Ajolupien tarkastaja Pirkanmaalla

Yleistä keskustelua enduroista

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Kooma
Pyörä: Kovin monella

Re: Ajolupien tarkastaja Pirkanmaalla

Viesti Kirjoittaja Kooma »

Tie on lähtökohtaisesti sen joka sen on rakentanut ja vastaa sen kunnossapidosta.Nelosen pitää kunnossa Destia veronmaksajien rahoilla ja yksityistien pitää kunnossa yksityinen tiekunta joka myös jakaa kustannukset keskenään. Älä viitsi jauhaa paskaa kun et näköjään ole vaivautunut lukemaan edes tästä threadista mistä on kysymys. Se , että useimmat tiekunnat eivät kiellä mopoilua ei tarkoita sitä että jokaiselle yksityistielle voi mennä kysymättä vain huvikseen. Suurimpaan osaan metsäautoteidenkin rakentamiseen Metsäkeskus antaa osan kustannuksista mutta ne ovat silti yksityisteitä johon omistajan/omistajien niin halutessa ilmestyy puomit ja aamen. Vain ilmoitus kuntaan ja merkit puomien molemmin puolin 150 m:n päähän ja ajo loppuu siihen.Ne tiet joihin on saatu valtion tai kunnan avustusta joko rakentamiseen tai kunnossapitoon, niillä ei saa kieltää liikennöimistä kymmeneen vuoteen avustuksen saamisesta.
On tämä vaikea asia joidenkin ymmärtää että ajelu suurimmalla osalla näitä teitä perustuu siihen että tienpitäjä sallii sen niin kauan kun ongelmia ei ole. Siksi kannattaa olla fiksu kun ajelee siellä.[/quote]

Muotoillaanpa hiukan eri tavalla. Jos pysäytän sinut yksityistiellä ja käsken mennä muualle ajamaan, miten selvität, että minulla on valtuudet toimia noin?[/quote]

En edes yritä selvittää sitä koska se on siinä tilanteessa mahdotonta vaan vastaan sinulle "Ok" ja poistun.Yhtä vähän kuin voin selvittää että minulla on oikeus ajaa jollakin tiellä tuollaisessa tilanteessa. Niinhän tämän jutun alkuunpanijakin teki. Mun mielestä on turhaa ruveta riitelemään voinko ajaa vai en. En ole yrittänytkään kieltää kurapyöräosastoa ajamasta vaan kerroin vain sen mitä pitäisi jokaisen tietää. En minäkään joka paikkaan lupia ole kysynyt vaan olen yrittänyt liikkua niin ettei aihetta kieltoihin tule ainakaan minun vuokseni.
Vastaa Viestiin