Pyörä saksasta
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
-
vkoivu
- Pyörä: pyörät myyty
Mä olen ostanut suomesta yhden tax freen josta kävin itse maksamassa verot, yhden haetuttanut saksasta (kulut muistaakseni reilu 300e), yhden ostanut saksalaisesta merkkiliikkeestä suomalaisen välittäjän kautta (kulut 500e vaatimuksenmukaisuustodistuksen kanssa) ja viime kesänä kokeilin sitten vielä yhtä tapaa eli kävin hakemassa mopon saksasta. (tosin kaverille)
Noista kalleimmaksi tuli tuo paikanpäältähakeminen jos ei laske sille mitään lisäarvoa, että mopolla pääsi tekemään pienen koeajon ennen ostopäätöstä tai sille että sai ajella mopolla jossain muualla kuin kotinurkissa.
Itse hakeminenkaan ei tule hirmuisen hintaiseksi jos etsii sopivan mopon mahdollisimman pohjoisesta saksasta ja onnistuu metsästämään halvat lennot.
Jos nyt olisin ostamassa saksasta mopoa niin pyrkisin etsimään sopivan kandidaatin omatoimisesti ja sen jälkeen kyselisin eri välittäjien taksoja ja soittelisin ehkä jopa rahtiliikkeitä läpi mikäli myyjänä olisi esim merkkiliike. Jos mopo löytyisi yksityiseltä ja myyjä vaikuttaisi yhteistyöhaluiselta tutkisin josko onnistuisi löytämään edukkaan lennon.
Noista kalleimmaksi tuli tuo paikanpäältähakeminen jos ei laske sille mitään lisäarvoa, että mopolla pääsi tekemään pienen koeajon ennen ostopäätöstä tai sille että sai ajella mopolla jossain muualla kuin kotinurkissa.
Itse hakeminenkaan ei tule hirmuisen hintaiseksi jos etsii sopivan mopon mahdollisimman pohjoisesta saksasta ja onnistuu metsästämään halvat lennot.
Jos nyt olisin ostamassa saksasta mopoa niin pyrkisin etsimään sopivan kandidaatin omatoimisesti ja sen jälkeen kyselisin eri välittäjien taksoja ja soittelisin ehkä jopa rahtiliikkeitä läpi mikäli myyjänä olisi esim merkkiliike. Jos mopo löytyisi yksityiseltä ja myyjä vaikuttaisi yhteistyöhaluiselta tutkisin josko onnistuisi löytämään edukkaan lennon.
Mitäs toi sitte niinku käytännössä meinaa?Purtsi kirjoitti:ETA-maista tuodut moottoripyörät vapautetaan kuntotarkastuksesta.
varsinkin uudehkoissa pyörissä, esim jotain xt660r:ää on hyvin tarjolla saksanmaalla liikkeissä. niistä vain kysymään rahtia ja sen voi saada jopa johonkin 250eekkiin. joten ei millään muulla keinolla voi saada sitä halvemmalla suomeen. esim jos joku 2004-2005 xtr maksaa saksassa 4000 ja siihen 250 rahtia, veroa varmaan joku 1500. no hinta ei enää hirveesti suomenhinnoille pärjää, mutta vähän kuitenkin ja suomessa tuo tarjonta on aika pientä. onhan se tonnikin rahaa.
tietysti seikkailulle ei voi laittaa hintaa, jos lähtee hakemaan ja ajaa pois.
tietysti seikkailulle ei voi laittaa hintaa, jos lähtee hakemaan ja ajaa pois.
Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.
E. F. Schumacher
E. F. Schumacher
- Africa FIN
Itselleni kertyi kuluja pyörän hausta Saksasta seuraavasti:
lentolippu Berliiniin 59 euroa, junalippu Berliinistä pyörän luo Gubeniin n. 13 euroa, lautta Rostockista Helsinkiin (pyörä+äijä) n. 170 euroa. Bensakulut n. 30 euroa ja yksi yö hotellissa n. 70 euroa. Mitään rekisteröintikuluja tai paperihommia ei ollut, koska sain ajaa satamaan asti pyöräliikkeen koeajo-kilvillä, jotka sitten tiputin Rostockissa postilaatikkoon. Postimerkillisen kirjekuorenkin sain pyöräkaupasta
lentolippu Berliiniin 59 euroa, junalippu Berliinistä pyörän luo Gubeniin n. 13 euroa, lautta Rostockista Helsinkiin (pyörä+äijä) n. 170 euroa. Bensakulut n. 30 euroa ja yksi yö hotellissa n. 70 euroa. Mitään rekisteröintikuluja tai paperihommia ei ollut, koska sain ajaa satamaan asti pyöräliikkeen koeajo-kilvillä, jotka sitten tiputin Rostockissa postilaatikkoon. Postimerkillisen kirjekuorenkin sain pyöräkaupasta
Mä olen mennyt ryanairilla Hahniin ja sieltä vuokra-autolla pyörän/auton myyjän luo. Sitten vaan ajamalla Rostockkiin tai Tanskan ja Ruottin kautta Suomeen. Samalla on mukava samalla käydä vaikka Alpeilla. Kulut voi laskea lomareissuksi 
Yhden pyörän toin myyjän kilvillä, joten mitään rekisteröinti juttuja ei tarvinnut tehdä. Kotiin päätyäni lähetin kilvet takaisin myyjälle. Tällain säästi satasen ja pari tuntia aikaa.
Yhden pyörän toin myyjän kilvillä, joten mitään rekisteröinti juttuja ei tarvinnut tehdä. Kotiin päätyäni lähetin kilvet takaisin myyjälle. Tällain säästi satasen ja pari tuntia aikaa.
- Pyörä: Yamaha XT
Periikö ne takuumaksun kilvestään?VAK kirjoitti:Mä olen mennyt ryanairilla Hahniin ja sieltä vuokra-autolla pyörän/auton myyjän luo. Sitten vaan ajamalla Rostockkiin tai Tanskan ja Ruottin kautta Suomeen. Samalla on mukava samalla käydä vaikka Alpeilla. Kulut voi laskea lomareissuksi
vkoivu
- Pyörä: pyörät myyty
Myyjän kilvillä ajamisessa on käsittääkseni suurin problematiikka se, että silloin kun mopossa on myyjän kilvet niin silloin ajelet myös myyjän vakuutuksilla ja vahingon sattuessa myyjälle tulee kuluja 'bonusten' tippumisen yms muodossa.Vääräkoski kirjoitti:Periikö ne takuumaksun kilvestään?VAK kirjoitti:Mä olen mennyt ryanairilla Hahniin ja sieltä vuokra-autolla pyörän/auton myyjän luo. Sitten vaan ajamalla Rostockkiin tai Tanskan ja Ruottin kautta Suomeen. Samalla on mukava samalla käydä vaikka Alpeilla. Kulut voi laskea lomareissuksi
Jaahas, laitampas omat kokemuksetkin tänne...
Pyörä on XR600R -94, syksyllä ostin ja nyt 31.3 kävin tullissa laput täyttämässä ja otin tullista sen 3kk ajoluvan. Tänään kävin sitte leimaamassa fillarin. Katsastus oli aika läpihuutojuttu, mitään ei oikeastaan tarkastettu, ainoastaan mitat piti mitata kun niitä ei missään lapuissa ilmoitettu, muuten ei pyörään kajottu. Konttorin koneelta ei löytyny mitään tietoa ko. mallista joten tiedot vain suunnilleen katottiin noista saksan lapuista. Vatimuksenmukaisuustodistuksen olin ostanu TUV:ilta, en tiedä löytyko niitten koneelta sitte edes noita päästöjen "sertifikaatteja", mutta joka tapauksessa leima lappuun ja nyt sitte veroja odotellessa.
Kustannukset tähän mennessä:
Vaatimustenmukaisuustodistus ~100€
Tullin ajolupa 15€
Katsastus 180€
Pyörä on XR600R -94, syksyllä ostin ja nyt 31.3 kävin tullissa laput täyttämässä ja otin tullista sen 3kk ajoluvan. Tänään kävin sitte leimaamassa fillarin. Katsastus oli aika läpihuutojuttu, mitään ei oikeastaan tarkastettu, ainoastaan mitat piti mitata kun niitä ei missään lapuissa ilmoitettu, muuten ei pyörään kajottu. Konttorin koneelta ei löytyny mitään tietoa ko. mallista joten tiedot vain suunnilleen katottiin noista saksan lapuista. Vatimuksenmukaisuustodistuksen olin ostanu TUV:ilta, en tiedä löytyko niitten koneelta sitte edes noita päästöjen "sertifikaatteja", mutta joka tapauksessa leima lappuun ja nyt sitte veroja odotellessa.
Kustannukset tähän mennessä:
Vaatimustenmukaisuustodistus ~100€
Tullin ajolupa 15€
Katsastus 180€
Niinpä. Netistäkattelin hintoja niin oli 240€, ihan positiivinen yllätys että pääs sentää alle parilla sadalla.Jari kirjoitti:Katsastuksen hinta viime keväänä 120EUR, tien toisella puolella A-katsastuksella 150 EUR.
Työ vähenee mutta hinta kasvaa, ei mene minun logiikkaan.