[attachment=0]
Moro!
Nyt minullakin on oma sähkömaasturi. Olen ihan liekeissä hankittuun fillariin. Sillä pääsee uskomattoman vaivattomasti uskomattoman lujaa. Kyseessä on Haibike AllMtn 6.0 plusrenkainen täysjousto Yamahan moottorilla. Mietin pitkään täysjouston ja etujousitetun välillä, mutta täytyy nyt ehdottomasti sanoa, että täysjousto. Täälläkin siihen suositeltiin

. Pyörällä ajelen ihan arkiajoja, teen kauppareissuja ja sitten metsässä kuntolenkkejä. Tykkään pyörän monipuolisuudesta. Jotkut miettivät 25 km/h rajoittimen poistoa, mutta itse en kannata. Vauhdit nousevat liian suuriksi ja onnettomuusriski kasvaa. Sähköfillarien mainetta ei kannata pilata. On vain kunnonkin kannalta hyvä, että avustus loppuu 25 km:n kohdalla, jos intoa piisaa, otetaan ne tehot omista lihaksista.
Auton käyttö on selvästi vähentynyt, joten valtion 400 e avustus olisi kyllä lisännyt ihmisten liikkumista fillarilla auton sijaan.
Pyörä on tehnyt suuren vaikutuksen, liikkuminen on kivaa ja vauhdinhurma siivittää kevyesti eteenpäin. Pyörä kiipeää jyrkistäkin, pitkästä mäestä ketterästi ylös, eikä tarvi irvistellä jalat hapoilla, jos ei kiinnosta. Nyt mä otan lähiluonnon haltuun, minne ei enduroilla ole ollut asiaa.