vakuutuksista

Yleistä keskustelua enduroista

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

isijamppa

Viesti Kirjoittaja isijamppa »

Mun vakuutus maksut if:ssä 1200€, Meni vakuutukset kilpailutukseen heti.
Einari
Pyörä: KTM 500 EXC SD

Viesti Kirjoittaja Einari »

En tosiaan tiedä miten ne on tuohon hintaan päätyneet, mutta en käy kyselemäänkään. Juuri tuli lasku ja liikennevakuutuksen vuosimaksu on 109€. Jokuhan tuossa yllä kertoi suunnilleen samanlaisesta hinnasta.

Tuohon sitten osakasko 59€ vielä päälle.

Hintaa laskee mulla keskittämisedut, mopon kotipaikka maalla, kuskin ikävähennys ja tietysti täydet bonukset.
markusj
Pyörä: 640 A r

Viesti Kirjoittaja markusj »

Jos vakuutukset ihvissä ja seisonta-ajallinen voimassa, kannattaa kysyä sieltä sen ynpärivuotisen(seisonta-ajattoman) hintaa. Tuli heille vihdoin vuodenvaihteessa. Oli kohdallani reilusti edullisempi kun pohjolan vastaava, jossa välillä vakuutus oli odottamassa ihvin suurta muutosta.... Meni rahat takas ihviin.

markus
eke
Pyörä: XRV750, VFR750

Viesti Kirjoittaja eke »

Tuli ihan iloinen pyörän vakuutusmaksu yllätys Pohjolasta. Ilmoitivat että vakuutusmaksu on kuitattu Osuuspankin kertyvillä platinaboonuksilla :D ...
Eli kun on reilusti asuntovelkaa, niin pyörän vakuutukset kuittaantuu sillä..
JSL
Pyörä: KTM 790 Adventure, 640LC4 E, vm. 2003

Viesti Kirjoittaja JSL »

eke kirjoitti:Tuli ihan iloinen pyörän vakuutusmaksu yllätys Pohjolasta. Ilmoitivat että vakuutusmaksu on kuitattu Osuuspankin kertyvillä platinaboonuksilla :D ...
No ohhoh! Olisko sittenki pitäny käydä osuuspankissa keskustelemassa laina-asioista kun viime keväänä sieltä soittelivat..
jarmoke
Pyörä: XT 660 R

Viesti Kirjoittaja jarmoke »

JSL kirjoitti:
eke kirjoitti:Tuli ihan iloinen pyörän vakuutusmaksu yllätys Pohjolasta. Ilmoitivat että vakuutusmaksu on kuitattu Osuuspankin kertyvillä platinaboonuksilla :D ...
No ohhoh! Olisko sittenki pitäny käydä osuuspankissa keskustelemassa laina-asioista kun viime keväänä sieltä soittelivat..
Nii-i, kyllähän sitä poonussia sieltä kertyy kun on tarpeeksi velkaa (kuten allekirjoittaneeltakin)... Itse olen ollut tyytyväinen pankkiin ja sen palveluihin, toki lainan saisi vastaavasti inasen pienemmällä marginaalilla muualta, noi bonukset tavallaan sen eron sitten kuittaavat... Bonukset on rahanarvoisia "pisteitä" ja kun niillä maksetaan suoraan jotain (esim. vakuutuksia) ei niistä "rahoista" mene missään välissä mitään veroakaan(jos ne muuttaa suoraan rahaksi niin silloin niistä menee verot maksuun).

Asiassa on hienoa myös se että vakuutusmaksutkin kasvattavat tuota bonusta, jos en ihan väärin muista (saatan muistaa väärinkin ;o) ... ... ja sitten bonuksilla voi maksaa niitä vakuutuksia....
NiKu
Pyörä: EiOo vielä..
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NiKu »

jarmoke kirjoitti: Nii-i, kyllähän sitä poonussia sieltä kertyy kun on tarpeeksi velkaa (kuten allekirjoittaneeltakin)... Itse olen ollut tyytyväinen pankkiin ja sen palveluihin, toki lainan saisi vastaavasti inasen pienemmällä marginaalilla muualta, noi bonukset tavallaan sen eron sitten kuittaavat... Bonukset on rahanarvoisia "pisteitä" ja kun niillä maksetaan suoraan jotain (esim. vakuutuksia) ei niistä "rahoista" mene missään välissä mitään veroakaan(jos ne muuttaa suoraan rahaksi niin silloin niistä menee verot maksuun).

Asiassa on hienoa myös se että vakuutusmaksutkin kasvattavat tuota bonusta, jos en ihan väärin muista (saatan muistaa väärinkin ;o) ... ... ja sitten bonuksilla voi maksaa niitä vakuutuksia....
Tota samaa minäkin tos aattelin ku lainaa hain, ja oliha osuuspankin asuntolaina halvempi ku Nordeas muutenkin. Ni vaihdon sitte pankkia.
Pohjolas olin jo asiakas, ku viime vuonna vaihdoin kaikk vakutuukset lähivakuutuksest Pohjolaan.
Nyt on sitt kaikk asioinnit samast konttorist ja kanta-asiakasponuxilla maxetaa vakutuksia. 8)
Ei mopoilla tänäkää vuonna..
antti-a
Pyörä: R1100GS

Viesti Kirjoittaja antti-a »

Kolahti ihviltä lasku ja siihen oli merkattu rekisteröintimaksua( tai mikä se nyt on) 10,70.
Mulla kun on vielä seisokillinen vakuutus.
Olin kyllä siinä käsituksessä että mp:llä ei tarvitsisi tälläistä rekisteröinti maksua maksaa lainkaan. Ake:n sivuilta yritin etsiä miten asia on mutta ei sieltä tunnu löytyvän moottoripyöristä juuri mitään.

Lisäksi soppaa hämmentää se että ihvi omilla nettisivuillaan kirjoittaa että auton rekisteröintimaksu on 10,20. Mp:stä taas en löytänyt mitään.

Onko kenelläkään ensikäden tietoa tästä?
(Toki olen ihviin yhteydessä mutta olisi kiva tietää etukäteen miten asian pitäisi olla.)
antti-a

ihvistä vastattiin että rekisteröimismaksu on viime vuonna ollut 10,70 ja tänä vuonna 10,20. (harmi kun en löydä aken sivuilta hintaa)

Sen verran epäselvä oli vastaus kokonaisuudessaan että oli pakko vielä kysyä jotta muuttuuko lasku vai ei. (oli myös muuta epäselvyyttä mp:n vakuutuksessa)

Ei kai näitä muuten tutkisi niin tarkkaan mutta kun on jo ajat sitten mennyt luotto isoihinkin firmoihin oli se sitten minkä alan tahansa.
Aken aikaansaamaa tämäkin vehtaaminen on eikä vakuutusyhtiön.
antti-a

Selvisihän se.
Ihviltä soitettiin kun eivät saaneet jostain syystä s-postia lähetettyä niin kuin pyysin. (hyvää palvelua tämä mielestäni)

se rekisteröintimaksu tulikin siitä että vaihdoin vakuutusyhtiötä viimevuonna. Ei siis liity mitenkään seisottamiseen.

Sain myös tarjouksen puhelimitse seisokittomasta vakuutuksesta KLE:hen
240,05e liikenne
46,24e osakasko
Yht. siis 286,29 / vuosi

seisokillinen
490e liikenne
28e osakasko (tämä tulee kuulemma nousemaan tämän vuoden aikana)
yht 518 / vuosi

Muokkaus:
En huomannut kysyä prosentteja millä laskettu, enkä niitä muista ulkomuistista.
Stobe
Pyörä: Caballero 700,ZRX1200R, KLE 500

Viesti Kirjoittaja Stobe »

antti-a kirjoitti:Selvisihän se.
Ihviltä soitettiin kun eivät saaneet jostain syystä s-postia lähetettyä niin kuin pyysin. (hyvää palvelua tämä mielestäni)

se rekisteröintimaksu tulikin siitä että vaihdoin vakuutusyhtiötä viimevuonna. Ei siis liity mitenkään seisottamiseen.
Mulla oli viime keväänä vähän aikaa kaksi KLE:tä. Siirsin toisen IF:iin, että sain pyörän seisontaan. Tällöin vakuutustäti antoi pari viiden euron lahjakorttia Nesteelle, koska eivät voi kuulemma maksaa rekisteröintiä asiakkaan puolesta. Hyvää palvelua, koska alusta asti oli selvää, että käytin heidän palvelujaan vain seisontavakuuttamiseen(aiemmin siirtynyt kyseisestä lafkasta pois ympärivuotisen ja tehopainosuhteeseen perustuvan vakuutuksen perässä).
"Kato iskä, tossa on oikeen kunnon tuplajouset",
- Pyynikin näkötornilla tuntemattomaksi jäänyt pikkupoika KLE:n oransseista haitarikumeista
antti-a

Jep mullekin annettiin lahjakortteja nesteelle noiden rekisteröimis maksujen arvosta (2xauto+kele)

Se oli kesällä kun vaihdettiin ja nyt vasta oli laskussa eriteltynä rekisteröimismaksu. En enää muistanut koko hommaa ja hämäsi sekin että nyt vasta laskussa tuo näkyi.
janzamon

Viesti Kirjoittaja janzamon »

Nostetaampa tätä topiccia kun ei viitsi uutta tehdä. Kysäisimpä tuossa Turvasta vakuutustarjouksia ja tuohon kotariin ja tarjosivat seisokitonta liikennevakuutusta hintaan 450e/vuosi. Noh, naureskelin siinä että onpas kallista. Lähi-vakuutuksessa, missä pyöräni on ollut vuoden ajan vakuutettuna, on 300e/vuosi. Päätin sitten tarkistaa vielä paljonkos se tarkalleen tämä lähivakuutuksen liikennevakuutus olikaan. Kaivoin vanhan laskun esiin ja siinä luki että 530e/vuosi. Totesin siinä että 'Mitä VIT***!!'. Muistan aivan tarkkaan kun vuosi sitten solmin vakuutus-sopimuksen että hinta oli karvan päälle 300e. Kaivelin vanhoja laskuja esiin ja todellakin vakuutus oli ennen 300e ja tämä viime kuussa tullut vuoden maksu oli 530e. Ei ole ollut ajatusta mukana kun tuon laskun on maksanut ja olisi varmasti jäänyt huomaamatta jollei olisi kysellyt tarjouksia muista firmoista. Onko kukaan huomannut että vakuutusmaksut olisi nousseet vai onko kyseessä joku virhe? Voi helvetti että ottaa päähän kun ei aikasemmin tajunnut mokomaa ja jos kyseessä ei ole virhe niin miten on mahdollista että vakuutus-firma voi tuplata vakuutusmaksut ilmoittamatta mitään? Harmi kun on viikonloppu niin ei voi soittaa lähi-vakuutukseen ja kysyä jotta 'mitä helvettiä?!'
Sottapytty
Pyörä: BMW G650XChallenge

Viesti Kirjoittaja Sottapytty »

Mulla on myös vakuutusyhtiönä Lähivakuutus.
Läpivuoden liikennevakuutus on 319€ ja Lähikasko on 209€
En tiedä onko halpaa vai kallista, en ole kilpailuttanut, enkä aio.

Ensimmäinen lasku joka mulle moposta saapui oli vahingossa ilman alennuksia ja oli myös sen mukainen :wink:, puhelinsoitto ja homma korjaantui. Mulla on kaikki vakuutukset samassa paikassa ja palvelu (Sipoon konttori) on ollut erittäin hyvää :D
Ajettiin uudella(käytetyllä) autolla emännän kanssa konttorin eteen sulkemisajankohtana, ystävällinen ovea lukkoon laittamassa ollut nainen huikkasi että "olisitteko olleet tulossa?" Saatiin sitten kutsu peremmälle ja laitettiin auto vakuutuksiin, työajan ulkopuolella :D
Kaikenlaista muutakin joustoa palveluissa on vuosien varrella löytynyt.
takakura
Pyörä: 690 Rally

Viesti Kirjoittaja takakura »

JOS:silta soitti myyntitykki ja yritti houketella mua takaisin asiakkaaksi.
Luettelin vakuutusta kaipaavat laitteet. Sanoi heti suoraan etteivät pysty kilpailemaan MP vakuutuksissa. Mutta ehdotti pakun vakuutusta.
No tarjous tuli ja ei pystynyt kilpailemaan silläkään.
kun sanoin että pohjolassa 350e/v täyskasko+liikenne 70% bonuksilla.
If:in tarjous 444e/v. Sanoi ettei pysty tulemaan vastaan noin paljoa.
Mukana oli vielä TU:n jäsen alennukset...
-Jos ei oo ihan varma niin kannattaa silti yrittää-
Vastaa Viestiin