Pikkumatti kirjoitti:Tuo Strommi on sen verran reipas liikkeissään, kun ajetaan myös pikitietä... Ei olisi kovin fiksua myydä pläjäyttää mun isotie-luottopeliä. Sillä kun voi lähteä kavereiden kanssa, joilla on Hayabusaa sun muuta, kivasti kutittamaan asfalttipyörteitä. Samalla Strommi sopii mun käytössä oikein hyvin matkusteluun ja mökkimatkoihin Rantasalmelle.
Se, mitä oikeasti kaipaan, on sellainen enska, jolla voi sitten mökillä lähteä pattipolulle kurvaamaan ja jonka vaimo tuo peräkärryssä mukanaan, kun itse olen edellä ajanut Strommilla... Täällä etelässä olisi hyvä olla myös sellainen, jolla voisi sitten myös siirtyä jonnekin reitille, ilman että liikenteessä tulee ongelmia.
-M
EDIT:
Kiitti kundit hyvistä vinkeistä, laitan ne kaikki vakavaan harkintaa.
Edelleen SE täyttää speksit. Yllättävän reipasliikkeinen on asfaltilla, kortin saa helposti pahempaan talteen. Tuplavanteet mökille ja niissä kunnon rupulit; puoli tuntia ja sorapaholainen on irti. Ja itse jo alitajuisesti tiedät mitä oikeasti haluat: Se, mitä oikeasti kaipaan, on sellainen enska
Olen pitkään ollut sitä miletä että suzukilla laisi olla joku DR-V big. Iso darra jossa olisi tuo stormin v2 mutta runko ja jousitus tosimielessä suunnitelu enduro käyttöön. Sellainen pyörä kun hipoisi jo täydellisyyttä- Ajettavuus teho ja luotettavuus kaikki kohdallaan. Joskus vaan tuntuu ettei oikeen yksikään valmistaja hallitse noita kaikkia aina jokin puuttuu.
Aikonani haaveilin muokkaavani moisen pelin jostakin kolari v-stormista. No jospa viellä joskus....
Kipa kirjoitti:Ja itse jo alitajuisesti tiedät mitä oikeasti haluat: Se, mitä oikeasti kaipaan, on sellainen enska
Kävi tässä hiljakkoin taas uskolahkon edustajia oventakana. Saisivat tulla tänne ottaan oppia, mitä on todellinen käännytystyö.
Viimeksi muokannut Jani M, Ti Syys 02, 2008 5:08 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17, 250 EXC-F -20
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
Melekosesti on täytynyt ylinopeutta olla, jotta tuonne on joutunut. Jotku kuulemma yrittää väittää, etteivät oranssilla ole ajanut, mutta kuulustelijat eivät kovin herkästi usko moista väitettä, vaan jatkavat "kuullusteluja" vähintäänkin kyseinalaisin menetelmin, kunnes myöntyvät oranssin nimeen.
Teetän joka tapauksessa ensisijaisesti Symotic Oy:ssa itselleni pinnavanteet ja tois sijaisesti ostan vanteet US:n markkinoilta. Kolmanneksi pidän 2.-pyöräprojektia käynnissä ja seurailen maailman tilannetta.
Ne pinnavanteet antaa mulle mun Strömmille laajennetun toiminta-alueen, ulottuen pienimmilleksin hiekkateille sekä asfaltille ja ajoon ravakossa. Jos käy kuitenkin niin, että sijoitan niiden liian kalliiden hinnan takia orggis-aluvanteisiin, laitan 17" etupyörän asfalttigummeilla Strommiin (Susna SV 1000:n etuvanne). Sen alkuperäisen 19"-etu/17"-taka -rengassysteemin kalustan sitten esim. TKC80-renkailla.
Ihan vaan vielä kysyäkseni, onko Kawasakin KLR 650 -malleissa jotain vikaa, kun ne näyttää olevan noin 2/3 muiden Japskien hinnoista. Ja onko tosiaan niin, että Kottaraisessa on jotain niin paljon herkkua, että esim. LC 4 620 maksaa 2 kertaa enemän, kuin Kawa?
-M
After ten days of hard work... I'm ready to head out into the Sunshine...
Niin tai jos todella epäluotettava merkki eli Honda kelpaa niin
tuossa sopiva pyörä siitä mallistosta: http://www.thebikergene.com/custom-bike ... r/#more-41
Menee kotarimiehetkin hiljaseks. Ja jos tehot loppuu niin tuota on turbotettu onnistuneesti.
Pikkumiinuksena tuollaista ei ihan suoraan löydy kaupasta.
Löysin tuon kuvan eilen netistä ja koin suuren herätyksen että
juuri tuolta miun CBR:n pitää näyttää ensi kesänä. Valmistelut
enskakäyttöön on kyllä jo aikaisemmin aloiteltu, toiset vanteet
tulossa saksasta että saa niille rupulikumit alle.
MiikaM kirjoitti:Niin tai jos todella epäluotettava merkki eli Honda kelpaa niin
tuossa sopiva pyörä siitä mallistosta: http://www.thebikergene.com/custom-bike ... r/#more-41
Menee kotarimiehetkin hiljaseks. Ja jos tehot loppuu niin tuota on turbotettu onnistuneesti.
Pikkumiinuksena tuollaista ei ihan suoraan löydy kaupasta.
Löysin tuon kuvan eilen netistä ja koin suuren herätyksen että
juuri tuolta miun CBR:n pitää näyttää ensi kesänä. Valmistelut
enskakäyttöön on kyllä jo aikaisemmin aloiteltu, toiset vanteet
tulossa saksasta että saa niille rupulikumit alle.
Ensi kaudella toivottavasti ajetaan eri pyörällä kun nyt. On nääs just DL1000 tai Varis tai 1100Gessu kahtelusa. Pääsis vaan tuosta omasta ensin eroon...
KLR:stä kyselit.
Sehän on ameriikoissa aivan legendaarinen matkaenduro, lähes the matkaenduroiden matkaenduro. Suomessa vähempi tunnettu ja sen takia kai jäänyt markkinoilla ihan lapsipuolelle. Varmaan ihan hyvä peruskampe, ei loista missään. Suomen markkinoilla joku DR650 on sen paras vastine minusta.
Mutta jenkkien advrider.com:issa jos joku kysyy että pitäiskö laittaa tämä suzuki vai tuo honda pyöräksi, niin siellä heti ehdotetaan että ootko harkinnut KLR:ää. Oikeastaan mikä pyörävertailu tahansa kysytään, niin muutama KLR omistaja sieltä aina punkeaa sanomaan että oikeastaan paras valinta sinunkin olisi vain ottaa KLR. Vähän niinko täällä meidän foorumulla tuntuis välillä että aivan kaikkeen ajoon aina paras vaihtoehto on SE, ja kirjoitetaan se vielä oranssilla fontilla että tyhmempikin tajuaa
Ajatellen keskivertojenkin ruumiinmuotoa, ajotottumuksia ja varsinkin mieltymyksiä moottoripyörillä tai -kelkoilla, se on kyllä ehdoton syy pysyä erossa KLR:stä, jos sitä jenkeissä hehkutetaan
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17, 250 EXC-F -20
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
Sen verran mitä muutamia vuosia sitten ajelin kaverini KLR:lla, en keksi itse mitää mikä sen voisi erottaa esim Tohtorista (DR). Kawa on vesipyssy, kun taasen tohtori on ilmajäähdytteinen.
Eikä se voi sitten mikään ihan surkea olla, jos sitä hehkutetaan maailmalla. En usko, että se KLR on myöskään sen parempi. Ihmettelen vaan hintoja Saksassa, kun se maksaa noin 2/3 siitä, mitä esim DR-Z ja ihan tavallinen DR. Kottaraiset (esim. LC 4 xxx) maksaa jo sitten 2 x kertaa enemän, kuin KLR...
-M
After ten days of hard work... I'm ready to head out into the Sunshine...