-Veijo-
Kannattaa pysyä soralla
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Kannattaa pysyä soralla
Kuten liitteenä olevat Aamulehden artikkelit kertovat, kannattaa meidän pysyä soralla 
-Veijo-
-Veijo-
- Liitteet
-
- sakkoja.jpg
- Sakkoja
- (68.87 KiB) Tiedosto ladattu 285 kertaa
-
Marko Hemmilä
- Site Admin
- Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
- Viesti:
Ai jai jai jai, jälkimmäisessä jutussa mainittiin että "ajaja kiihdytti niin voimakkaasti että eturengas nousi" !!!
Eihän vain kukaan lukijoista ole tehnyt samanlaista rikosta ?
Ylinopeudet varsinkin tuo jälkimmäinen 60 alueella tapahtunut on todella törkeää...
Onkos muuten muut huomanneet sellaista asiaa että useat autot ajavat 100 alueella joko tasan 100 tai hieman alle, kun nopeusrajoitus laskee 80 tai 60 niin silloin kyllä rikotaan rajoituksia aika paljonkin (elikkä siis aina 80 tai 60 alueella auto liimautuu takarenkaaseen kun 100 alueella niistä on pitänyt ajaa ohi) ?
Ei oo tarkoitus herättää mitään suurempaa keskustelua ylinopeuksista, mutta yleensä 60 rajoitukseen on hyvä syy...
Eihän vain kukaan lukijoista ole tehnyt samanlaista rikosta ?
Ylinopeudet varsinkin tuo jälkimmäinen 60 alueella tapahtunut on todella törkeää...
Onkos muuten muut huomanneet sellaista asiaa että useat autot ajavat 100 alueella joko tasan 100 tai hieman alle, kun nopeusrajoitus laskee 80 tai 60 niin silloin kyllä rikotaan rajoituksia aika paljonkin (elikkä siis aina 80 tai 60 alueella auto liimautuu takarenkaaseen kun 100 alueella niistä on pitänyt ajaa ohi) ?
Ei oo tarkoitus herättää mitään suurempaa keskustelua ylinopeuksista, mutta yleensä 60 rajoitukseen on hyvä syy...
-
eku
- Pyörä: KTM 250 EXC Racing
Ei ainakaan Veijo! Viime sunnuntain ajelulla ainakin riitti ihan rauhallinenkin kiihdytys :)Marko Hemmilä kirjoitti:Ai jai jai jai, jälkimmäisessä jutussa mainittiin että "ajaja kiihdytti niin voimakkaasti että eturengas nousi" !!!
Eihän vain kukaan lukijoista ole tehnyt samanlaista rikosta ? 8)
---
Maassa makaavalle ei kannata sanoa 'kaasulla ton olis vielä pelastanut'!
Niinpä. Soralla voi painaa aika huolettomasti 120 - 140 km/h jossain korvessa, ja riski jäädä kiinni on aika pieni. Sitä minäkin olen tehnyt tässä viikon sisään uudella pyörälläni. Ja huomenna reissulle Iso-Syötteelle, ja nopeus ei ole aina valitettavasti alle 80km/h sorateillä, sorry poliisit. Mutta te ette minua silloin löydä. Ei siellä poroteillä ole juuri muitakaan, kun ehkä poroja, joita tosiaan on tietysti syytä varoa.
Pekka

Pekka
- Raimo
- Pyörä: BMW R80GS & XT1200Z
- Viesti:
Hurjia vauhteja, hurjia vauhteja! Ei minusta olisi ollut Syötteelle, kun tuo mun ajokkini ei kulje kuin 125 km/h todellista. Olisit Pekka joutunut mua odottelemaan.Pekkavee kirjoitti:Soralla voi painaa aika huolettomasti 120 - 140 km/h jossain korvessa, ja riski jäädä kiinni on aika pieni.
Minä koetan ajaa alle 80km/h, kun jostain luin, että porot ja hirvet
ymmärtävät kohteen nopeuden n. 60 km/h vauhdeista. Eli osaavat väistää, vaikken poroista olekaan ihan varma, haluavatko ne..
Mutta virkavallan puolesta, voi ajaa ihan niin kovaa kuin haluttaa, siitähän tässä taisi olla kysymys
Gone but not forgotten: Yamaha DT125LC -85, Honda NX650 Dominator -93, Suzuki DR800 Big -90, Suzuki DR350S -94, BMW R80G/S Paris-Dakar -85, Honda Africa Twin -90, Honda Africa Twin -97, BMW R1150GS -01, Honda XR400R -98, Honda XRV650 -89
Joo, oli siellä Iso-Syötteen reissulla poroja. Näin varmaan 100.
Porot ovat näköjään suht säyseitä otuksia.
Kun niitä näki tiellä, niin pystyi hyvin hidastamaan ennen tapaamista ja sitten porot siirtyivät kiltisti sivuun jotta matkaa pääsi jatkamaan.
Hirviäkin näin. Onneksi vaan riippumassa odottamassa paloittelua Pärjän hirviporukan saaliina.
Ukkometsojakin oli kolme liikkeellä ja aika hauska tapaus oli kun kolme naarasmetsoa lähti lentoon ja lensi mun rinnalla aika pitkään kuin lentokonesaattueena.
No voi niihin poroihin törmätäkin. Yksi mun kaveri törmäsi poroon kolme vuotta sitten Varaderolla ja siinä oli käydä huonosti. Mies ja vaimo sairaalaan ja luita murtunut monessa paikassa. Poro kuoli siihen paikkaan. Nyt niillä on uusi Varadero, jolla ajettu yli 40.000 km onnettomuuden jälkeen
Pekka

Porot ovat näköjään suht säyseitä otuksia.
Kun niitä näki tiellä, niin pystyi hyvin hidastamaan ennen tapaamista ja sitten porot siirtyivät kiltisti sivuun jotta matkaa pääsi jatkamaan.
Hirviäkin näin. Onneksi vaan riippumassa odottamassa paloittelua Pärjän hirviporukan saaliina.
Ukkometsojakin oli kolme liikkeellä ja aika hauska tapaus oli kun kolme naarasmetsoa lähti lentoon ja lensi mun rinnalla aika pitkään kuin lentokonesaattueena.
No voi niihin poroihin törmätäkin. Yksi mun kaveri törmäsi poroon kolme vuotta sitten Varaderolla ja siinä oli käydä huonosti. Mies ja vaimo sairaalaan ja luita murtunut monessa paikassa. Poro kuoli siihen paikkaan. Nyt niillä on uusi Varadero, jolla ajettu yli 40.000 km onnettomuuden jälkeen
Pekka