Kokemuksia ABP-Racingista?

Yleistä keskustelua enduroista

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

vkoivu
Pyörä: pyörät myyty

Kokemuksia ABP-Racingista?

Viesti Kirjoittaja vkoivu »

ABP:n sivuilla on aika vähän tietoa toimitusajoista tai rahtien hinnoista. Jos jollakulla olisi jonkinlaista kokemusta tai muuten hankittua tietoa aiheista niin uteliaan ottaisin tiedon jyväset vastaan.

Omakohtaiset kokemukset rajoittuvat pariin mailiin ja yhteen puhelinsoittoon kun yritin sieltä listalla ollutta DR800:n mäntää taannoin ostaa. Oli kuulemma ison tohtorin mäntien myynti lopetettu.

Nyt olisi alla taas sellainen peli mihin pitäisi tehdä viritystoimenpide jos toinekin, että kulkupuolta saisi kuntoon. Lähinnä DRZ400:n alkukäyrä, nokka ja Mikuni kiinnostaisivat. Ymmärsinkö oikein kun koitin tavata, että vanha nokka pitäisi lähettää vaihossa?
Pasi
Pyörä: KTM690R/SM

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Tässä threadissa on asiaa MikuniTM36 asentamisesta ja ABP-Racingista. Itsekin olen osallistunut sanailuun salanimellä drzjar1.

http://www.moottoripyora.org/cgi-bin/pa ... 18;t=35143

Oletko tuumaillut imu- vai pakonokkaa vai molempia?
MArko
Pyörä: SE

Viesti Kirjoittaja MArko »

ABP:ltä tuli tilattua mikuni tm40 kesällä. Tilauksen jälkeen tuli maksukirje kotio, ja maksusta 1,5vk oli kaasari mulla. mukana tuli myös säätöohje saksaksi ja abp kuvasto. Luotettava paikka on.
vkoivu

Kirjottelit tuonne, että se nokkahomma ei hirveästi lisäpotkua tuonut ja toisaalta kun se ei todellakaan ole halpaa niin ehkäpä se homma pitää unohtaa. Jostain lueskelin, että imunokan vaihtaminen toisi enemmän potkua lisää kuin pakonokan, mutta en tiedä sitten sen tarkemmin. Ainakaan jenkeissä se E-mallin imunokka alkuperäisosana ei hirveästi maksaisi, mutta en tiedä kannattaako sitäkään sitten vaihtaa jos hyöty on lähes marginaalinen.

Mulla oli perus LC4:n vaihdettuna TM40 ja kaasuunvastaavuus oli todella muikea. Tolla TM36:llakin saisi kaasuunvastaavuutta lisää, mutta huipputehoahan se ei varmankaan lisää yhtään verrattuna oikein säädettyyn vakiokaasariin. TM40:n asentaminen voi kyllä olla melkosen haastavaa kun ainakaan toisaiseksi mulla ei ole tietoa mistä sopivat kurkut saa hommattua ja kuinka paljon ne maksaa. Minkäs hintaset ne E-mallin FCR:n käyvät kurkut maksoivat?

Änkkäri mulla tohon olisi tiedossa ja tuo alkukäyrä on kuulemma ahdistava ja kyllä se sen näköinen mehupilli onkin, että en yhtään ihmettele. Eli tarkoitus olisi sillä tapaa rakentaa halvalla kokoputki.

Pikaisesti laskeskellen 500-600e budjetilla tohon saisi sen kokoputken, TM36:n ja E-mallin mallin kansipahvin. Sitten jos enempi tehoa haluaa niin teho alkaa maksamaan aina vain enempi.
Pasi
Pyörä: KTM690R/SM

Viesti Kirjoittaja Pasi »

En tiedä paljonko E-mallin nokat maksaa jenkeissä, mutta hotcamssit oli 160$ kappale. Hinta ei mun mielestä ole paha mutta ongelma on niiden rahtaus Suomeen ja vielä verot päälle. Imunokka vaikuttaa enemmän ala- ja keskikierroksille, pakonokka huipputehoon. Hyvä kompromissi olisi esim hotcams stage 2 imu + E-mallin pako.

Mulla eka viritys oli FCR39, siihen kun vertaa niin kaikki muut tuntuu pienemmiltä virityksiltä. Henkilökohtaisesti en panisi rahojani TM36seen vaan säästäisin kunnes saisin FCR39n. Esim Ilkkaa lykästi ebayssa ja käsittääkseni hän sai Kaasarin melko halvalla.

Ne E-mallin kumiosat + imusuppilo maksoivat paikallisessa suzuki-liikkeessä jotain 100 eukkaa.

Ainakin Muzzyn putkistossa on 3 palaa: alkukäyrä, keskiputki ja äänenvaimennin. Kun rakennat putkiston eri valmistajan osista, varmista ettei mistään jää tolpanväliä johtoa poies ja että eri osat natsaa yhteen.
vkoivu

Meneepä vaikeaksi tuon putkihommankin kanssa. Täytynee selvittää kuinka pitkä tuo alkukäyrä on kenelläkin. Se vaimentaja on ihan vaimentaja ilman mitään putkenpätkää ja tavoitteena olisi löytää niin pitkä alkuputki ettei siihen kannun ja käyrän väliin tarvitsisi puolta metriä enempää väliputkea viritellä.

Jenkeissä se orkkis imunokka taitaa maksaa jotakin 150$ luokkaa eli eipä sen halvempia kun nuo hotcamssitkaan, mutta jätetään niistä haaveilu nyt toistaiseksi vähemmälle.

Kaasarihommissa näyttäisi sitten olevan kaksi helppoa vaihtoehtoa. Toinen olisi se Keihin ja siihen E-mallin osat tai sitten sen pieni Mikuni. Kolmas vaihtoehto eli se TM40 vaatisi sitten jo enemmän askartelua. Pyörässä ja Mopossakin näkyy olevan kaupan paria erilaista imukurkkua 40mm kaasareille. http://www.hpm.fi/25-kaasuttimet_suodattimet.pdf Jos noista jompikumpi sopisi tohtoriin niin sittenhän tollasen 40mm kaasarinkin jo melkein viitsisi ostaa. Sen ilmanputsarijutun saanee jollain tapaa viriteltyä. Hyvällä säkällä ehkä jopa se 39mm E-mallin härpäke venyisi tuohon 40mm kaasariinkin sopivaksi?

Kylläpä taas kannatti antaa keväällä TM40 kotarin mukana. Jotain rahaa siitä taisin saada, mutta pikkasen vähempi mitä uusi maksaa.
Ilkka

Viesti Kirjoittaja Ilkka »

Toinen ääni Keihin FCR kaasarille. Asentaminen oli helppoa ja kaasuunvastaavuus parani todella paljon.

Mulla käytetyn kaasarin mukana tullut imukurkku (KTM SX 400) sopi suoraan Suzukiin. Tilasin kaasariin Sudco:lta S-mallin putsariin sopivan adapterin, joka maksoi 36$. (FCR air cleaner/airbox adapter, 021-216A)

Vaihdoin samalla E-mallin kaasuvaijerit, koska S-mallin vaijerit olivat liian pitkät Keihinille. Vaijerit löytyivät muistaakseni Stormilta paljon alkuperäisiä halvemmalla.

Ja onnea DR-Z hankinnan johdosta!
Ilkka

Viesti Kirjoittaja Ilkka »

vkoivu kirjoitti:Kaasarihommissa näyttäisi sitten olevan kaksi helppoa vaihtoehtoa. Toinen olisi se Keihin ja siihen E-mallin osat tai sitten sen pieni Mikuni. Kolmas vaihtoehto eli se TM40 vaatisi sitten jo enemmän askartelua.
Olisiko tuo nettivaraosan Mikuni TM36 sopiva malli?

www.nettivaraosa.com/400121
vkoivu

Ilkka kirjoitti:
vkoivu kirjoitti:Kaasarihommissa näyttäisi sitten olevan kaksi helppoa vaihtoehtoa. Toinen olisi se Keihin ja siihen E-mallin osat tai sitten sen pieni Mikuni. Kolmas vaihtoehto eli se TM40 vaatisi sitten jo enemmän askartelua.

Ainakaan hirmuisen hyvä se ei ole kun siinä ei ole kiihdytyspumppua. Kaasarin mittoja löytynee Mikunin sivuilta.
karmolis
Pyörä: Vespa

Viesti Kirjoittaja karmolis »

vkoivu kirjoitti:
Ilkka kirjoitti:

Ainakaan hirmuisen hyvä se ei ole kun siinä ei ole kiihdytyspumppua. Kaasarin mittoja löytynee Mikunin sivuilta.
Mun käsityksen mukaan tuo kyseinen TM on 2-t-kaasari. Ainakin sellaisen kuvan saa kun hiukka tarkemmin tota ilmoitusta silmäilee. (joo tiedän että TM:iä on sekä 2- että 4-tahtikoneille)

Piru kun tuli just hävittyä FCR-huutokauppa ebayssä. Ja 225e tuli lopulta hinnaksi, minä yllättäen unohdin koko kaupan...
vkoivu

karmolis kirjoitti: Piru kun tuli just hävittyä FCR-huutokauppa ebayssä. Ja 225e tuli lopulta hinnaksi, minä yllättäen unohdin koko kaupan...
Mä en ton hintasta FCR:ää ebayssa huomannutkaan. Eipä hirmuisesti kyllä harmitakkaan kun itse sain FCR39:n kaiketi noin 135 eurolla. 8)
Vastaa Viestiin