Maahantuonti
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
No niin, aika tasan kolme kuukautta sen jälkeen kun rahat mopostani maksoin, sain sen vihdoinkin Suomeen. Tosin kiirettä on pitänyt muuton ja avioeron tiimoilta sen verran reilusti, että tänäänkin ehdin nähdä sen vain pikaisesti siirrettäessä sitä pakettiautosta toiseen ja sitten lopulta pakusta talvisäilöön.
Yhtään sen tarkempaa tarkastelua en ehtinyt suorittaa, mutta ensivaikutelma vuosimallin '92 pyörästä alle 33 tuhannen ajokilometreillä varustettuna on varsin positiivinen. Näyttäisi kuin pyörä ei olisi koskaan edes nähnyt vesisadetta Moottori on puhdas ja siisti kuin tehtaalta lähtiessään, muoveissakaan ei näkynyt kummempia jälkiä. Vain akku oli totaalisen kuollut. Eli edes koekäynnistystä en ole vielä suorittanut.......
Harmittavasti talvisäilö on normaalisti ulottumattomissani, joten on mahdollista että näen mopon seuraavan kerran vasta sitä keväällä sieltä hakiessani. Sopii vaan arvata paljonko polttelisi käydä sitä tutkimassa oikein kunnolla ajan kanssa!
Noh, odotellaan, kohtahan ne lumet jo sulavat...
Yhtään sen tarkempaa tarkastelua en ehtinyt suorittaa, mutta ensivaikutelma vuosimallin '92 pyörästä alle 33 tuhannen ajokilometreillä varustettuna on varsin positiivinen. Näyttäisi kuin pyörä ei olisi koskaan edes nähnyt vesisadetta Moottori on puhdas ja siisti kuin tehtaalta lähtiessään, muoveissakaan ei näkynyt kummempia jälkiä. Vain akku oli totaalisen kuollut. Eli edes koekäynnistystä en ole vielä suorittanut.......
Harmittavasti talvisäilö on normaalisti ulottumattomissani, joten on mahdollista että näen mopon seuraavan kerran vasta sitä keväällä sieltä hakiessani. Sopii vaan arvata paljonko polttelisi käydä sitä tutkimassa oikein kunnolla ajan kanssa!
Noh, odotellaan, kohtahan ne lumet jo sulavat...
Ja homma pyörähti jälleen pykälällä eteenpäin, hain eilen maanantaina siirtoluvan konttorilta ja ajelin Aprilian katsastukseen. Vaatimuksenmukaisuustodistus on vasta tuloillaan faksitse Saksasta, joten en vielä saanut rekisteröintiä suoritettua loppuun, enkä näinollen myöskään kilpeä mopoon. Mutta olihan varsin mukava ajella se reilu parikymmentä kilometriä, mitä tuossa nyt uskalsi kuivia teitä kurvailla.
Keskiviikkoon mennessä pitäisi puuttuvan paperin olla konttorilla odottamassa, joten ei muuta kuin kilpi kiinni ja tullin kautta liikenteeseen
Kunhan vaan tuo lumisade hieman hellittäisi....
Keskiviikkoon mennessä pitäisi puuttuvan paperin olla konttorilla odottamassa, joten ei muuta kuin kilpi kiinni ja tullin kautta liikenteeseen
Kunhan vaan tuo lumisade hieman hellittäisi....
Kas, onks tää joku eronneiden kerho.
Eronneilla näköjään löytyy taas aikaa keskittyä olennaiseeen.
Mäkin erosin, mutta kyllä jo 8 vuotta sitten.
Nuorin lapsi ( ja tyttö ) on kyllä innolla mukana moottoripyörämatkailussa.
Aikoo hankkia Honda Shadow satapiikin, kun täyttää 16 parin vuoden päästä.
Pekka
Eronneilla näköjään löytyy taas aikaa keskittyä olennaiseeen.
Mäkin erosin, mutta kyllä jo 8 vuotta sitten.
Nuorin lapsi ( ja tyttö ) on kyllä innolla mukana moottoripyörämatkailussa.
Aikoo hankkia Honda Shadow satapiikin, kun täyttää 16 parin vuoden päästä.
Pekka
- Stobe
- Viestit: 450
- Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 10:19 am
- Pyörä: KLE 500, ZRX1200R
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Faitteri: Et sattumoisin satu asumaan mun naapurissa. Meinaan tuossa viereisen talon parkkipaikalla on nättikuntoinen Pegaso parkissa ilman kilpiä. Piti ihan käydä kuolaamassa vierestä. Kevään eka prätkä omalla kadulla on aina mieltä lämmittävä näky. Tai no onhan tuossa piikkinen TS-Suzuki röhnöttänyt kohta kaksi vuotta myös samalla kadulla.
Stobe, kappas vain... Kyllä se taitaa meikäläisen mopo olla, musta ja ilman kilpeä (toistaiseksi). Ei nyt viitsi isoon ääneen huudella tarkempaa osoitetta, mutta tässä mistä on kivat näköalat... Ja sen TS:n olen myös merkillepannut.
Seuraava projekti pyörän tiimoilta onkin uusien renkaiden tilaaminen (Saksasta), vuotavan etustefan vaihto sekä alkuperäiset peilit noiden "tuuning"-mallisten tilalle, niistä kun näkee vaihtoehtoisesti joko kainalonsa tai pilvet taivaalta.
Seuraava projekti pyörän tiimoilta onkin uusien renkaiden tilaaminen (Saksasta), vuotavan etustefan vaihto sekä alkuperäiset peilit noiden "tuuning"-mallisten tilalle, niistä kun näkee vaihtoehtoisesti joko kainalonsa tai pilvet taivaalta.
-
- Site Admin
- Viestit: 2640
- Liittynyt: La Syys 25, 2004 11:45 pm
- Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
- Paikkakunta: München, Saksa
- Viesti:
- Stobe
- Viestit: 450
- Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 10:19 am
- Pyörä: KLE 500, ZRX1200R
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Faitteri: Jep, naapureita ollaan, tarviipa joskus heittää matkaendorohenkistä juttua, mikäli pihassa törmäillään. Oman KLE:ni otan ajoon 16.4(sopivasti talviloman alkajaisiksi). Sitä ennen tarvitsee vielä asentaa uusi vauhtipyörä ja toivoa sytytyskipinän paluuta.
Tampereen seudulla tuntuu olevan aika paljon kurapyöräfoorumilaisia. Pari olen heistä tavannutkin ja mukavaa porukkaa kaikki tyynni. Noita ilta-ajeluitahan on jo melko aktiivisesti tälläpäin järjestetty, itse en ole tosin vielä osallistunut. Lumien sulamisen jälkeen ajattelin suunnata taas tuonne Pirkkalaan maakaasuputken maastoon. Sopivalla porukalla voisi ajella ryhmäajeluitakin siellä ja poiketa sitten lopuksi ABC:lle kahville...
Tampereen seudulla tuntuu olevan aika paljon kurapyöräfoorumilaisia. Pari olen heistä tavannutkin ja mukavaa porukkaa kaikki tyynni. Noita ilta-ajeluitahan on jo melko aktiivisesti tälläpäin järjestetty, itse en ole tosin vielä osallistunut. Lumien sulamisen jälkeen ajattelin suunnata taas tuonne Pirkkalaan maakaasuputken maastoon. Sopivalla porukalla voisi ajella ryhmäajeluitakin siellä ja poiketa sitten lopuksi ABC:lle kahville...
Muutama viikko sitten Pirkkalassa poiketessani huomasin, että kaasulinjalle on tullut liikennemerkkejä, jotka sallivat vain hevoset ja hiihtäjät. Ovat ilmeisesti saaneet meistä tarpeekseen En kieltoa uhmannut, joten ajelin muuta reittiä. Heikkiläntiellä vedin viheliäisellä hiekan alla piilossa olleen jäällä nutulleni. Sain vasempaan reiteen hienon mustelman, joka on vasta nyt häviämässä.Stobe kirjoitti:Lumien sulamisen jälkeen ajattelin suunnata taas tuonne Pirkkalaan maakaasuputken maastoon. Sopivalla porukalla voisi ajella ryhmäajeluitakin siellä ja poiketa sitten lopuksi ABC:lle kahville...
-Veijo-
No voi voi. Onkohan hevoset säikkyneet vai onko putki suditeltu esiin
Itse olen jonkun kerran myös siellä käynyt, mutta täytyy etsiä joku toinen paikka. Eilen otin Kawalla pari pohjakosketusta metsäkoneen jäljillä. Tietenkin oli pohjapanssari pois kun muka luulin saavani uuden putken tällä viikolla enkä ollut sitä ruuvannut vielä takaisin. (Piti pysyä soralla...)
30 cm vettä ja liejua ja siellä seassa iso kivi. Lopputulemana vuoto pakoputkessa, joka on tosin siis menossa vaihtoon.
Itse olen jonkun kerran myös siellä käynyt, mutta täytyy etsiä joku toinen paikka. Eilen otin Kawalla pari pohjakosketusta metsäkoneen jäljillä. Tietenkin oli pohjapanssari pois kun muka luulin saavani uuden putken tällä viikolla enkä ollut sitä ruuvannut vielä takaisin. (Piti pysyä soralla...)
30 cm vettä ja liejua ja siellä seassa iso kivi. Lopputulemana vuoto pakoputkessa, joka on tosin siis menossa vaihtoon.
- Stobe
- Viestit: 450
- Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 10:19 am
- Pyörä: KLE 500, ZRX1200R
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Harmin paikka tuo maakaasuputken kohtalo, toisaalta samoissa metsissä on runsaasti metsäautoteitä, joilla ei ole ajoa kielletty. Ja muuta liikennettä/jalankulkijoita en ole siellä juurikaan tavannut.
Mika: Olikos sulle Laserin putki tulossa? Kiinnostaisiko luopua vanhasta putkesta, houkuttaisi kokeilla mitä siitä saisi rakenneltua
Ensimmäisen KLE:ni orggisputken myin aikanaan Gpz-kuskille vastaavaan tarkoitukseen.
Mika: Olikos sulle Laserin putki tulossa? Kiinnostaisiko luopua vanhasta putkesta, houkuttaisi kokeilla mitä siitä saisi rakenneltua
Ensimmäisen KLE:ni orggisputken myin aikanaan Gpz-kuskille vastaavaan tarkoitukseen.
Niin, ja kun onnistuneesti johdattelin jutun tämän ketjun aiheesta niin kauas kuin mahdollista, niin palataan ruotuun.
Mun Kawa on kans Saksan tuontia. vm 1994 ajettu noin 40 tkm ja ei mikään huippusiisti, vaan katteissa oli käytön jälkiä ja tankissa pieni jälki.
No minua se ei haitannut, eipähän harmita pikku kolhut.
KAIKKI kulut mitä Suomessa syntyi lisää pyörän hinnan päälle oli 870e. Ostin sen täältä Suomesta tax freenä ja sain esim yhteneväisyystodistuksen mukana.
Hinta piti sisällään katsastuksen, tullimaksut, tilapäiskilvet, varsinaiset kilvet ja rekisteröinnin.
Kaiken kaikkiaan sain pyörän 500 - 1000e halvemmalla kuin täällä vastaavista pyydettiin.
Mun Kawa on kans Saksan tuontia. vm 1994 ajettu noin 40 tkm ja ei mikään huippusiisti, vaan katteissa oli käytön jälkiä ja tankissa pieni jälki.
No minua se ei haitannut, eipähän harmita pikku kolhut.
KAIKKI kulut mitä Suomessa syntyi lisää pyörän hinnan päälle oli 870e. Ostin sen täältä Suomesta tax freenä ja sain esim yhteneväisyystodistuksen mukana.
Hinta piti sisällään katsastuksen, tullimaksut, tilapäiskilvet, varsinaiset kilvet ja rekisteröinnin.
Kaiken kaikkiaan sain pyörän 500 - 1000e halvemmalla kuin täällä vastaavista pyydettiin.
Pientä päivitystä.
Loppusuoralla kuviossa, veropäätös napsahti parisen viikkoa sitten postista ja runsas viikko takaperin kävin maksamassa laskun suoraan Tullin konttorilla Tampereen Sarankulmassa. Veron suuruus oli jopa hieman alakanttiin siitä mitä olin kuvitellut joutuvani maksamaan, mutta parempi näin
Tullilta vielä perjantai-iltapäivänä hirveetä kyytiä toiselle puolelle kylää katsastuskonttorille kilpeä kuittamaan juuri ennen sulkemisaikaa. Ja kas, missään papereissa ei olekaan vakuutuksen voimassaolosta kertovaa vakuutustarraa, joka olisi ollut välttämättömyys kilven saamiselle.
Tullissa 2kk takaperin ensimmäisiä kertoja asioidessani oli sovittu, että lähettävät pyörän tiedot vakuutusyhtiölle, jotta vakuutus lähtisi olitis voimaan. Kolme viikkoa tämän jälkeen ei vakuutusyhtiöllä ollut Tampereen konttorissaan mitään iskemiä kyseisestä moposta, reilun vartin kaivamisen jälkeen (mm. mun sotun ja pyörän runkonumeron perusteella) löytyi tietoja, joiden perusteella saatiin tehtyä liikenne- ja varkausvakuutukset. Näistä ei ole muuten vieläkään tullut ensimmäistäkään laskua, hmm..... Noh, papereissa olevaan vakuutusmaksutarraan vakuutusyhtiön kaveri veti nätin ruksin päälle, syytä en tiedä.
Tuolla yliruksatulla tarralla ei siis kilpeä mopoon herunut, joten sovimme katsastuskonttorin kanssa silloin toista viikkoa sitten, että poikkean vakuutusyhtiössä hakemassa puuttuvan tarran, ja sitten taas konttorille kilpeä noutamaan. Tätä hetkeä odottelen yhä, ei ole ollut aikaa lähteä palloilemaan vakuutusyhtiön suunnalle...
Nyt on takana reilut 2kk ajoa täysin kilvettömällä mopolla, päivittäiset työmatkat ja kaikki ovat hoituneet komeasti. Tullin tarrakilpihän ei pysy pakkasella pyörän perässä kiinni, joten se lepää muovitaskussa selkärepussani kaikkien muiden pyörän paperien mukana. Ihmettelen kyllä kuinka poliisit voivat olla huomaamatta puuttuvaa rekisterikilpeä moottoripyörän perästä? Tokihan se erottuu paremmin auton perästä puuttuessaan.
Se tullin myöntämä ajolupa on voimassa vielä kesäkuulle... käsittääkseni? Vai olisiko sillä tullin maksamisella sitten kenties katkennut tuo ajolupa?
Ehkäpä voisi olla aika koukata vakuutusyhtiön kautta niin saisi tämänkin rumban päättymään.
Ja eilen sain alle uudet Pirellin MT-60 renkaat eteen ja taakse, vanhojen Bridgestonen trailwing- paskojen tilalle. Reilun 10 kilometrin kaupunkiajon jälkeenkin voi todeta pyörän luonteen muuttuneen oleellisesti, ja toki parempaan suuntaan. Ketterämpi ja kevyempi ajaa.
Loppusuoralla kuviossa, veropäätös napsahti parisen viikkoa sitten postista ja runsas viikko takaperin kävin maksamassa laskun suoraan Tullin konttorilla Tampereen Sarankulmassa. Veron suuruus oli jopa hieman alakanttiin siitä mitä olin kuvitellut joutuvani maksamaan, mutta parempi näin
Tullilta vielä perjantai-iltapäivänä hirveetä kyytiä toiselle puolelle kylää katsastuskonttorille kilpeä kuittamaan juuri ennen sulkemisaikaa. Ja kas, missään papereissa ei olekaan vakuutuksen voimassaolosta kertovaa vakuutustarraa, joka olisi ollut välttämättömyys kilven saamiselle.
Tullissa 2kk takaperin ensimmäisiä kertoja asioidessani oli sovittu, että lähettävät pyörän tiedot vakuutusyhtiölle, jotta vakuutus lähtisi olitis voimaan. Kolme viikkoa tämän jälkeen ei vakuutusyhtiöllä ollut Tampereen konttorissaan mitään iskemiä kyseisestä moposta, reilun vartin kaivamisen jälkeen (mm. mun sotun ja pyörän runkonumeron perusteella) löytyi tietoja, joiden perusteella saatiin tehtyä liikenne- ja varkausvakuutukset. Näistä ei ole muuten vieläkään tullut ensimmäistäkään laskua, hmm..... Noh, papereissa olevaan vakuutusmaksutarraan vakuutusyhtiön kaveri veti nätin ruksin päälle, syytä en tiedä.
Tuolla yliruksatulla tarralla ei siis kilpeä mopoon herunut, joten sovimme katsastuskonttorin kanssa silloin toista viikkoa sitten, että poikkean vakuutusyhtiössä hakemassa puuttuvan tarran, ja sitten taas konttorille kilpeä noutamaan. Tätä hetkeä odottelen yhä, ei ole ollut aikaa lähteä palloilemaan vakuutusyhtiön suunnalle...
Nyt on takana reilut 2kk ajoa täysin kilvettömällä mopolla, päivittäiset työmatkat ja kaikki ovat hoituneet komeasti. Tullin tarrakilpihän ei pysy pakkasella pyörän perässä kiinni, joten se lepää muovitaskussa selkärepussani kaikkien muiden pyörän paperien mukana. Ihmettelen kyllä kuinka poliisit voivat olla huomaamatta puuttuvaa rekisterikilpeä moottoripyörän perästä? Tokihan se erottuu paremmin auton perästä puuttuessaan.
Se tullin myöntämä ajolupa on voimassa vielä kesäkuulle... käsittääkseni? Vai olisiko sillä tullin maksamisella sitten kenties katkennut tuo ajolupa?
Ehkäpä voisi olla aika koukata vakuutusyhtiön kautta niin saisi tämänkin rumban päättymään.
Ja eilen sain alle uudet Pirellin MT-60 renkaat eteen ja taakse, vanhojen Bridgestonen trailwing- paskojen tilalle. Reilun 10 kilometrin kaupunkiajon jälkeenkin voi todeta pyörän luonteen muuttuneen oleellisesti, ja toki parempaan suuntaan. Ketterämpi ja kevyempi ajaa.