Nolojen tilanteiden mies!
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Nolojen tilanteiden mies!
Tuli heitettyä työmatkana 1 tkm, eli Saimaan kierros....ja välille mahtui teitä joka lähtöön. Yhdessä kohtaa gepsin oikopolku päättyi umpikujaan ja oli polulta käännyttäva ja kohkattava takaisin metsäkoneuria 3 km. No eniveis, pakkohan oli poiketa jossain välissä tutkimaan myös Salpalinjan panssariesteitä ja swiddu tietty unohdin nuo norsun sivulaukut kun välistä meinasin ajaa. Tuli äiti mieleen kun oli laukuista mopo jumissa... siis oikeasti..ei voi p..rkele sattua kelleen muulle kuin mulle, tälläinen....vai laittaako joku paremmaksi. Onneksi siinä selvisi lievin vammoin...laukut...Itse kun otti kotiin päästyä pari tuplapukkia niin alkaa jo ketutus kääntyä hymyksi...
- ....but, Alive and Kicking-
-
Hinku.
- Pyörä: Honda nx650
Re: Nolojen tilanteiden mies!
Mjuu, ois saattanu vähän suupielessä nykästä jos ois sattunu näkemään.2old kirjoitti: Tuli äiti mieleen kun oli laukuista mopo jumissa.
Ei tuu mieleen mitään hypernoloa juttua, mutta meikäläisellä se ajaminen yleensäkin on semmosta vouhottamista jotta tuppaa nolostamaan koko touhu..
Mutta Jannea taannoin hävetti kun olin kuskaamassa sitä työpaikan saunailtaan, ja Ilomantsintiellä tuli vastaan kuraKotari,
jota Janne moikkas auton sisältä niinkun nyt yleensäkin mopoja moikkaa, MOPOLLA AJAESSAAN. Vähän aikaa siinä meni ennenku itte tajus.
"Mitäää helevettiä minä tein??
(Nyt sitä vasta hävettääki kun akka kirjotti sen tänne. Taas saa illalla koivuniemenherrasta.
No mutta tuota älyttömyyttä tulee joskus harrastettua itsekin. Siis autosta moikkaamista.
-
Ylimatti
- Pyörä: BMW F650 GSD 2004
Noh, ne oli onneksi vaan kiviä. Mulla on muutaman kerran kaupungissa suhatessa unohtunut, että on nuo laukut mukana, kun hurauttaa jostain kapeahkosta välistä - autoja sivulla...2old kirjoitti:...tietty unohdin nuo norsun sivulaukut kun välistä meinasin ajaa.
Pysähtyikö nopsaan - meinaan, että tuliko tärsky m**ille...?!
Ei oo ihan yks eikä kaks kertaa kun on tuota meinannut tehdä itsekin. Menee veriin?Hinku kirjoitti:...moikkas auton sisältä niinkun nyt yleensäkin mopoja moikkaa, MOPOLLA AJAESSAAN.
Taas menossa jonnekin...
Ylimatti kirjoitti:Noh, ne oli onneksi vaan kiviä. Mulla on muutaman kerran kaupungissa suhatessa unohtunut, että on nuo laukut mukana, kun hurauttaa jostain kapeahkosta välistä - autoja sivulla...2old kirjoitti:...tietty unohdin nuo norsun sivulaukut kun välistä meinasin ajaa.Vielä on mahtunut, mutta on tullut jälkikäteen mieleen, ettei varmaan ole ollut montaa senttiä väliä.
Pysähtyikö nopsaan - meinaan, että tuliko tärsky m**ille...?!![]()
Ei oo ihan yks eikä kaks kertaa kun on tuota meinannut tehdä itsekin. Menee veriin?Hinku kirjoitti:...moikkas auton sisältä niinkun nyt yleensäkin mopoja moikkaa, MOPOLLA AJAESSAAN.Ei kai se nyt niin noloa ole kumminkaan; kiva kun morjestellaan!
....no juu ei sattunut sinne.....Itse asiassa vasemmalta puolelta laukku irtosi siihen esteelle. menin sellaiset 100 m eteenpäin ennenkuin kehtasin alkaa tukia vaurioita. Laukun putoamista en huomannut lainkaan, ennenkuin yksi mummo tuli kysymään "putosiko tämä ammuslaatikko sinulta"
- ....but, Alive and Kicking-
-
Hinku.
- Pyörä: Honda nx650
2old kirjoitti: "putosiko tämä ammuslaatikko sinulta"
No entäs toisinpäin?Ylimatti kirjoitti:Ei kai se nyt niin noloa ole kumminkaanHinku kirjoitti:...moikkas auton sisältä niinkun nyt yleensäkin mopoja moikkaa, MOPOLLA AJAESSAAN.
Tuli (taas)tehtyä pidempi perhelomareissu asuntoautolla. Siis semmoisella valkoisella leikkikodilla. 3tkm:n aikana niitä tuli vastaan "muutama", ja kaikista morjestettiin hei hei. Karavaanari on kaikkien kaveri.
Olis pitänyt liimata oma morjestuskäsi pikaliimalla aurinkolippaan, kun sitä piti kuitenkin jatkuvasti ylhäällä.
Kun sen laatikon sitten palautin omistajalleen ja hyppäsin kotarin selkään, sama refleksi jäi päälle. Morjestin heti seuraavalle Hyymerille ja LMC:lle. Vähän noloa
jk. Tämä oman nolouden purkamissivu on hyvä. Tyttäreni lukee Systeri yms lehtiä ja niissäkin on; vähän noloa-sivut.
Kerran istuksin mopon satulassa parkkiksella kypärä päässä ja silmäilin karttaa. Siinä ohimennen päästelin pois turhia suolikaasuja kursailematta enkä huomannut että viereisessä ruudussa autossa väki imutti innolla jäätelöä ikkunat auki. Ilmeisesti ääni-/hajupäästöt olivat ko. nautintoa haittaavia, ikkunat meni äkkiä kiinni ja auto lähti parkista samoin tein. Nolottiko, ei, mutta kyllä helpotti 
- Juhana
- Pyörä: Yamaha XTZ-900,DR-350
Käytiin emännän kanssa kahvilla porin nesteellä, lähtiessä hyppäsin mopon selkään,ja aloin hakemaan varpailla tukea vastapuolelta(ei oikein jalat ylty maahan,ja painoakin on kertynyt tommoset 50kg ja rapiat) niin emäntä loikkas vauhdilla kyytiin.Sekunnin päästä oltiinkin kyljellään
.Siinä samalla kun ujuttauduin pyörän alta tiedustellen sattuko parempaa puoliskoa (jalkatappi ja sarvet pelastivat!) syrjäsilmällä vilkaisin kahvilan ikkunaan,et näkikö kukaan,niin siellä oli ainaskin 15 henkeä seisten kurottelemassa ikkunaan,et näkis paremmin.
Aattelin pitää vähän taukoa,ennes kun meen seuraavan kerran...
Aattelin pitää vähän taukoa,ennes kun meen seuraavan kerran...
- gixxerman
- Pyörä: 4xtohtori
No,syömässä Memphis,nimisessä raflassa Suurajoperjantaina ikkunapöydässä ja siihen pysähtyy rallituristi kadulle,kääntyy seinäänpäin ja kaivaa molon esille ja rupeaa kusemaan just kohdalla.Hänelle nolo tilanne,mut oli kyllä minullekin.Ei ainakaan lisännyt ruokahalua.Oli aika lähellä,etten rynnännyt ulos ja tehnyt tuosta kundista kyvytöntä.
Mä tulen kaukaa,kauas menenkin,jää taakse asfaltin pätkä,ja silloin tiedän sen,mä riippuvainen ole en,kun tiellä luukutan prätkää.(Hannele Suominen)
Ajelin tuossa lauantaina Rovaniemelle. Loppumatkasta rupes tuleen vettä ensin silleen hiljaa ja vähän ajan päästä ku Esterin P*stä. Bensamittari nojaa tappiin ja ajan kahdesta asemasta ohi, koska en viitsi sateessa tankata kun kummassakaan ei ollut mittarikatosta. Matka jatkuu vielä muutaman kilometrin ja sitten pyörä hyytyy hetkeksi. Ai jaa tais mennä varatankille, ajattelen. No sitten kilometrin päästä se hyytyy kokonaan. Sitten tajuan että ei helvetti! Sehän on mennyt varalle jo aikaa sitten jossain tuossa soran ja sateen rytkeessä. Ja kun lasken ajetut kilometrit päässäni uudestaan, huomaan että bensa on oikeasti loppu.
Vettä tulee todellakin kun saavista kaatamalla ja ukko rupeaa kostumaan. Napapiirille on tasan yhtäpitkä matka kuin mitä edelliselle asemalle. Ajattelin että kaadan mehut maahan ja lampsin maalaistaloon ja pyydän litran menovettä. Sitten mieleen muistuu että TAn tankin on sanottu olevan toispuoleinen. Pyörä pientareelle kyljelleen ja käynnistys....se lähti! Muutama kilometri ja sama uudestaan ja taas mennään...Loppumatka vinottain...Taisin olla melko näky. No sitten kun horisontissa kajastaa bensa-aseman armahtava tolppa niin viimeisetkin höyryt on menny ja viimeiset muutamat sadat metrit tullaan työntämällä.
Terassilta ja mittarikatoksesta hymyillään kun motoristi tulee visiiri huurussa pyörää pukaten ja puuskuttaen. Kukaan ei onneksi kysy että loppuiko bensa? Olisin voinut ruveta väkivaltaiseksi.
Tankatessani on ukkoskuurokin jo ehtinyt päälle uudestaan ja ehtii vielä pudottaa päälleni 'vähän' vettä toistamiseen. No illalla tapahtumia muistellessa jaksaa jo naurattaakin. Ja nyt muistan että Alpin tankilla ajaa 281 km....
Vettä tulee todellakin kun saavista kaatamalla ja ukko rupeaa kostumaan. Napapiirille on tasan yhtäpitkä matka kuin mitä edelliselle asemalle. Ajattelin että kaadan mehut maahan ja lampsin maalaistaloon ja pyydän litran menovettä. Sitten mieleen muistuu että TAn tankin on sanottu olevan toispuoleinen. Pyörä pientareelle kyljelleen ja käynnistys....se lähti! Muutama kilometri ja sama uudestaan ja taas mennään...Loppumatka vinottain...Taisin olla melko näky. No sitten kun horisontissa kajastaa bensa-aseman armahtava tolppa niin viimeisetkin höyryt on menny ja viimeiset muutamat sadat metrit tullaan työntämällä.
Terassilta ja mittarikatoksesta hymyillään kun motoristi tulee visiiri huurussa pyörää pukaten ja puuskuttaen. Kukaan ei onneksi kysy että loppuiko bensa? Olisin voinut ruveta väkivaltaiseksi.
Tankatessani on ukkoskuurokin jo ehtinyt päälle uudestaan ja ehtii vielä pudottaa päälleni 'vähän' vettä toistamiseen. No illalla tapahtumia muistellessa jaksaa jo naurattaakin. Ja nyt muistan että Alpin tankilla ajaa 281 km....
Let us be a part of the cure, never part of the plague.
We'll only be remembered for what we create. (Mille Petrozza)
We'll only be remembered for what we create. (Mille Petrozza)
- Jukka
- Site Admin
- Pyörä: CFMoto 800 mtx
- Viesti:
Pensan kanssa saa monesti lystiä aikaseksi!
Mulla loppu URAAlla pensa (odotetusti...) ja Pasi ihmettelemään että mitenkä se tämäki on mahollista ku mulla on vielä 40 kilsaa toimintakykyä jäljellä...
Ei selvinny miten se on mahollista, mutta kilsa ku ajettiin vielä niin
loppu pensa Pasiltaki! Henkselinpauke loppu kyllä siihen!
Päivä meni niin pieniä teitä että kulutus oli aivan eriä ko 'normiajossa'.
Mulla loppu URAAlla pensa (odotetusti...) ja Pasi ihmettelemään että mitenkä se tämäki on mahollista ku mulla on vielä 40 kilsaa toimintakykyä jäljellä...
Ei selvinny miten se on mahollista, mutta kilsa ku ajettiin vielä niin
loppu pensa Pasiltaki! Henkselinpauke loppu kyllä siihen!
Päivä meni niin pieniä teitä että kulutus oli aivan eriä ko 'normiajossa'.
Sillon kun mulla SE hyytyi viimeksi niin piti vain sanoa ystävälliseen sävyyn että "tää oli nyt sitten tässä". Huonosta alusta kehkeytyi myöhemmin ihan lämminsävyinen projekti mutta kuten kaikissa projekteissa on tapana olla suunnitteluvaihe, toteutusvaihe sekä lopetusvaihe niin saapui tämäkin projekti päätökseensä jo useita vuosia sitten. Nyt ollaan sitten yhteen(käteen)vetovaiheessa 
- SiR
- Pyörä: Norden(kohta), Husaberg FE 501
Noloa joo
No kun kerran muutkin, niin minäkin...
Oltiin sukulaispojan kanssa menossa Oulun jaoston isäntien kanssa surauttamaan, kun Pulkkilan ABC:llä pidettiin pikainen tankkaus hetki. Tankit täyteen ja heti matkaan suorinta tietä, eli Camel tyyppisesti omia polkuja pitkin, luiskanpohjan kautta kaistalle. No... penkassa oli minkälie tekemä n.30cm korkea pystyreuna, johon kotka halusi etusensa tökätä. Seurauksena tästä "töksystä" oli vauhdin totaalinen loppuminen ja pyörän kallistuminen... tietenkin ojan puolelle, eikä minulla ollut 2m pitkää jalkaa, jolla tilanne olisi pelastettu... no muilla tankkaajilla oli kyllä launtai-illassa hauskaa, oli nimittäin kotari kumipuoli ylös päin ja kuski ojassa mahallaa.
Pistäkääpä nolommaksi...
Oltiin sukulaispojan kanssa menossa Oulun jaoston isäntien kanssa surauttamaan, kun Pulkkilan ABC:llä pidettiin pikainen tankkaus hetki. Tankit täyteen ja heti matkaan suorinta tietä, eli Camel tyyppisesti omia polkuja pitkin, luiskanpohjan kautta kaistalle. No... penkassa oli minkälie tekemä n.30cm korkea pystyreuna, johon kotka halusi etusensa tökätä. Seurauksena tästä "töksystä" oli vauhdin totaalinen loppuminen ja pyörän kallistuminen... tietenkin ojan puolelle, eikä minulla ollut 2m pitkää jalkaa, jolla tilanne olisi pelastettu... no muilla tankkaajilla oli kyllä launtai-illassa hauskaa, oli nimittäin kotari kumipuoli ylös päin ja kuski ojassa mahallaa.
Pistäkääpä nolommaksi...
Enduro on parasta huumetta.