Talvea vasten tässä asia mietityttää kun nuo kesän ajot jäi harmittavan vähälle pyörän edellisen omistajan patenttien takia joita olen joutunut korjailemaan.
Piikkirenkailla ajelu talvisin?
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
- Hannu^
- Pyörä: CRF450X
Piikkirenkailla ajelu talvisin?
Mitenkäs onko päristelijöillä moisesta kokemuksia ja onko kenellekkään tullut sanktioita moisesta touhusta? Olen ymmärtänyt että piikeillä ajelu olisi laitonta muualla kuin jäällä
Talvea vasten tässä asia mietityttää kun nuo kesän ajot jäi harmittavan vähälle pyörän edellisen omistajan patenttien takia joita olen joutunut korjailemaan.
Nopeat elävät
Kuolleet eivät
Kuolleet eivät
Re: Piikkirenkailla ajelu talvisin?
Omaa kokemusta on pitkillä piikeillä ajelusta muutamalta talvelta ja laitonta se on. Silti pienillä jäisillä teillä niillä tulee ajeltua. 2003 talviralliin mennessä pysäytettiin ja virkavalta kyseli piikkien toimivuutta ja sitä, että eikö tule kylmä -20 ast pakkasessa. Lopuksi toivottivat hyvää ja turvallista matkaa... ilman sanktioita. Joten jatkossakin piikkipyörät tulee alle.Hannu^ kirjoitti:Mitenkäs onko päristelijöillä moisesta kokemuksia ja onko kenellekkään tullut sanktioita moisesta touhusta? Olen ymmärtänyt että piikeillä ajelu olisi laitonta muualla kuin jäällä![]()
DR 600:ssa minulla oli vanhanaikaisilla auton nastoilla nastoittamani renkaat ja nekin oli ihan käyttökelpoiset, kun pitoa oli tyydyttävästi ja asfaltilla ajossa ei tarvinnut varoa samoin kuin pitkillä piikeillä.
-
niffestone
- Pyörä: BMW F650 GS Dakar -01
Eihän ne laillisia ole, mutta eipä nuo aikoinaan pysäyttäneetkään. Ajattelivat varmaan, että jos on noin masokistinen tapaus, niin siinä lienee rangaistusta tarpeeksi. Asia on nääs niin, että kunnon enduronastoilla ei pysty ajamaan kestopäällysteellä ja laillisilla nastoilla ei pysty ajamaan liukkaalla alustalla. Revi siitä sitten... 
Eipä tullut ainakaan viimetalvena, pari kelkkapoliisia sattuivat samalle paikalle kun olin tupakoimassa mettäautotien ja kelkkareitin risteyksessä, puhalluttivat ja tuumasivat vaan että pysy pois kelkkareitiltä
Varmastihan niistäkin sakottamaan pystyy jos oikein välttämättä haluaa, jos kerran nappularenkailla ajostakin kesäkelillä voi sakottaa.
Varmastihan niistäkin sakottamaan pystyy jos oikein välttämättä haluaa, jos kerran nappularenkailla ajostakin kesäkelillä voi sakottaa.
-
niffestone
- Pyörä: BMW F650 GS Dakar -01