Pönttövuoren tunneli
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
- kurapyörä
- Pyörä: Africa twin 750
Re: Kartta
Kiitos kartasta pitääpi lähteä katsomaan jos vaikka nyt löytäisi kyseisen paikan perillä pitäisi olla n klo 18 aikaanJarski61 kirjoitti:Kartta
Kyllähän se siitä olisi pitänyt mennä lisää mutaa tekee gutaa..
Pöhlöjä videoita
http://www.youtube.com/user/arvaa03
Pöhlöjä videoita
- kurapyörä
- Pyörä: Africa twin 750
No nyt on sit tullut käytyä katsomassa pönttövuoren tunneli. Oli vaan vähän paska keli... rupesi satamaan vähän ennen Jämsää ja takaisin tullessa aivan sama homma. Oli siel joku kuorma-autokin ajanut metsään Jämsästä Jyväskylään päin n 5-7km.
Tuli sitä löydettyä joku kelkkareittikin muuramesta Tampereelle päin mennessä. En kyllä osaa yhtään sanoa kuinka pitkä matka olisi muuramesta? .Joka tapauksessa on oikealla kun tullaan tampereel päin. Kyseisessä paikassa menee myös jotain lenkkeily polkuja.
Tuli sitä löydettyä joku kelkkareittikin muuramesta Tampereelle päin mennessä. En kyllä osaa yhtään sanoa kuinka pitkä matka olisi muuramesta? .Joka tapauksessa on oikealla kun tullaan tampereel päin. Kyseisessä paikassa menee myös jotain lenkkeily polkuja.
- Liitteet
-
- Pönttövuoren tunneli 002.jpg
- Pönttövuoren tunneli
- (1.16 MiB) Tiedosto ladattu 620 kertaa
-
- joku kelkka reitti.jpg
- (854.99 KiB) Tiedosto ladattu 427 kertaa
-
- Joku kelkka reitti..jpg
- (751.33 KiB) Tiedosto ladattu 503 kertaa
Kyllähän se siitä olisi pitänyt mennä lisää mutaa tekee gutaa..
Pöhlöjä videoita
Pöhlöjä videoita
Käyty ajamassa tunneli läpi 15.7.07 ja samaan reittiin päädyin kuin aiemmin viestiketjussa editoitu erinomainen reittikartta. Vähän oli hakusessa paikka kun oli käytössä pari netistä aiemmin tulostettua lähikarttaa. Suunnistustaito??
Sepelipohja onkin yllättävän haastava vstromin "katurenkaille" tai sitten mun 3kk ajokokemus vaikutti asiaan. Tunnelin alun jälkeen rupesi jalat pysymään tapeilla.
Sepelipohja onkin yllättävän haastava vstromin "katurenkaille" tai sitten mun 3kk ajokokemus vaikutti asiaan. Tunnelin alun jälkeen rupesi jalat pysymään tapeilla.
- Akilleus
- Pyörä: KTM 1290 SAR
Jepjep! Käytiin PeteV:n ja Jarnon kanssa kattelemassa ja aika spuuki meininki; kovassa vesisateessa ja sumussa ajaa kohti reikää seinässä ja luolassa iskee kylmyys ja vielä sakeampi sumu
Tunnelma kuin jostakin kauhuleffasta
terv. Tapsa ja Kotka950
terv. Tapsa ja Kotka950
- Liitteet
-
- IMGP3342_edt1.jpg
- (97.69 KiB) Tiedosto ladattu 590 kertaa
-
- IMGP3344_edt1.jpg
- (85.01 KiB) Tiedosto ladattu 894 kertaa
Tuo on se maastossa kulkeva (vrt. päijänne) kelkkaura jota pitkin pääset esim. Leville tai Treelle... Kulkee Muuramen kohdalla harjun reunaa. Kuva on 0 km Muuramesta, koska se on Muuramessa. Teollisuusalue toisella puolella. Tuosta voi jatkaa uraa seuraten esim. Juokslahdelle. Toiseen suuntaan vähän kehnosti kun tulee päijänne vastaan.. Uran parhaat kohdat on Korpilahden ns. metsäautotiet. Nuorena miehenä tuli kisoihin (kelkka) treenattua tuolla. Keskinopeus nousee hyvällä kelillä reilusti toiselle sadalla.aleksi kirjoitti:No nyt on sit tullut käytyä katsomassa pönttövuoren tunneli. Oli vaan vähän paska keli... rupesi satamaan vähän ennen Jämsää ja takaisin tullessa aivan sama homma. Oli siel joku kuorma-autokin ajanut metsään Jämsästä Jyväskylään päin n 5-7km.
- gixxerman
- Pyörä: 4xtohtori
Kiitos kartasta Jarski,pitää lähteä uusia rilloja(minulle) ja sitä sinun ex-vaimenninta sinne ulkoiluttamaan,kävin jo kerran,mutten löytänyt sitä suuaukkoa,nyt sitten on löydyttävä,tai vaihdan alaa ja ryhdyn keräämään postimerkkejä.
Mä tulen kaukaa,kauas menenkin,jää taakse asfaltin pätkä,ja silloin tiedän sen,mä riippuvainen ole en,kun tiellä luukutan prätkää.(Hannele Suominen)
-
Jerry Cotton
- Pyörä: Harkinnassa.
Jerry Cotton kirjoitti:Katopas, mikä laji ja luokka?ilduce kirjoitti:Nuorena miehenä tuli kisoihin (kelkka) treenattua tuolla. Keskinopeus nousee hyvällä kelillä reilusti toiselle sadalla.
Kelkkaenduro oli laji ja alla fööni, eli pieni luokka. Harjoitteluvälineenä Korpilahdella oli 600 kolmemukinen Yammu. Huiput olis föönillä loppuneet..
-
Jerry Cotton
- Pyörä: Harkinnassa.
Offtopic jatkukoon.ilduce kirjoitti:Jerry Cotton kirjoitti:Katopas, mikä laji ja luokka?ilduce kirjoitti:Nuorena miehenä tuli kisoihin (kelkka) treenattua tuolla. Keskinopeus nousee hyvällä kelillä reilusti toiselle sadalla.
Kelkkaenduro oli laji ja alla fööni, eli pieni luokka. Harjoitteluvälineenä Korpilahdella oli 600 kolmemukinen Yammu. Huiput olis föönillä loppuneet..
Ahaa, samaa lajin parissa molemmissa sm:n a-luokissa puuhastelin 10 vuotta, ensin föönillä ja myöhemmin vesipelillä. Jännä kun ei olla tultu vastaan, vaikka näitä keski-suomen (ja muunkin suomen) reittejä on numerot kyljissä tullut aika paljon paahdettua.
A-B-CH-CZ-D-EST-F-FIN-FL-H-HR-I-L-LT-LV-N-NL-PL-RO-RSM-S-SK-SLO-UA
Koordinaatit Zumosta:aleksi kirjoitti: Vai olisiko jollain ihan vahingossa ollut joku navi mukana jolla olisi voinut ottaa koordinaatit kyseisestä paikasta esim:tomtom olisi kiva kans käydä katsomassa tämä pyhiinvaelluskohde
Itäpuoli: N62 14.402 E26 05.117
Länsipuoli: N62 14.482 E26 03.573
Itse kävin ajelemassa Etelä-Suomen kiertueelta tullessa. Olin jotenkin jännittynyt ja vähän arveluttikin koko pätkän ajaminen, kun mopossa oli täysi "sotavarustus" päällä ja ajotaidot vielä sitä ja tätä. En siinä hötkyillessä siten tajunnu kuvia ottaa kun vasta poistulon puolelta.
Olihan se aika mielenkiintoinen ajaa, kun oli sitä isoa irtonaista mursketta ja kaiken maailman muuta rojua, mutta en onnistunu kaatumaan ja renkaatkin säilyi ehjänä. Jännä ilmiö se sumu. Sitä kun oli vaan siellä itäpuolen päässä.
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
Jerry Cotton kirjoitti:Offtopic jatkukoon.ilduce kirjoitti:Jerry Cotton kirjoitti: Katopas, mikä laji ja luokka?
Ahaa, samaa lajin parissa molemmissa sm:n a-luokissa puuhastelin 10 vuotta, ensin föönillä ja myöhemmin vesipelillä. Jännä kun ei olla tultu vastaan, vaikka näitä keski-suomen (ja muunkin suomen) reittejä on numerot kyljissä tullut aika paljon paahdettua.
Voi olla, että ollaan vastaan tultukin. Meidän treeniporukan lisäksi ainakin yhden ovaalikuskin muista harjoitelleen samalla tiellä. Todennäköisyyttä voi toki vähentää se, että itse ajoin vain arkisin / öisin. Mulla ei tuolloin ollut kelkan kanssa kuin se yksi asento kaasulle, joten yöt oli niitä ainoita mahdollisuuksia harjoitella. Keski-Suomessa tulee nykyisin (niinä kahtena päivänä kun on lunta...) sen verran muita kelkkoja ja jopa hevosia vastaan, että enää en uskaltaisi ajaa edes öisin.
Pönttövuori oli todellakin kehujen arvoinen nähtävyys. Itäpuolella tuntui kylmä henkäys jo kaukaa, länsipuolella taas ilmasto oli kuin kasvihuoneessa, kostean nihkeä.
Alkoi hieman jänskättämään, kun olin yksin liikenteessä ja pysähdyin tunneliin kuvaamaan, selkärangassa tuntui kylmältä.
Tosiaankin mielenkiintoinen kokemus.
Alkoi hieman jänskättämään, kun olin yksin liikenteessä ja pysähdyin tunneliin kuvaamaan, selkärangassa tuntui kylmältä.
Tosiaankin mielenkiintoinen kokemus.
- Liitteet
-
- pönttövuori2.jpg
- (49.66 KiB) Tiedosto ladattu 487 kertaa
-
- pönttövuori.jpg
- (152.34 KiB) Tiedosto ladattu 490 kertaa
- Lakupilotti
- Pyörä: Laku