mitä mieltä speedermanista?
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
-
Pecca
- Pyörä: Suzuki dr 650 rs
mitä mieltä speedermanista?
Olen huomanut että useampikin kaveri ostanut moponsa kankaanpäästä. Mitäs mieltä olette olleet kaverista ja pyöristä? Ja millasia menopelejä olette ostaneet? Ite olen ollut tyytyväinen kaverin kaupantekoon ( 2kpl hyviä kauppoja) ,hinta kohdillaan yms. Omassa pyörässäni ilmeni kytkimen luistamista ostamisen jälkeen ja kaveri lupasi kumminkin maksaa uudet levyt vaikka ei itse ollut huomannutkaan vikaa ja itsekkin huomasin vasta kun sain pyörän kunnolla ajoon. Koeajon yhteydessä en vikaa huomannu. Kertokaapas kokeuksia ko. firmasta ja pyöristä
Toi mun starttivaivanen dr 650 on kotoisin ko. kaverilta. Mittarissa oli 18000,joto tosin epäilinkin kun pyörä on 10 vuotta vanha, mutta melko siisti päällisinpuolin. Starttivikaa jäljittäessäni ja konetta avatessani epäilykseni ovat saaneet vahvistuksen. Kone on ollut vähän joka välistä auki, mikä tuskin olisi ollut tarpeen 18tuhannen kilometrin ajossa. Katotaan nyt millanen vika löytyy. Jos tulee hirmusen kallista, aion soitella tälle Multisillalle ja neuvotella asioista. 
Minullakin oli tuo Speedermanilta haettu DR650RS, jonka mittarissa oli 27tkm kun sen ostin. Vaihteiston yksi 2. vaihteen ratas siinä sitten meni ja konetta oli kyllä jäljistä päätellen joskus ennenkin avattu. Tiedä noista sitten. Italiastahan nuo pyörät pääasiassa tulevat, nehän ovatkin maailman ahkerinta ja rehellisintä kansaa!Kale kirjoitti:Toi mun starttivaivanen dr 650 on kotoisin ko. kaverilta. Mittarissa oli 18000,joto tosin epäilinkin kun pyörä on 10 vuotta vanha, mutta melko siisti päällisinpuolin. Starttivikaa jäljittäessäni ja konetta avatessani epäilykseni ovat saaneet vahvistuksen. Kone on ollut vähän joka välistä auki, mikä tuskin olisi ollut tarpeen 18tuhannen kilometrin ajossa. Katotaan nyt millanen vika löytyy. Jos tulee hirmusen kallista, aion soitella tälle Multisillalle ja neuvotella asioista.
Sen verta jäljitin omaa prätkääni, että täältä firmasta se oli peräisin: http://www.pfibike.com/home.htm Tämä firma on ilmeisesti keskittynyt myymään juuri ulkomaille pyöriä Italiasta. Hinnat ei tunnu päätä huimaavan saapasmaassa.
Ite ostin tuolta kans Teneren ja hyvin on pelittäny. Hinnat oli ainakin kohillaan. Ja eiköhän se ole asia semmoinen, kun on kyse käytetyistä ja vanhoista pyöristä, ettei ne kilsat ratkase, vaan se kunto. Speedermanin endurot on kuitenki vanhoja pyöriä, joten ei kai kukaan nyt tosissaan oleta, ettei jossain kymmenen vuotta vanhassa enskassa ole jotain sanomista tai sitä ei olis korjailtu.
Kyllä ne ajetut kilometrit ja tunnit merkkitsevät. Tahtoo vain ajoneuvobisneksessä kuten muussakin elämässä pätevän seuraava filosofinen päätelmäni: "Elämässä pärjäävät ihmiset, jotka puhuvat totuudenmukaisinta valetta."Mikko kirjoitti:Ja eiköhän se ole asia semmoinen, kun on kyse käytetyistä ja vanhoista pyöristä, ettei ne kilsat ratkase, vaan se kunto.
-Veijo-
Kyllä ne vanhankin pyörän kilometrit merkitsevät sen verran, että tuontipyörän ollessa kyseessä määräytyy vero juurikin tuon mittarilukeman mukaan. Elikkä maksat ensin pyörästä kovemman hinnan, kun on vähän ajettu ja kaupan päälle kovat verot, vaikka olisikin todellisuudessa kaksi kertaa pallon ympäri kierretty mopedi. Jouduin ostamaan omaan tohtoriini startin vapaakytkimen ja tiivisteitä ja tämä speedermanin kaveri lupasi maksaa puolet, joka on sekin jotakin, vaikka hieman kaiveleekin maksaa ylimääräistä. No, mitäpä tuosta. Se on niin maallista tuo raha ja sen korvaa mahtavat fiilikset, kun saa päästellä taas toimivan tohtorin kanssa ympäri maakuntaa.