Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.

Yleistä keskustelua enduroista

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
mico
Viestit: 1366
Liittynyt: Ma Elo 22, 2011 10:28 pm
Pyörä: KTM 990 Dakar 30th edition
Paikkakunta: Pori

Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.

Viesti Kirjoittaja mico »

Sitähän ei missään tapauksessa kannata käyttää, mikä siinä säiliön kannessa lukee. Varmuuden välttämiseksi kannattaa mielummin laittaa ihan kaikkea muuta
Harri Hemmilä
Viestit: 1233
Liittynyt: Pe Loka 26, 2007 11:15 pm
Pyörä: RT
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.

Viesti Kirjoittaja Harri Hemmilä »

mico kirjoitti: Ti Syys 27, 2022 3:49 pm Sitähän ei missään tapauksessa kannata käyttää, mikä siinä säiliön kannessa lukee. Varmuuden välttämiseksi kannattaa mielummin laittaa ihan kaikkea muuta Kuva
Kannessa lukee mineral oil only, aika laaja käsite :)
BMW f 650 Gs Dakar -01 ---> BMW f 800 Gs -08 ---> BMW R 1200 GS Lc 2013 ---> BMW R1100RT 1997
Avatar
KN76
Viestit: 1585
Liittynyt: To Touko 31, 2007 8:29 pm
Pyörä: R 1200 GS
Paikkakunta: Muonio

Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.

Viesti Kirjoittaja KN76 »

Olisko tuossa sopiva vaihtoehto? Purkin tekstin mukaan ainakin täyttää säiliön kannessa esitetyt vaatimukset.. :D
https://www.storm-motor.fi/moottoripyor ... -75-250ml/
Rima on asetettava niin korkealle että sen voi alittaa pää pystyssä!
Avatar
Tohtori_650
Viestit: 959
Liittynyt: Ma Joulu 20, 2004 9:46 pm
Pyörä: Ktm Adventure 950
Paikkakunta: Muurame

Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.

Viesti Kirjoittaja Tohtori_650 »

KN76 kirjoitti:Olisko tuossa sopiva vaihtoehto? Purkin tekstin mukaan ainakin täyttää säiliön kannessa esitetyt vaatimukset.. :D
https://www.storm-motor.fi/moottoripyor ... -75-250ml/
Tätä olen käyttänyt ja hyvin on toiminut. Ostin pari purkkia jostain alennusmyynnistä ja vieläkin on osa jäljelläKuva
Tuomas

Life's a piece of shit,
When you look at it.
-Always Look on the Bright Side of Life (from Monty Python)-
Peltsi
Viestit: 2826
Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Pyörä: Tunturi
Paikkakunta: Oulu

Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Tohtori_650 kirjoitti:
KN76 kirjoitti:Olisko tuossa sopiva vaihtoehto? Purkin tekstin mukaan ainakin täyttää säiliön kannessa esitetyt vaatimukset.. :D
https://www.storm-motor.fi/moottoripyor ... -75-250ml/
Tätä olen käyttänyt ja hyvin on toiminut. Ostin pari purkkia jostain alennusmyynnistä ja vieläkin on osa jäljelläKuva
Voi jeesus mikä litrahinta :D
Paskapuhetta, mutta uskon.
Avatar
KN76
Viestit: 1585
Liittynyt: To Touko 31, 2007 8:29 pm
Pyörä: R 1200 GS
Paikkakunta: Muonio

Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.

Viesti Kirjoittaja KN76 »

Peltsi kirjoitti: To Syys 29, 2022 6:09 pm
Tohtori_650 kirjoitti:
KN76 kirjoitti:Olisko tuossa sopiva vaihtoehto? Purkin tekstin mukaan ainakin täyttää säiliön kannessa esitetyt vaatimukset.. :D
https://www.storm-motor.fi/moottoripyor ... -75-250ml/
Tätä olen käyttänyt ja hyvin on toiminut. Ostin pari purkkia jostain alennusmyynnistä ja vieläkin on osa jäljelläKuva
Voi jeesus mikä litrahinta :D
Elämä on.. :lol:
Edullisempaa kuitenkin kun Hyspin V10, etenkin jos sitä ei ole mistään saatavilla. Ei tuota onneks taida ihan litratolkulla mennä jos kaadettaessa kaikki osuu säiliöön.
Rima on asetettava niin korkealle että sen voi alittaa pää pystyssä!
Avatar
mico
Viestit: 1366
Liittynyt: Ma Elo 22, 2011 10:28 pm
Pyörä: KTM 990 Dakar 30th edition
Paikkakunta: Pori

Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.

Viesti Kirjoittaja mico »

KN76 kirjoitti:
Peltsi kirjoitti: To Syys 29, 2022 6:09 pm
Tohtori_650 kirjoitti:Tätä olen käyttänyt ja hyvin on toiminut. Ostin pari purkkia jostain alennusmyynnistä ja vieläkin on osa jäljelläKuva
Voi jeesus mikä litrahinta :D
Elämä on.. Kuva
Edullisempaa kuitenkin kun Hyspin V10, etenkin jos sitä ei ole mistään saatavilla. Ei tuota onneks taida ihan litratolkulla mennä jos kaadettaessa kaikki osuu säiliöön.
aika pärrässä saa olla jos tolla litralla ei nesteitä vaihda KuvaKuva
Stefa74
Viestit: 170
Liittynyt: La Heinä 30, 2016 1:53 pm
Pyörä: Ktm 990 adventure
Paikkakunta: Oulu

Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.

Viesti Kirjoittaja Stefa74 »

Itse oon käyttäny myös tätä motorex lientä. Sitä menee 990 kotarin kytkimeen 30ml joten ei ole kustannuskysymys mun mielestä. 250ml/14€ purkista vaihtaa nesteet 8 krt :D
..... nostetaan vaan pyörä ylös, katse eteenpäin, kone käyntiin ja eiku vaan lisää paskaa housuun!
skuikka
Viestit: 2214
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Pyörä: SE ja Temmi 450fi
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala

Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.

Viesti Kirjoittaja skuikka »

Eipä se hinta tosiaan noissa ole keskeistä. Mutta jos ajaa meinaa, sinne laitetaan sitä nestettä mitä on saatavilla. Vikat Maguran nesteet kun päätti itsekseen tulla ulos, kotiin tultiin moottoriöljyä kytkimessä. Korjasin kun pääsin pajalle, ei ollut muuta kuin iskariöljyä käsillä, laitoin sitä. Kun se kerran toimi niin sillä mentiin kunnes joku vuosi sitten alkoi nykyinen Superi vuotaa reissussa. Lähimmällä huoltsikalla oli LHM:äää, se purkki on yhä käytössä.
Avatar
KN76
Viestit: 1585
Liittynyt: To Touko 31, 2007 8:29 pm
Pyörä: R 1200 GS
Paikkakunta: Muonio

Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.

Viesti Kirjoittaja KN76 »

mico kirjoitti: To Syys 29, 2022 8:13 pm
KN76 kirjoitti:
Peltsi kirjoitti: To Syys 29, 2022 6:09 pm Voi jeesus mikä litrahinta :D
Elämä on.. Kuva
Edullisempaa kuitenkin kun Hyspin V10, etenkin jos sitä ei ole mistään saatavilla. Ei tuota onneks taida ihan litratolkulla mennä jos kaadettaessa kaikki osuu säiliöön.
aika pärrässä saa olla jos tolla litralla ei nesteitä vaihda KuvaKuva
Riippuu toki että missä vaiheessa iltaa aloittaa kytkinnesteiden vaihdon. Jos pohjilla on moottoriöljyjen, tulppien ja ilmanputsarin vaihto niin vähintään kasipäkki on siinä vaiheessa tuhottu. Kotaria huoltaessa saa laskea tuplat... :lol:
Rima on asetettava niin korkealle että sen voi alittaa pää pystyssä!
Peltsi
Viestit: 2826
Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Pyörä: Tunturi
Paikkakunta: Oulu

Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

17.50€ on 0.25l purkki Hyspiniä. Onhan se vähä tyyriimpää kun tuo Motorex mitä omasa pyörässä käytän.

Saatavuus näyttää tosiaan kehnolta.

Vaan kyllä täältä Harrille yks purkki löytyy.
Paskapuhetta, mutta uskon.
LightSpeed
Viestit: 1295
Liittynyt: La Maalis 04, 2006 8:58 pm
Pyörä: FE390,12GS
Paikkakunta: Hamina

Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.

Viesti Kirjoittaja LightSpeed »

Miksi ei ole ajosaappaita joissa olisi polvisuoja kiinteänä? Hyvä yhteen sopivuus ja pysyisi hyvin paikoillaan.
mursu
Viestit: 59
Liittynyt: Ti Syys 04, 2007 6:31 pm
Pyörä: Honda CRF 1100 AS vm. 22
Paikkakunta: Alajärvi

Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.

Viesti Kirjoittaja mursu »

Sitten varmaan joidenkin mielestä tyhmä kysymys (7 katupyörää ollut ja ensimmäinen ns. kurapyörä):

Kun matkaenduroon vaihdattaa renkaan eteen / taakse liikkeessä tai vaihtaa itse niin pitäisikö joka kerta myös tasapainottaa rengas? Ajattelin jos rengasraudoilla vaihtaa itse tubeless-renkaan niin.... eli pitääkö :) ja kuinka usein painot on viturallaan?
Stefa74
Viestit: 170
Liittynyt: La Heinä 30, 2016 1:53 pm
Pyörä: Ktm 990 adventure
Paikkakunta: Oulu

Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.

Viesti Kirjoittaja Stefa74 »

Ei yleensä tarvi. Itse vaihdan omaani ja todella harvoin tarvitsee painottaa, aina kuitenkin olen pyöräyttänyt "painoitustelineessä" mut ei painotustarvetta.
..... nostetaan vaan pyörä ylös, katse eteenpäin, kone käyntiin ja eiku vaan lisää paskaa housuun!
Koheltaja
Viestit: 8367
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Jos ite jumppaa renkaat rautojen kanssa niin pinotuksen tarkistamisessa menee vähemmän aikaa kun renkaan vaihdossa joten en näe mitään syytä miksei samalla voi painottaa renkaita, tai ainakin tarkistaa onko heittoa vai ei. Neuroottisesti nollille en ole koskaan yrittänyt normi tasapainopukilla koska sillä saa tehtyä ainoastaan staattisen tasapainotuksen, noin 5-10g sisään kun saa niin se on yleensä riittänyt.
Kylätason kurapyöräilijä.
Vastaa Viestiin