Asiallista käyttäytymistä taas kerran...
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
- Hannu^
- Pyörä: CRF450X
Asiallista käyttäytymistä taas kerran...
Olipas taas mukava yllätys kun sattui pärrästä seisonta jalaksen jousi pettämään niin jouduin pysäyttämään tienlaitaan pientareelle.
Itse tapahtuma sinänsä ei mitenkään minua haitannut koska varajousi oli mukana kun ko. vahinko oli sattunut ennenkin(ilmeisesti pitää pistää hiukan erilainen jousi tilalle) mutta kun siinä pientareen puolella sitten pärrään sitä jousta työkalulootastani haeskelin niin siitä hurauttaa ihan vierestä töötäten ensin valkoinen pakettiauto ja olen että mikähän tämä miehen mieltä asiassa painoi.
No sitten tulee perässä kuorma-auto joka myös tööttää ja näyttää että pitäisi mennä vielä reunemmas ja tuo alkoi minua ihmetyttämään ja hiukan tympimäänkin kun yrittää rauhassa hakea varaosaa että pääsisi jatkamaan matkaa ja on parkeerannut kyllä liikennesääntöjen mukaan riittävän reunaan koska _KOKO_ ajoneuvo oli pientareen puolella ja autoilijoille ja muille tienkäyttäjille olen jättänyt riittävästi tilaa väistää niin autoilijat neuvovat menemään ojanpohjalle pyörää laittamaan. Ihmettelin että eikö edes tällä kuorma-auto kuskilla ole sen vertaa tietämystä ajoneuvon parkkeeraamisesta yleisillä teillä että voisi puhtain mielin kutsua itseään ammattikuskiksi.
Joten kysynpä ihan mielenkiinnosta onko muilla vastaavia tapahtunut tai jotain muuta kutakuinkin aiheeseen liittyvää?
PS: itselläni ainakin on muodostunut näistä Rovaniemen kotilokuskeista semmoinen yleiskuva että noin joka kolmas ainakin voisi käydä autokoululla ihan vaikka kysymässä pikaisesti neuvoa että miten kiihdytyskaistaa käytetään ja mitä _KOLMION_ takaa tultaessa pitää väistää.
Itse tapahtuma sinänsä ei mitenkään minua haitannut koska varajousi oli mukana kun ko. vahinko oli sattunut ennenkin(ilmeisesti pitää pistää hiukan erilainen jousi tilalle) mutta kun siinä pientareen puolella sitten pärrään sitä jousta työkalulootastani haeskelin niin siitä hurauttaa ihan vierestä töötäten ensin valkoinen pakettiauto ja olen että mikähän tämä miehen mieltä asiassa painoi.
No sitten tulee perässä kuorma-auto joka myös tööttää ja näyttää että pitäisi mennä vielä reunemmas ja tuo alkoi minua ihmetyttämään ja hiukan tympimäänkin kun yrittää rauhassa hakea varaosaa että pääsisi jatkamaan matkaa ja on parkeerannut kyllä liikennesääntöjen mukaan riittävän reunaan koska _KOKO_ ajoneuvo oli pientareen puolella ja autoilijoille ja muille tienkäyttäjille olen jättänyt riittävästi tilaa väistää niin autoilijat neuvovat menemään ojanpohjalle pyörää laittamaan. Ihmettelin että eikö edes tällä kuorma-auto kuskilla ole sen vertaa tietämystä ajoneuvon parkkeeraamisesta yleisillä teillä että voisi puhtain mielin kutsua itseään ammattikuskiksi.
Joten kysynpä ihan mielenkiinnosta onko muilla vastaavia tapahtunut tai jotain muuta kutakuinkin aiheeseen liittyvää?
PS: itselläni ainakin on muodostunut näistä Rovaniemen kotilokuskeista semmoinen yleiskuva että noin joka kolmas ainakin voisi käydä autokoululla ihan vaikka kysymässä pikaisesti neuvoa että miten kiihdytyskaistaa käytetään ja mitä _KOLMION_ takaa tultaessa pitää väistää.
Nopeat elävät
Kuolleet eivät
Kuolleet eivät
Taitaa ne Rovaniemeläiset olla jostain muusta maailmasta, kun tommosesta närkästyvät. Ei ole sattunut mun kohdalle koskaan.
Se kiihdytyskaistan käyttö näyttää kyllä olevan ongelma aika monille, kun ne ei ymmärrä että vauhtia pitää nostaa muun liikenteen nopeuteen ja sitten mennä jonkun auton ( tai moottoripyörän ) taakse. Siellä kun on aina tilaa ainakin parin autonmitan verran. Turha yrittää tunkea jonkun auton eteen, kun se kuitenkin tööttäilee tai jotain.
Toinen juttu on sitten se, että joku vetää jarrut lukkoon kiihdytyskaistan lopussa, kun ei mukamas löydy tilaa. Siitä joku kirjoitti tonne "läheltä piti tilanteen" juttuunkin. Se täytyy aina muistaa ja tilannetta varoa.
Pekka

Se kiihdytyskaistan käyttö näyttää kyllä olevan ongelma aika monille, kun ne ei ymmärrä että vauhtia pitää nostaa muun liikenteen nopeuteen ja sitten mennä jonkun auton ( tai moottoripyörän ) taakse. Siellä kun on aina tilaa ainakin parin autonmitan verran. Turha yrittää tunkea jonkun auton eteen, kun se kuitenkin tööttäilee tai jotain.
Toinen juttu on sitten se, että joku vetää jarrut lukkoon kiihdytyskaistan lopussa, kun ei mukamas löydy tilaa. Siitä joku kirjoitti tonne "läheltä piti tilanteen" juttuunkin. Se täytyy aina muistaa ja tilannetta varoa.
Pekka
- Hannu^
No tuohan tietty on sinänsä ihan ok veto eli jos ei löydy tilaa niin sitten pysähdytään ja odotellaan siinä niin kaunan että tilaa löytyy joka kyllä harvemmin minuuttia enempää vie koska kolmion takaa on menossa mun liikenteen mukaan. Mutta se että kun tullaan takaisin esim. täällä Rovaniemellä nelostieltä hidastuskaistalle niin siinä isketään suoraan satasen vauhdista nopeus sinne 50-60km/h tienoille on erittäin monesti antanut sydämmen tykytyksiä perässä ajaneenaPekkavee kirjoitti:
Nopeat elävät
Kuolleet eivät
Kuolleet eivät
Tilaa löytyy aina, jos nopeus on sopiva.Hannu Vähäkuopus kirjoitti:
No tuohan tietty on sinänsä ihan ok veto eli jos ei löydy tilaa niin sitten pysähdytään ja odotellaan siinä niin kaunan että tilaa löytyy joka kyllä harvemmin minuuttia enempää vie koska kolmion takaa on menossa mun liikenteen mukaan.
Tai mikä toi kolmiojuttu oli. Eihän kiihdytyskaistoilla yleensä ole kolmioita.
Pekka
- Hannu^
Aivan ja kunpa tuon muutkin voisivat käsittää ja toteuttaa yhtä asiallisesti kuin tuossa selostitPekkavee kirjoitti:No kolmio tai ei. Olet sä kyllä väistövelvollinen siinä tilanteessa
Kyllä sinne mukaan mahtuu aina, kun menet sen auton TAAKSE samalla nopeudella.
Peilistä vaan valkkaat, että ton auton taakse mä meen, ja sitten kiihdytät sopivasti.
Pekka
![]()
Nopeat elävät
Kuolleet eivät
Kuolleet eivät
- Hannu^
Jo vain täällä tuntuu olevan hyvin monta jotka ilmeisesti eivät vielä ole kunnolla nähneet rouhea kuvioisempaa munkkia ajoneuvon allaJari kirjoitti:Ko paikkakunnalla tuntuu myös nappularengas olevan maailman kahdeksas ihme kun sitä pitää kesken ajon pyrkiä tutkimaan ihan lähietäisyydeltä.
Ja tutkin tuossa tuota kolmio asiaa ja on se niin että kun liityt kiihdytyskaistalta muun liikenteen sekaan niin tulet kolmion takaa ja olet yhtä väistämisvelvollinen kuin risteyksessä kolmion takaa tullessasi joten eihän sitä risteyksessäkään jossa on kolmio niin sinne vain hyökätä jos siellä ei ole vapaata väliä vaan sitä pysähdytään ja odotetaan että pääseet sopivaan väliin mutta kiihdytyskaistallahan se on niin että jos joudut pysähtymään ja kun pääset sitten johonkin väliin ajamaan niin jos joku jysäyttää sinun perääsi sitten kun olet jo siellä kaistalla niin se on hänen vikansa
Nopeat elävät
Kuolleet eivät
Kuolleet eivät