" Meille palvelu on kunnia-asia..." ??

Yleistä keskustelua enduroista

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

puimuri

" Meille palvelu on kunnia-asia..." ??

Viesti Kirjoittaja puimuri »

:o Varmaan kyllä kulunu aihe, mutta ei vaan tyhmä tajua, mikä maksaa??

Meinaan täällä mopopuolella. Tietenkin ensimmäiseksi täytyy heti muistaa että itse kuuluu tähän "surkeimman palvelun meerkkiin"...
Ei tarvitse vastata, jokainen tietää muutenkin,..näitä kanttikyrpien sätöksiä..

Jos aloittaisin tuolta Lappeenrannasta. Itselläni ei ole muualta, jälleenmyyjiltä kokemuksia...ja minkä olen kuullut muilta , eipä taida paljon kiinnostaa lähteä enää edemmäs ajelemaan. Ei taida olla sen kaksisempaa muuallakaan!

Onhan tässä ollu välillä hermo aika tiukalla itselläkin. Toisaalta minusta on kyllä oikeus vaatia että tuollasen summan kun ajopeliin sijoittaa, sillä pääsis kyllä esim. joka päivä edes ekana vuonna ajamaan töihin :roll: ?
Eikö kuulosta "kohtuulliselta"? Jollain vanhalla, halvalla autonpaskallakin ,ajaa ilman remontteja näkymättömiin!

Tuossa viime syksynä otin aika rajusti Motsikan Ranun kanssa yhteen; Gs oli perän takia ajokiellossa ja olin menossa Kiteelle ,sinne enskajuttuun.
Hän itse ehdotti että soita sinne BMW:n Service palveluun kun kerran sellasen "kortinkin" sai ostaessa uuden pyörän.
Niimpä soitin ja kerrottuani että osaa ei ole pystyny tehdas vieläkään toimittamaan, tarjottiin sieltä vklpksi vuokra-autoa!
Sanoin ettei perkele autolla tee juuri mitään Enduro-ajelulla!!
Ystävällinen mies kertoi selvittävänsä, olisiko mahdollista että saisin vaikka jonkuin pyörän vaihtoehtoisesti lainaksi? Oli kuulemma eka kerta kun heiltä tällaista kysyttiin!

Kohta soittelikin ja sanoi ettei voi asiaa vielä varmistaa kuin aamulla; heppu joka päättäisi, oli jo ehtinyt lähteä kotiin.
Sovittiin että kollega aamulla soittaa taas Motsikkaan ja jos asia onnistuu, homma on selvä!!

Olipahan mieli hyvä; lähtisinkin huomenna iltapäivällä hakemaan sen käytetyn pikku-gs:n Motsikasta ja pääsenkinsillä Kiteelle!!
Eläköön BMW:n palvelut :!: ....

Annas olla aamulla jo 9:sältä joku nainen soitti ja kertoi että homma on selvä; saan lainaksi jonkun pyörän ja että BMW maksaa sen vuokran. Tämä oli kuulemma erikoistapaus ja on autoa kalliimpi mutta asia on selvä!! Voe helevetti, että homma toimii hyvin!!
...oli kuulemma yrittäny soittaa asian Motsikkaan mutta siellä ei vastattu?

Johon minä etteihän ne vastaa kuin yhteen soittoon kymmenestä; se on siellä tyyli. Että voin minä välittää tiedon eteenpäin! Ok, näin tehdään...

Kun viimein pääsin "läpi" kerroin heti että homma on selvä; tulen hakemaan pyörän!....

..että mikä homma? Ei täältä niin vain pyöriä haeta...oli puhe että "HÄNELLE" soitetaan ennen kymmentä! ... :shock: :shock:
Koetin kertoa että ei vastattu ja että minä lupasin kertoa...
Ei, ei , ensin pitää tulla laskutusosoite ja...Ei niitä pyöriä niin vain lainailla :!:

Arvatkaapas miltä tuntui; pari ystävällistä ihmistä oli tehny jo työtä asian etten ja jälleenmyyjäkin oli asiasta jo ennakkoon tietoinen...
Oli kuulemma tässä saatavia yhdestä pyöräkaupastakin ja ...

Sanoin että, Hei, rauhotu, ei oo kuule mun murhe! Tää asia vaan lähinnä kiinnostais...
Tuntui olevan vastapuoli niin hermona että sanoin: Ei tartte tään asian kanssa hermoilla; UNOHDA KOKO JUTTU!!!. luuri kiinni.
Että vitutti!!!

Soitin äkkiä velipojalle ja sain siltä iltapäivällä XT;n lainaan.

Kun tuli maanantai , soitin BMW:lle ja kiitin lainasta. Kun kerroin mitä todellisuudessa tapahtui, oli siellä päässä kaveri tosi järkyttyny ja pahoillaan. Sanoin ettei vika ollu heissä vaan jälleenmyyjässä.
Kohta soi taas puhelin ja mies soittaa ja pahoittelee...ja iltapäivällä taas kysellään että kuinka siinä silleen kävi?

Kerroin että nyt on soitot loppu Motsikkaan, ei paista päivä niin kauniisti enää ikinä. Ne on muut jotka soittelevat :o
Sanoivat että sieltäpäin otetaan kohta yhteyttä...

Ranu soitti sitten illalla; empä paljon säästelly. Meikäläinen vaikka on hiljanen ja sulkeutunu, osasi kyllä silloin sanoa suomeksi, mitä mieltä on tuollasesta hommasta :x !!
Onneksi ei oltu nokitusten...
Mutta se puhdisti ehkä ilmaa...vähän aikaa oli homma katkolla mutta edelleen Ranu huoltaa tuon minun mopon. Minä en soittele turhista ja kysele typeriä, Ranu taas ottaa kyllä yhteyttä jos on sovittu.
Homma toimii. Tiedän että suurin osa mp-porukasta joka kyseisen miehen tuntee, ei tule välttämättä yhtään toimeen. mutta hänen itsensä sanoja lainatakseni: kaikkien kemiat ei vaan satu yksiin.

Eihän tuolla tavalla tietenkää hoideta asioita palvelualalla. Mutta meitä on moneen junaan...
:wink:
make
Pyörä: R100GS,SXF250

Viesti Kirjoittaja make »

Tuossa juuri on syy miksi en enää ikinä osta BMW merkkistä mopoa.Palvelu on perseestä ympäri suomen.Lainatakseni erästä BMW asiakaspalvelu henkilöä"kaiken ei tarvitse sujua koska BMW on kuin uskonto ja on etuoikeus omistaa sellainen".Toki on myönnettävä että suomessa on kovin vähän mopoliikkeitä joista voi odottaa palvelua merkistä riippumatta.Siksi on parempi omistaa mopo joka ei tarvitse merkkiliikkeitä toimiakseen ja mahdollisesti tarvittavat varaosat ja huolto tarvikkeet kannattaa ostaa muualta.Öljyt,tulpat ja useat suodattimet löytyy autotarvikekaupasta ja varsinaiset osat voi tilata netistä.Näinhän mopokauppiaat ilmeisesti haluaa asiakkaiden tekevänkin kun eräs pingviinin ryhdillä varustettu mikkihiiren näköinen KTM kauppias Lahelasta oli kieltäytynyt myymästä osia kun mopo ei ollut häneltä ostettu.
Viimeksi muokannut make, La Elo 13, 2005 5:52 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Juppe

Viesti Kirjoittaja Juppe »

Kokeiles yamahaa tai Suzukia Turun seudulla ja yritä asioida MP-team salosen kanssa. Menee takuulla vielä vaikeemmaks ellet oo juuri eilen ostanut sieltä uutta yli 15te pyörää. Tää on niin tätä. Ja jos vaatii palvelua on automaattisesti kusipää...
Pekkavee
Pyörä: BMW R1100GS

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

Joo mäkin erehdyin kerran ostamaan uuden Bemarin Mototripiltä, R1150R vuonna 2001.

Kun olin ajanut sillä viikon oli mittarissa 1000 km ja huolto edessä. Soitin Mototrippiin ja ne kertoi, että huollon saisi joskus kuukauden päästä. No voi perse, ei mitään palvelua uuden pyörän ostajalle. No huollatin sen sitten Lahdessa Riku Motorissa, josta sai huollon parissa päivässä. Ei sekään huolto nyt niin hyvä ollut, kun moottoriöljyä oli laitettu niin vähän, että ei näkynyt öljyikkunassa mitään.

No sitten siitä pyörästä jäi puuttumaan jo oston yhteydessä tilattu pieni tuulilasi. Kyselin sitä moneen kertaan Mototripistä, ja vastaus oli että uusien pyörien toimittaminen on tärkeämpää kuin jonkun pikku tuulilasin kanssa tuhraaminen. Sitä ei sitten koskaan tullut kun poltin pinnani ja peruutin koko homman.

Sitten siitä tippui rekkari telineineen jonnekin Eestin ympäriajoon hiekkateiden tärinään. Ei mennyt takuuseen. Eihän noista rekkarien kiinnityspulttien kireydestä nyt takuu vastaa, vaikka ne oli Suomessa asennettu Mototripin toimesta.

Nyt ei ole ollut Bemarin huolloista murhetta, kun teen ne itse vähän vanhemmalle pyörälle, jossa takuut ei enää päde. Eikä siinä muita murheita ole ollutkaan kuin se vaihdelaatikon korvan murtuminen, josta täällä jo kirjoittelin.

Pekka
:shock: :shock: :shock:
Jarkko
Pyörä: Bmw
Viesti:

Re: " Meille palvelu on kunnia-asia..." ??

Viesti Kirjoittaja Jarkko »

puimuri kirjoitti: Meikäläinen vaikka on hiljanen ja sulkeutunu,,,,,
Tuo on tosi, tai sitten,,,,, :mrgreen:
-jarkko-
Kuvat
Lakupilotti
Pyörä: Laku

Viesti Kirjoittaja Lakupilotti »

Eikös pykälät mene nykyään niin, että mopon saa huollattaa missä tahansa, ja takuu on silti voimassa. Huollot voi tehdä vaikka itse, eri asia sitten on, jos tarvitaan erikoistyökaluja, joita on vaan merkkikorjaamolla. Itse tai "väärässä paikassa" tehty huolto voi vaikuttaa takuuseen vain, jos voidaan osoittaa vian johtuvan puutteellisesta tai laiminlyödystä huollosta. Näyttövastuukin on takuun myöntäjällä eikä ajopelin omistajalla. Olenko väärässä??

Luulisi, ettei moottoripyöriä myyvällä tai huoltavalla liikkeellä olisi varaa kohdella asiakkaita kovin töykeästi. Ehkä asiakkaita on liikaa ja köyhimpiä pitää hätistellä pois? Samaa ilmiötä olen havainnut autokauppiaissa - on mulla joskus jäänyt uusi auto ostamatta sen takia, ettei haluttu myydä...

MP-huolto toimii täällä Kauhajoella mallikkaasti merkistä riippumatta. Mielipide tosin perustuu kaverien kertomuksiin, sillä itse en ikinä ole huollattanut silmäterääni vieraalla. Ja varaosia Lakuun saa nopsasti silloin harvoin kun niitä tarvitsee.

Make
Marko Hemmilä
Site Admin
Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko Hemmilä »

Pekkavee kirjoitti: Nyt ei ole ollut Bemarin huolloista murhetta, kun teen ne itse vähän vanhemmalle pyörälle, jossa takuut ei enää päde.
Pekka
Itse teen kaikki huollot, koska ne voi tehdä milloin on tarvetta, tietää mitä pyörälle on tehty ja samalla tutustuu pyörän tekniikkaan ja ehkä mahdollisesti sen pystyy korjaamaan sitten tuolla jossain tuntsalla...

Nykyään varmaan myydään niin paljon pyöriä että kaikki muu toiminta siitä ympäriltä surkastuu... Luulisin kyllä että nuo pelkästään huoltoon keskittyneet liikkeet pistävät nykyään rahoiksi (taitaa vain heilläkin olla kiirus).
puimuri

:D Näinhän se on että itsehän ne pitäis nuo hommat tehdä; eipä vaan taida monelta näitten "nykymallien!"kanssa onnistua!!
Ja voin vaan kuvitella, miten lystiä tulee kun ihan ite huoltelee,jos nää asiat esim. tuon Puimakone-firman kanssa ei toimi vaikka jälleenmyyjätkin huollot hoitais!! :lol:

Kun monneen kertaan saa jo nytkin jm lähetellä osia sinne että sais takuuseen rahansa pois :shock: ...on se vaan semmonen pulju!
Tuo minunkin mopon johtosarja joka oli hankautunu puhki, eikä tosiaankaan ollu meidän kummankaan syy, meni vaihtoon ja....on edelleenkin bemarilla maksamatta! Motsikasta on lähettäny laskun jo ainakin 2 kertaa...bumerangina tulee takasin :!: :!: :lol:

Eikö oo lystiä meininkiä! Ranua ei vaan kuulemma aina naurata koska se sarja maksoi hänelle tuhat ekua.... :?

Luulis olevan sellanen käytäntö tuollasessa firmassa joka kuulemma nauttii "laatumerkin" mainetta, että kun takuuaikana ilmenee tällasia paskajuttuja, eikun uutta osaa tietenkin heti vehkeeseen!! Ja että niitä ei tarttis ensin jälleenmyyjä omasta pussistaan maksaa?
Eihän se oo asiakkaan vika jos koneet ei pelaa!
Eikö oli tärkeää saada peli mahdollisimman äkkiä kuntoon ja asiakas tyytyväiseksi?
Vaan ei; ensin sitä hommaa pähkäillään loputtomiin ja osaa pyöritellään sinne ja tänne. Että mitäköhän tässä pitäis tehdä... :shock:

Jotenkin tässä on alkanukkin ihmetellä, miten helvetissä tuollanen systeemi yleensä vois toimiakkaan?
Valmistaja-Maahantuoja-Jälleenmyyjä... ketju ei todellakaan vakuuta toimivuudellaan BMW:llä :o !!

Tuon huoltojutun takia just ymmärrän hyvin teitä joilla on ns. vanhempia malleja...ne tosiaan on tuttuja tekniikaltaan useammallekkin "huoltomiehelle" :) ...
Varaosia löytyy, ei tertte tietokoneita kun vaikka kaasuttimia säätää...
Vaan näissä uusissa on aika vähän asioita joita voi testata , tutkia ja säätää ilman että on joku helvetin "oma" testeri!!
Parasta on ollu tuon "vikaluvun" lukeminen huollon yhteydessä :lol:
Töpseli mopon perseeseen kiinni ja...yleensä siellä ei ole mitään erikoista...mutta parin minuutin homma maksaa joka kerta 60 Euroa!!!
Elämä kallis, BMW halpa!

Ei poijjaat, jotain tarttis tehrä tälle hommalle! Vallankumous.??
Pekkavee

Joo, mäkin ihmettelin tota vikamuistin lukua tuolla BMW R1100GS huolto-ohjeet ketjussa:

"Onks jollain käsitystä mitä toi häiriömuistin luku on noissa huolloissa?
Mitä se oikeasti kertoo siitä moottorista tai sähköistä?

Mun pyörään on R.M Heino tehnyt 40.000 km huollon ( 16.6.2004 ) edellisen omistajan laskuun ja siellä laskussa on "Testeriveloitus BMW GT-1/MoDiTeC" ja maksaa 50.-

Edellisessä huollossa, jonka Heino teki 30.000 km:ssä ( 17.6.2003 ) se oli vielä nimeltään "Häiriömuistin luku-BMW-MoDiTeC "

Ei sillä varmaan ole mitään merkitystä ton pyörän käyntiin
Taitaa vaan olla huoltojen konsti laskuttaa vähän ylimääräistä helppoa rahaa.

Eihän mulla mitään testerilukulaitteita ole "

Ei siitä oikeasti ole juuri mitään hyötyä muuta kuin huollon laskutukselle, kun ne saa 50-60.- ilmaista rahaa. Sen pystyy kyllä tekemään itsekin, niinkuin sieltä huoltojutusta sitten selvisi.

Sano niille siellä huollossa, että sitä ei saa tehdä. No tietysti ne valittaa, että se vaikuttaa takuuseen tai jotain. :( :( :(

Pekka
puimuri

:idea: Kyllähän minä oon puoleni koittanu pitää näissä "finanssijutuissa".
Viimeksikin sain sen puoleen hintaan; 30 eunukkia.. mutta siltikkin se kuulostaa pelkältä rahastukselta! 1150:ssähän jätettiin tosiaan muutaman kerran tekemättä; mitä helvettiä se tointaa, jos ei mitään vikoja ole huoltojen välillä edes ollu :shock: !

Kävästiin tänään muuten asiasta toiseen, kattomassa ekaa kertaa SM-tason motocrossia Siilinjärvellä. Ei voi kyllä kuin ihmetellä; miten helkutissa jollain voi kroppa kestää yli puoli tuntia tuollasta menoa :shock: !!
Aivan uskomattomia hyppyjä ja mopetin hallintaa!

Tuli taas kumihommia sinne mennessä; toinen viime vklpun "paikoista" nimittäin jostain syystä irtosi. Ja oli tullu taas yksi pieni reikä siinä rytäkässä lisää! Nyt siellä on 3 paikkaa! Ja hyvin pysyy taas ilmat!
Sain samalla reissulla mukana olleelta kaverilta uudet sisäkumit molempiin päihin. Että nyt sitten on varalla...kun vaan olis aina mukana??!!

Kiitti muuten siitä cd:stä, koitan korvata jotenkin kun nähellään!!
Pekkavee

puimuri kirjoitti: Kiitti muuten siitä cd:stä, koitan korvata jotenkin kun nähellään!!
No eipä kestä.
Eihän noi romput nykyään juuri mitään maksa, ja kiva jos noista kuvista on iloa muillekin. Sitä kun ei yleensä kameran takaa tule itse niihin kuviin niin on mukava saada kuvia muilta.

Toi renkaanpaikkaushomma on varmaan sellainen, että se pitää opetella, jos noilla sorateillä meinaa kaahailla. Mulla on ollut sisärenkaattomat alla ja Virossa paikattiin Ossyn sisärenkaaton, kun siitä lähti ilmat. Noi Bemarin omat paikat ei vaan oikein toimineet ja saimme paikallisen osuuskaupan kassan kautta apua. Ne soitti jollekin paikalliselle motocross-kuskille, joka tuli hätiin. Sillä oli kunnon "koiranpaska"-paikkoja sisärenkaattomiin ja saatiin Ossyn rengas paikattua. Ossykin sitten sanoi, että olis sillä ollut niita samoja paikkoja työpaikalla, mutta kun ei vaan tullut mukaan. Ja oli sillä crossikuskilla toimiva pumppukin. No meillä olis ollut niitä ilmapatruunoita, en vaan tiedä toimiiko ne.

Pekka
Hannu^
Pyörä: CRF450X

Viesti Kirjoittaja Hannu^ »

Heh itselläkin on kokemuksia paskamaisesta käytöksestä kun menee jotain ostamaan mutta ei ainakaan vielä tuollaisista takuukorjauksista + yms. itselläni on helppo kun ei tarvi takuista sinänsä välittää tuon XL:n kanssa mutta tällä hetkellä tymppii kun edellinen omistaja oli kasannut pytyn _omatekoisilla_ tiivisteillä... Oli yllätys iloinen kun ei äänet koneesta kadotteen vaikka venttiilit säädettiin kohilleen. Aukasun jälkeen ilmeni että kannentiiviste oli leikattu jollain peltisaksilla kuparista :? ja jälki oli hirveää näissä niin sanotuissa tiivisteissä. Lopputulos se että pakoventtiili uusiksi, kannen siistiminen, venttiilivarren tiivisteet uusiksi ja tiivisteet uusiksi (jotka tilattava Japanista = toimitus noin 1.5 - 2 viikkoa) ja juuri ennen koulujen alkua :cry:

Mutta tuosta surkeasta palvelusta itselläni on kokemuksia kun ajoin ostaa noin 1000€ audio vehkeet niin palvelua sai odotella siinä itse ihmetellen noin 30min kun vähänkään vanhempi/rikkaamman oloinen henkilö sai palvelua samantien kun astui sisään ja kun vihdoin myyjä tuli niin esitin kysymykseni ja hän tarjosi kaupan halvinta cd-soitinta ja hyvä että kerkesi lauseen loppuun sanomaan kun riensi jo toisen asiakkaan luokse joka juuri tuli sisään... :evil:
Nopeat elävät
Kuolleet eivät
Marko Hemmilä
Site Admin
Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko Hemmilä »

Elikkäs johtopäätöksenä voisi sanoa että hyvä asiakaspalvelu Suomessa tulee jo äidinmaidossa :lol:

Autoliikkeissä vastaavanlaista palvelua...

Löytyykö mistään hyvää palvelua ?
Kapa

Viesti Kirjoittaja Kapa »

Kyllä sitä palvelua vielä jostain saa. Racing Bike oli positiivinen "yllätys" vaikka "vika" olikin tavallaan heidän mokansa.

Oli Kotari (LC4 SM) heillä 5tkm huollossa ja sieltä lähtiessä päästiin 10-15km kun oikeastaan ekassa oikealle kääntyvässä mutkassa takapyörä lähti komeasti alta. Siinä mentiin sekä pyörä että ukko kyljellään ja onni oli ettei autoa tullut vastaan.

Koska risteyksen jälkeen vauhtia oli n. 40 km/h niin ihmetys oli aikamoinen miten on voinut lähteä siinä vauhdissa pyörä alta. Huomattiin siinä sitte että öljyä tiputtaa, ilmeisestikin filtteristä ja takarengas oli oikealta puolelta melko öljyinen.

Seuraavana päivän soittelin ja vein pyörän näytille takas pajalle. Olivat aika ihmeissään mutta totesivat että kyllä se öljyä tiputtaa. Olin jo henkisesti valmistautunut taistelemaan että tehän korjaatte tän omaan piiikkiinne prkl. Se oli kuitenkiin turhaa koska äijä totes saman tien että ei meidän tätä mihkään vakuutukseen kannata laittaa kun ollaa maahantuoja.

Vaihtoivat siihen uudet osat eli käsisuojan, jalkatapit oikeelle puolelle, taka-akselin mutterin ja etuvanteen (parit naarmut). Kumma kyllä muoveihin, eikä vilkkuihin, tullut mitään jälkeä, ei sitten yhtään mitään. Uuden ajoasunkin sain valkata heidän hyllystä, vaikka olisivat kyllä tilanneet Hanxilta uuden jos olisin halunnut.

Pyörä oli valmiina seuraavana päivänä ja siksi ajaksi sain heiltä pyörän lainaan. Harmi vain että Superdukella oli sen verran koeajoja, että sillä ei päässyt kotiin. ;)

Niin, vikana oli muistaakseni viallinen öljyfiltterin tiiviste.

-Kapa
Ola
Pyörä: KTM 790 ADV-R & RD-07A

Viesti Kirjoittaja Ola »

Täytyy tuota testeri-asiaa pikkaisen kommentoida...
Ei siitä oikeasti ole juuri mitään hyötyä muuta kuin huollon laskutukselle, kun ne saa 50-60.- ilmaista rahaa. Sen pystyy kyllä tekemään itsekin, niinkuin sieltä huoltojutusta sitten selvisi.
Tiedä kuinka ilmaista rahaa tuo loppupeleissä firmalle on. Ainakin auto-puolella merkkihuolto, saadakseen ko. statuksen, joutuu hankkimaan tehtaan oman virallisen testerin. Erään VAG-automerkin merkkihuollolle kyseinen testeri taisi kustantaa 80000 vanhaa mummon markkaa. Jos testeriä ei osta niin eipä tule tehtaan plankettia seinään. Eli se testerin hinnan kuoletus kestää 50 euron veloituksella aika pitkän pätkän.

Sinällään surkuhupaisaa, että tuo mainitsemani testeri oli käytännössä pc-runkoon perustuva....ja luuska sellainen. Paremman ja monipuolisemman diagnostiikkasoftan saa nykyään ilmaiseksi netistä.

Veikkaan, että pyöräpuolella on sama kuvio...tuskin tehdas kustantaa testereitä merkkihuollolle, joten käyttöä ja laskutusta on niille saatava mahdollisimman paljon. :wink: Toisaalta eipä sitä autopuolen huoltolaskuissa ole erillistä laskutusriviä testerille, taitaa kuulua yleensä huollon kokonaishintaan.
Vastaa Viestiin