Pyörä saksasta
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Mistä saa halvimmalla CoC:n tai mikä vastaavuustodistus onkaan?
(BMW r1100gs pyörään, ostettu yksityiseltä saksasta)
tuv.fi myy hintaan 85 EUR + alv 22 % = 103,7 eur
K1 katsastajat 135e
Mistä saksasta voisi kysyä?
Kävin konttorilla kysymässä ja näyttämässä rekisteriotetta ja siellä meinaattiin että rekisteriotteestani puuttuu merkintä päästöistä.
Päästöjen takia pitää siis sellainen paperilappu hommata. (äänet näkyivät otteessa)
K1-katsastajat lauesteella ottavat katsastuksesta 130e ja olikos se 22euroa kilvistä.
(BMW r1100gs pyörään, ostettu yksityiseltä saksasta)
tuv.fi myy hintaan 85 EUR + alv 22 % = 103,7 eur
K1 katsastajat 135e
Mistä saksasta voisi kysyä?
Kävin konttorilla kysymässä ja näyttämässä rekisteriotetta ja siellä meinaattiin että rekisteriotteestani puuttuu merkintä päästöistä.
Päästöjen takia pitää siis sellainen paperilappu hommata. (äänet näkyivät otteessa)
K1-katsastajat lauesteella ottavat katsastuksesta 130e ja olikos se 22euroa kilvistä.
Pakettiautopojilta saa vaatimustenmukaisuustodistusta hintaan 95e. Tilaavat tuon lapun Dekralta ja toimitus on nopeaa, suosittelen!
- Marko Leiviskä
Mieli tekis hakea Saksanmaalta Bemun GS/GSA, joku 2006 mallinen vois olla soppeli hinnan puolesta. Onko kukaan meistä hakenut Gessuja tahi muutenkin matkaenduroa Saksanmaalta?
Valikoima on varmaankin hulppea ja näyttäisi pikkasen säästävän eurojakin jos itte pääsis hakemaan. Onko mitään vinkkejä heittää?
Mitä pitäisi osata syynätä ison GS/GSA:n ostotilanteessa?
Valikoima on varmaankin hulppea ja näyttäisi pikkasen säästävän eurojakin jos itte pääsis hakemaan. Onko mitään vinkkejä heittää?
Marko Leiviskä
BMW F 650 GS Dakar
BMW F 650 GS Dakar
-
Marko Hemmilä
- Site Admin
- Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
- Viesti:
Täällä näyttää olevan kahdenlaisia pyöräilijöitä, niitä jotka ajavat todella paljon ja niitä jotka näyttävät pyörälle ulkoilmaa vain kauniilla säällä.
Eli todella vähän ajettuja pyöriä löytyy.
R1200GS on ollut Saksan myydyin pyörä (kuulemma) useana vuonna peräkkäin, joten valikoimaa luulisi löytyvän.
Marko, jos oot tulossa Etelä-Saksaan niin voit käydä koeajolla tuolla mun pyörällä.
Bokseri moottori on melkoisen testattu ja kestäväksi havaittu laite, joten lähinnä kai huoltomanuaali ja mahdolliset kaadon merkit tulisi tarkastaa.
En tiedä miten pyöräpuolella, mutta ainakin autopuolella kannattaa välttää noita kaikista halvimpia laitoksia tuolla mobile.de:n sivuilla.
Eli todella vähän ajettuja pyöriä löytyy.
R1200GS on ollut Saksan myydyin pyörä (kuulemma) useana vuonna peräkkäin, joten valikoimaa luulisi löytyvän.
Marko, jos oot tulossa Etelä-Saksaan niin voit käydä koeajolla tuolla mun pyörällä.
Bokseri moottori on melkoisen testattu ja kestäväksi havaittu laite, joten lähinnä kai huoltomanuaali ja mahdolliset kaadon merkit tulisi tarkastaa.
En tiedä miten pyöräpuolella, mutta ainakin autopuolella kannattaa välttää noita kaikista halvimpia laitoksia tuolla mobile.de:n sivuilla.
- Nomad
- Pyörä: Ewan McGregor -03
Hain 2kk sitten 2003 mallin 1150 GSA:n. Reilun 2kk noita pyöriä katselin vuodenvaihteen jälkeen ennenkuin tärppäsi. Muutamia rajoitteita oli pyörän hankinnassa, joten "sen oikean" löytyminen ei lopulta ollut kovin helppoa: hinta, hyvä varustelu, kohtuukilometrit, mielellään liikkeestä (ei yksityiseltä).Marko Leiviskä kirjoitti:Mieli tekis hakea Saksanmaalta Bemun GS/GSA, joku 2006 mallinen vois olla soppeli hinnan puolesta. Onko kukaan meistä hakenut Gessuja tahi muutenkin matkaenduroa Saksanmaalta?
Näitä pyöriä ei lopulta ollut kuin kourallinen mobile.de:ssä, ja ne tekivät kauppansa nopeasti. Sähköpostilla kyselin tarkempia tietoja, ja aika harvoin niitä vastauksia tuli tai pyörä ehditiin myydä. Muutamaan paikkaan soitinkin, mutta syystä tai toisesta kauppaa ei tullut. Lopulta eräs mielenkiintoinen pyörä ilmestyi, soitin BMW-kauppiaalle ja kyselin lisätietoja. Hän lähetti myös samantien yhden lisäkuvan ja maksoin pyörästä varausmaksun.
1,5 kuukauden päästä lensin hakemaan pyörän. Näin 3000km jälkeen voi sanoa, että hyvä ostos - Mitään vikaa ei ole löytynyt.
Jos tuota 1200GSA valikoimaa on enemmälti, niin ehkä kannattaa ottaa halpalento jonnekin, vuokrata auto ja kierrellä liikkeitä. Toinen helppo vaihtoehto on käyttää noita suomalaisia diilereitä. BMW-Motorrad.de sivuilta kun klikkaat Gebrauchte motorräder, niin näet bemariliikkeiden vaihtopyörät.
Itsellä oli reilusti aikaa järjestellä pyörän noutoa, joten sain hyvissä ajoin tilattua halvat lento- ja junaliput sekä muutoinkin tutustua Saksan rekisteröinnin toimintaan ja rekisteröintitoimistojen aukioloaikoihin(!).
Re: Pyörä saksasta
Hieman tuli ongelmia pyörän rekisteröintikatsastuksessa. Pyörä on Yamaha TT 600 R, vm.2001.
Eli mulla on Dekralta hankittu vaatimuksenmukaisuustodistus pyörästä, mutta hylky tuli katsastuksessa, koska katsastusmies haluaa vielä vastaavuustodistuksen lukkolaitteesta, seisontatuesta, nopeusmittarista ja äänimerkistä.
Mistä hemmetistä noi nyt sitten saa ja voiko tuollaisia edes vaatia?
Eli mulla on Dekralta hankittu vaatimuksenmukaisuustodistus pyörästä, mutta hylky tuli katsastuksessa, koska katsastusmies haluaa vielä vastaavuustodistuksen lukkolaitteesta, seisontatuesta, nopeusmittarista ja äänimerkistä.
- Nomad
- Pyörä: Ewan McGregor -03
Oudolta kuulostaa. MMAF:n sivut voisivat olla hyvä paikka hakea tietoa.Lates kirjoitti:Hieman tuli ongelmia pyörän rekisteröintikatsastuksessa. Pyörä on Yamaha TT 600 R, vm.2001.
- sjuggen
- Pyörä: Husqvarna TE250 -08
Itse hain Munchenin nurkilta matkapyörän. Olin vuokrannut pyörän viikoksi, ja ajelin sillä ensin tuon n. 5 pv. Pari viimeistä päivää olin allokoinut ostopyörän etsimiseen. Ainakin 3 ensimmäistä ehdokasta listaltani oli jo ehditty myydä tai muuten vaan en saanut oikeaa myyjää kiinni. Viimein nettikahvila surffailulla löysin lähistöltä vielä pari, joista ensimmäinen oli suunnitelmiin sopiva. Eksityiseltä ostin, ja rahat siirsin pankkisiirtona. Myyjälle kelpasi kuvaruutu kaappaus maksutapahtumasta. Rahathan oli sen tilillä vasta 2-3 pv kuluttua. Kaveri kuskasi mua vielä rekisteritoimistoon ja tulkkasi välissä. Lopuksi ajelin pari päivää kotio.
Kurapyörää jos olisin ostamassa, ostaisin ensin jonkun perus volkkarin pakun jahakisin sillä pari pyörää kyytiin.
Kurapyörää jos olisin ostamassa, ostaisin ensin jonkun perus volkkarin pakun jahakisin sillä pari pyörää kyytiin.
Opetellaan ajamaan, ja katsellaan varvikkoa.
- mek
- Pyörä: V-Strom 800 DE
- Viesti:
Missä rekisteröit? Minä rekisteröin kaksi tuontipyörää Kehän autokatsastuksessa Vantaalla, ei kiinnostanut mikään muu kuin CoC ja pyörän tyyppikilpi, kauppakirja, kuitti, alkuperäinen rekisteriote, veroilmoitus ja kuitti veron maksusta. Sitä paitsi tuo Kehän autokatsastus on halvimmasta päästä pääkaupunkiseudulla.Lates kirjoitti:Hieman tuli ongelmia pyörän rekisteröintikatsastuksessa. Pyörä on Yamaha TT 600 R, vm.2001.
Espoossa eräs Katsastusasema. En viitsi mainita nimeltä. Taidan pyörähtää tuolla mainitsemassasi paikassa.mek kirjoitti:Missä rekisteröit? Minä rekisteröin kaksi tuontipyörää Kehän autokatsastuksessa Vantaalla, ei kiinnostanut mikään muu kuin CoC ja pyörän tyyppikilpi, kauppakirja, kuitti, alkuperäinen rekisteriote, veroilmoitus ja kuitti veron maksusta. Sitä paitsi tuo Kehän autokatsastus on halvimmasta päästä pääkaupunkiseudulla.Lates kirjoitti:Hieman tuli ongelmia pyörän rekisteröintikatsastuksessa. Pyörä on Yamaha TT 600 R, vm.2001.
- Kipa
- Pyörä: SE ja kolmipökö
Teksti poistettu kirjoittajan toimesta, ettei mene mainostamisen puolelle.
Viimeksi muokannut Kipa, Ke Syys 05, 2012 3:35 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- taas kahden mopon taktiikalla -
No niin menihän se pyörä kilpiin! Käytin tuolla Kehän autokatsastuksessa ja ei tarvinnut lisäselvityksiä. Inssi kävi pienellä koeajolenkillä ja sen jälkeen katsoi paperit. Jälkeenpäin vaihdettu mittari vähän mietitytti kun ei löytynyt mitään merkintöjä, mutta sekin meni sitten läpi. Kiitokset "Mek" vinkistä! Niin ja tuo hylsyn antanut asema on Helppo Katsastus, Kiviruukki, Espoo.Lates kirjoitti:Espoossa eräs Katsastusasema. En viitsi mainita nimeltä. Taidan pyörähtää tuolla mainitsemassasi paikassa.mek kirjoitti:Missä rekisteröit? Minä rekisteröin kaksi tuontipyörää Kehän autokatsastuksessa Vantaalla, ei kiinnostanut mikään muu kuin CoC ja pyörän tyyppikilpi, kauppakirja, kuitti, alkuperäinen rekisteriote, veroilmoitus ja kuitti veron maksusta. Sitä paitsi tuo Kehän autokatsastus on halvimmasta päästä pääkaupunkiseudulla.Lates kirjoitti:Hieman tuli ongelmia pyörän rekisteröintikatsastuksessa. Pyörä on Yamaha TT 600 R, vm.2001.