Tulitko vastaan??

Yleistä keskustelua enduroista

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Tase
Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100

Viesti Kirjoittaja Tase »

Tase kirjoitti:
kirppu kirjoitti:...
Syvemmällä metsässä tapasimme myös Haukiputaan poliisin maijan jonka vänkäri yritti epätoivoisesti tutkata meitä oikein kurottaen puolivartaloa auton ikkunan ulkopuolelle.
...
Missä metsissä se Haukiputaan poliisi tutkaa?

Aktivoidaan tätä hieman kun tämä liittyy läheisesti myös aiheeseen:

viewtopic.php?p=30799#30799

Olivatko poliisit todellakin tutkaamassa metsässä yksityisteillä vai oliko kyseessä yleinen tie?

Haukiputaan metsissä kyllä ajelee joku crossipyöräporukka joiden ajotapaa ja -paikkaa vois kyllä hieman tutkaillakin.
ROne

Viesti Kirjoittaja ROne »

Tase kirjoitti:Eilen oli Kellon liikenneympyrässä (rakenteilla) noin klo 16:15 valkea Suzuki DR 650. Minä olin liikkeellä autolla. Luulen että sama pyörä tuli vastaan pintatiellä noin klo 22 jossain Kellon Shellin tietämillä. Jos olet paikallisia, ota yhteyttä. Haukiputaalla alkaa olla niin paljon foorumilaisia että kohta saadaan pystyyn vaikkapa oma moottorikerho :lol: :lol: JPT, MarkkuH, Tase, ....
Taisin olla minä, kun täällä Kiviniemessä asustelen. Mopo ollut nyt pari viikkoa ja on mieleen jo tullut jotain juttuja ja konsteja mitä voisi kysyä ns. tietäjiltä...
kirppu
Pyörä: NN.

Viesti Kirjoittaja kirppu »

Tie missä me se maija kohdattiin tais olla ihan merkitemätön tie mutta just se mihin sitten välittömästi käännyttiin ja mihin se poliisi meiltä vauhtia ainakin yritti mitata oli 40 rajoitusmerkillä varustettua ja taispa siinä olla yksityistienkin kyltti. Mutta toistan edelleen, että meissähän ei mitään tutkattavaa ollut koska siivosti käyttäydyttiin:) Tiethän sijoittuu sinne Kalimenkylän pohjoispuolelle 4-tien läheisyydessä maanpuolella.
ex. KTM 690R -09
ex. KTM 640 Adventure -04
ex. Yamaha 660 Tenere -94
FinMoto

Viesti Kirjoittaja FinMoto »

Kellossa ja sen moottoritien puoleisella metsäalueella Kalimenkylälle asti on paljon pikkuteita jä polkuja, teitä jotka menevät Shelliltä Alakylään asti, Kalimenkylältä Puttaalle etc.
Siellä metsissä on aikonaan tumpattu paljon varastettuja autoja, märemmällä ajalla niitä on myös siellä poltettu. VALITETTAVASTI.
Minä noilla alueilla olen ikäni hiihdellyt ja pyöräillyt, ja talvella sinne kotini rasitetietä menee porukkaa kelkalla (hitaasti meneville kättä nostetaan ja ladunpohjia tekevätkin) mutta hurjastelijoille koitetaan muistuttaa että vähempi melu paras melu....
Polliisi siellä varmaan joskus jahtaa niitä hurjastelijoita, sekä niitä jalkaisin tai mopon kyydissä autoa viemästä tulevia....
Alue on kivaa seutua, siellä on kyllä muutamia heppapaikkoja sekä syssymmällä porukkaa marjassa.
Matka ja tavallinen endurointi sinne sopii kanssa, mielestäni, maanomistaja en ole kuitenkaan eli kunnioitusta ja luvan kanssa aina parempi jos röykyttää. Teitä ja polkuja nyt pitäs saada ajella ilman suurempaa byrokratiaa.

Ideana olisi että sais endurotyylisen ajoharhoittelu alueen jonnekin vaikka sinne moottoritien varteen tai sitten montuille. Oispahan porukka pois metiköstä pikkasen enempi ?
Tase

kirppu kirjoitti:Tie missä me se maija kohdattiin tais olla ihan merkitemätön tie mutta just se mihin sitten välittömästi käännyttiin ja mihin se poliisi meiltä vauhtia ainakin yritti mitata oli 40 rajoitusmerkillä varustettua ja taispa siinä olla yksityistienkin kyltti. Mutta toistan edelleen, että meissähän ei mitään tutkattavaa ollut koska siivosti käyttäydyttiin:) Tiethän sijoittuu sinne Kalimenkylän pohjoispuolelle 4-tien läheisyydessä maanpuolella.
Joo, minä tiedän paikan. Se on Lintumaansuontien ja Kivenkankaantien risteys. Lintumaansuontien nopeusrajoitus on 40 km/h ja Kivenkankaantiellä on risteyksestä eteläänpäin 30 km/h. En ole varma onko Kivenkaankaantie yksityistie, Lintumaansuontie ainakin on. Siellä kurvailee aika paljon pärinäpoikia, sekä tieliikennekelpoisia että valottomia crossipyöriä.

Se risteys on muuten aika häijy, tasa-arvoinen vaikka Kivenkankaantietä ajavat luulevatkin olevansa päätiellä.
Hannu^
Pyörä: CRF450X

Viesti Kirjoittaja Hannu^ »

Tuossa eilen illalla(15.9.06) täällä Rovaniemen maisemissa oli kempalla komea kolmikko oli XT, GS ja AT(?) noin klo 19 paikkeilla. yritin katsella et ketäs nämä mutta sisällä ei ainakkan heti pistänyt silmään kurapyöräilijöitä. Ilmeisesti olivat menneet piiloon :lol:
Nopeat elävät
Kuolleet eivät
AnttiL
Pyörä: exc

Viesti Kirjoittaja AnttiL »

... ja paljon muita pyöriä menossa pystymettään teltat takatelineellä, harmi että ei jaksanut käydä katsomassa tapahtumaa vaikka vakaa aie oli...
antti
Jukka Haapamäki
Pyörä: CRF 450R/X

Viesti Kirjoittaja Jukka Haapamäki »

Olikohan joku foorumilainen eilen liikkeellä sinisellä Tohtorilla Kokkolan Halkokarilla? Trullevin hiekkatien liejuinen pinta houkutteli kyllä itseäkin... :)
Agitheosis
Pyörä: Husqvarna CT6FS / Can-Am Outlander 800
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Agitheosis »

Kuuspuolikas DR bongattu Raumalla Helistöntiellä 4. lokakuuta kello 18:20.
Olivat liikkeellä kaxpääl. Olikohan joku täältä? Olin se ``dementiahiihto´´-
varustuksessa liikkunut tyyppi siinä tienlaidassa....
Tase

Tänä aamuna kahdeksan maissa ajoi joku Oulun teknologiakylässä (vanhalla puolella) valkealla Suzuki DR650/600:lla. Itse liikuin autolla.
DR Markku
Pyörä: KTM 690 r, 250 EXC-f , 2V bokseri

Viesti Kirjoittaja DR Markku »

Se en kyllä ollut minä. Minä nimittäin ajoin niihin aikoihin hirvipassiin Suokylässä. :roll: :roll:
santos
Pyörä: Honda CB500x -13

Viesti Kirjoittaja santos »

Jukka Haapamäki kirjoitti:Olikohan joku foorumilainen eilen liikkeellä sinisellä Tohtorilla Kokkolan Halkokarilla? Trullevin hiekkatien liejuinen pinta houkutteli kyllä itseäkin... :)
Taisi olla meikäläinen kyseessä. Ei ole tullut kovin paljon ajeltua viimeaikoina, mutta maanantaina pyörähdin kalasatamassa kääntymässä :D
Liitteet
Kuva 077.1.jpg
(45.46 KiB) Tiedosto ladattu 385 kertaa
JSL
Pyörä: KTM 790 Adventure, 640LC4 E, vm. 2003

Viesti Kirjoittaja JSL »

Jos en ihan väärin nähnyt niin joku ajoi tänään Ruoholahdessa KTM:n uudella 690SM:llä! Itse olin jalan liikkeellä.

Vai kuumottaako se 690 vaan minua liikaa? :?
Jönssi

Viesti Kirjoittaja Jönssi »

et kai siinä kävellessä tullut popsineeksi tienposkesta jotain sieniä..... :D
Jönssi
RTJ
Pyörä: none

Viesti Kirjoittaja RTJ »

Ei sitä välttämättä ole tarvinnut sieniä syödä että 690SM:stä pitää.

Ei se ole niin ruma luonnossa kuin kuvissa. Ei sen puoleen, en sitä kuitenkaan itselle ostaisi. Todella pieni ja näppärän oloinen, edelleen siitä pitäisi kuitenkin muuttaa se nokka ja pöntöt.

Riku
Vastaa Viestiin