Hei!
Olen suunnittelemassa noin 1-2 viikon matkaa ensi kesänä Venäjälle. Suunta on pohjois-Karjalasta kohti Arkangelia ja pohjoista- Ural vuoristoa.
Oma pyörä on Honda Africa Twin ja ajatus on käyttää normaaleja (hiekka-)teitä. Tärkeämpää on pysyä ajoturvallisesti liikkeessä kuin uida hankalassa maastossa. Tosin tieurat eivät taida olla muutenkaan parhaita mahdollisia rajan tuolla puolen.
Tämä on ensimmäinen reissuni Venäjälle. Aikaisempi kokemus pidemmistä reissuista on Malesiasta, Thaimaasta ja viime kesältä Suomi-Kroatia-Suomi.
Venättää en osaa puhua juuri ollenkaan. Englanti sujuu hyvin.
Olisiko kiinostuneita kavereita reissuun? Ideaali olisi saada 1-2 pyörää lisää. Kaksin tai kolmin kulkeminen olisi ehkä tehokkainta.
Tavoite on nähdä Venäjää, tavata paikallisia ihmisiä ja harjoitella vielä pidempaa reissua varten.
+Pasi, Helsinki
Reissu Venäjälle - kaveria?
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
vai venäjälle...
tere
millaista ajankohtaa olet aatellut?
miten kartta asiat oot aatellu?
majoitukset?
olen ollut naapurissa hommissa +3 v, tosin kieli alkaa unohtuun.
kiinnostaa..
terv
ptr
millaista ajankohtaa olet aatellut?
miten kartta asiat oot aatellu?
majoitukset?
olen ollut naapurissa hommissa +3 v, tosin kieli alkaa unohtuun.
kiinnostaa..
terv
ptr
Ajatelmia
Hei!
>millaista ajankohtaa olet aatellut?
Todennäköisesti kesäkuuta. Toukokuussa tiet saattavat olla vielä pehmeitä roudan jälkeen, heinä-elokuu saattavat nekin kyllä mennä.
>miten kartta asiat oot aatellu?
GPS ja sitten ainakin Venäjältä saatavia maantiekarttoja.
>majoitukset?
Rekisteröitymistä (OVIR) varten kaupungeissa (pienemmät) hotellit, muutoin maaseudulla paikallisten luona joko sisällä tai pihalla teltassa.
+Pasi
>millaista ajankohtaa olet aatellut?
Todennäköisesti kesäkuuta. Toukokuussa tiet saattavat olla vielä pehmeitä roudan jälkeen, heinä-elokuu saattavat nekin kyllä mennä.
>miten kartta asiat oot aatellu?
GPS ja sitten ainakin Venäjältä saatavia maantiekarttoja.
>majoitukset?
Rekisteröitymistä (OVIR) varten kaupungeissa (pienemmät) hotellit, muutoin maaseudulla paikallisten luona joko sisällä tai pihalla teltassa.
+Pasi
Kartoista: mulla on sattumalta saatuja venäläisiä maastokarttoja Vienan alueelta kovalevyllä. Itäisimmät on 36 astetta itäistä pituutta (Kuusamo on noin 29). Onko kiinnostusta tälläisiin?
Muistakaa myös Google Earthin satelliittikuvat.
edit: samaa tasoa mutta parempi valikoima löytyy saitilta: http://www.afanas.ru/maps/kar-ind.html
edit2: ftp siirtona saman aineiston saa Oziin kalibroituna ftp.gps-team.ru/atlas_big/from_MikleV/Karelia_All josta löytyy todella paljon muutakin aineistoa. Nämä ei ilmeisesti irtoa selaimella vaan pitää käyttää ftp-ohjelmaa.
Muistakaa myös Google Earthin satelliittikuvat.
edit: samaa tasoa mutta parempi valikoima löytyy saitilta: http://www.afanas.ru/maps/kar-ind.html
edit2: ftp siirtona saman aineiston saa Oziin kalibroituna ftp.gps-team.ru/atlas_big/from_MikleV/Karelia_All josta löytyy todella paljon muutakin aineistoa. Nämä ei ilmeisesti irtoa selaimella vaan pitää käyttää ftp-ohjelmaa.
-
vkoivu
- Pyörä: pyörät myyty
Kaikenlaiset reissut kiinnostaa ja jonku tollasen voisi hyvinkin käydä tekemässä jos ei minnekään pidemmälle tule lähdettyä.
Ensi kesän osalta mulla ei ole vielä minkäänlaisia reissusuunnitelmia tehtynä, joten aikatauluista en tiedä mitään milloin olen missäkin. Tai suunnitelmia toki on jos jonkinlaisia, mutta mitään päätöksiä en ole tehnyt minne ja kenen kanssa sitä ensi kesänä lähtisi mopoilemaan.
Tommonen reissu olisi sikäli kyllä helppo, että sellaselle voi lähtä parin päivän varotusajalla jos vain viisumi ja mopo on kunnossa.
Ensi kesän osalta mulla ei ole vielä minkäänlaisia reissusuunnitelmia tehtynä, joten aikatauluista en tiedä mitään milloin olen missäkin. Tai suunnitelmia toki on jos jonkinlaisia, mutta mitään päätöksiä en ole tehnyt minne ja kenen kanssa sitä ensi kesänä lähtisi mopoilemaan.
Tommonen reissu olisi sikäli kyllä helppo, että sellaselle voi lähtä parin päivän varotusajalla jos vain viisumi ja mopo on kunnossa.