, että voisi estää nimen näkymisen. Turvakielto ainoa mikä estäisi ,mutta sehän ei koske tavallista tallaajaa.


Toinen asia mitä tätiltä kysyin: miksi on ihan mahdotonta saada puuttuvaa rekisteriotetta ajokistaan viikonloppuna itselleen ? Ei voi tulostaa itse, ei paperille ei pdf:nä. Yksikään konttori ei ole auki, joka rekisteröinteja suorittaa. Myöskään vakuutusyhtiö ei voi tulostaa paperia. Ei tiennyt mitään muuta syytä kuin , että on erikoispaperia, mutta miksi moinen turha paperi (tekninen osa) pitää tulostaa erityispaperille ei auennut...rajojen takana kuiteskin olisi syytä olla matkassa.

Ai unohdinko asian ja yritinkö saada mukaani Norjaan puuttuvan paperin, yritin ja vierailin vielä matkalla Kolarissa konttorilla maanantaina virka-aikana , vaan sielläpäs rekisteröintejä suoritettiinkin vain keskiviikkoisin ja perjantaisin-tai olisi voitu ehkä paperi tulostaa maanantainakin , mutta kaveri oli vasta matkalla konttorille, eikä sitä pyynnöstä huolimatta voitu soitaa/selvittää kauanko pitäisi odotella... en odotellut (koko letka olisi odottanut).
Kode
Viestit: 322
Liittynyt: Ti Kesä 22, 2010 9:47 pm
Pyörä: F800GS /-11
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.

Viesti Kirjoittaja Kode »

Hei!
Trafi tosiaan jakaa tiedot auliisti vaikka tietojen luovutus kielletty.
Tietojen luovutuskielto tarkoittaa ettei suoraan saa osoitetta. Sanovat että ei oikein voi estää, ku tää nyt vaan o tämmönen.
Tein tutkintapyynnön Poliisille
Ilmoitin asiasta vakuutusyhtiöön, että ovat tämän sekoilun maksumies.. Aika uskomatonta, että on tämmöstä vielä tänäpäivänä.
Minkä huollan, sen myös korjaan.
Avatar
mico
Viestit: 1366
Liittynyt: Ma Elo 22, 2011 10:28 pm
Pyörä: KTM 990 Dakar 30th edition
Paikkakunta: Pori

Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.

Viesti Kirjoittaja mico »

Ja ottavat siitä vielä maksunkin
Avatar
Kampi
Viestit: 1451
Liittynyt: Su Kesä 14, 2009 10:52 am
Pyörä: R1200GS
Paikkakunta: Valkeala

Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.

Viesti Kirjoittaja Kampi »

Miksei iskarit kestä isossa gessussa.... :oops: Jo ties kuinka monennet pumput levittäny öljyt tantereeseen. Kyse on vm -04 normigessu (K25, 0307) Legenda kertoo että OEM-pumput voi korjata ja olenkin joskus saanut yhteystietoja mutta nyt ei löydy muistiinpanoista sitten mitenkään :roll: kaikki tyynni hävinneet. Eli: kuka ja missä voisi korjauttaa?
treriksrøysare
Avatar
SS
Viestit: 1171
Liittynyt: Pe Kesä 15, 2007 10:12 pm
Pyörä: R1200GSA LC, Husqvarna Rödmyra 118cc -51
Paikkakunta: Nummela

Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.

Viesti Kirjoittaja SS »

Mphuolto.fi
Avatar
Totti
Viestit: 1065
Liittynyt: Pe Joulu 07, 2012 4:02 pm
Pyörä: Tenere 700
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.

Viesti Kirjoittaja Totti »

Joskus korjautin vanhan Twinin iskarin Skog Racingilla. http://skog-racing.com/
”On se kumma kun tehdään kunniaa sille joka löi jalkansa poikki.
Vaan se jolla on päässä huminaa, sitä poloista häpeää kaikki.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori

Exät: TransAlp, Africa Twin, 950 Adv, 990 Adv

https://www.kuraukot.fi/
Avatar
Kampi
Viestit: 1451
Liittynyt: Su Kesä 14, 2009 10:52 am
Pyörä: R1200GS
Paikkakunta: Valkeala

Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.

Viesti Kirjoittaja Kampi »

Kiitos näistä!
treriksrøysare
Avatar
Nomad
Viestit: 453
Liittynyt: To Tammi 18, 2007 9:14 pm
Pyörä: Ewan McGregor -03
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.

Viesti Kirjoittaja Nomad »

1150 GSAn Öhlinssit huollatin tuolla:
http://www.koittomoto.fi/index.php/iskarit
Tase
Viestit: 2656
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 6:28 pm
Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100
Paikkakunta: Oulu

Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.

Viesti Kirjoittaja Tase »

Laakerin irrotus leivän avulla.

Mulle ihan uusi juttu: https://www.youtube.com/watch?v=00OlG5E8vLk
Vastaa Viestiin