Ääni tuolla aiemmin Pekkaveen linkin alta löytyvälle karttatelineelle by Raimo. Loistavasti on toiminut ja GPS-hankinta siirtyy edelleen hamaan tulevaisuuteen.
Motoristin GT-kartalle tuo teline ja Ortliebin tasku on myös juuri sopiva.
Kartalla ajamisen "niksit"
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
-
panttiroiko
- Pyörä: XR650L, Guzzi Stelvio NTX, Guzzi Jackal
Minun muistikuvan mukaan aina on löytynyt numerokyltti jopa nelinumeroisilta teiltä. Varmin paikka on muutama kymmenen metriä kyseisellä tiellä risteyksen jälkeen, joten vauhtia pitää hiljentää ja katsoa sivutietä. Polkupyörällä vauhti ei ollut ongelma ja olen pyrkinyt kulkemaan päällystettyjä teitä, joka on saattanut vaikuttaa asiaan.karmolis kirjoitti:Tossa tien numeron perusteella menon kanssa on vaan se pieni mutta, että tienviitoissa ei niitä numeroita juurikaan alle kolminumeroisista löydy saati sitten metsäautoteiltä joten soveltuu enempi vähempi siirtymille.
Reittivalinnoistahan se paljolti riippuu, miten niitä merkintöjä löytää. Minun reiteilläni tiennimet ovat harvinaista herkkua, numeroita ei ole lainkaan eikä läheskään kaikki nykyään näy gt-kartassakaan. Kartan kanssa ajaessani oli kartta telineessä, josta sitä oli helppo katsoa ja arvioida risteyksessä etäisyyttä seuraavaan kääntöpaikkaan ja mahdollisiin maamerkkeihin.Kratti kirjoitti:Minun muistikuvan mukaan aina on löytynyt numerokyltti jopa nelinumeroisilta teiltä. Varmin paikka on muutama kymmenen metriä kyseisellä tiellä risteyksen jälkeen, joten vauhtia pitää hiljentää ja katsoa sivutietä. Polkupyörällä vauhti ei ollut ongelma ja olen pyrkinyt kulkemaan päällystettyjä teitä, joka on saattanut vaikuttaa asiaan.karmolis kirjoitti:Tossa tien numeron perusteella menon kanssa on vaan se pieni mutta, että tienviitoissa ei niitä numeroita juurikaan alle kolminumeroisista löydy saati sitten metsäautoteiltä joten soveltuu enempi vähempi siirtymille.
-
Hinku.
- Pyörä: Honda nx650
Ainiin, tuli mieleen halpa ja näppärä niksi gt-kartan kuljettamiseen kuivalla kelillä, vaihtoehtona kartan survomiselle povitaskuun/takin sisään.
Näin jossain (enmuistamissä) kuvan, jossa pyörän katteeseen suojaisaan ja helposti ulotettavaan paikkaan oli kiinnitetty aivan tavallinen kirjakaupasta saatava klipsi, johon kartta ajon ajaksi nipistetään.
Pitääkin käydä mulkoilemassa, löytyiskö Domista moiselle sijaa..
Näin jossain (enmuistamissä) kuvan, jossa pyörän katteeseen suojaisaan ja helposti ulotettavaan paikkaan oli kiinnitetty aivan tavallinen kirjakaupasta saatava klipsi, johon kartta ajon ajaksi nipistetään.
Pitääkin käydä mulkoilemassa, löytyiskö Domista moiselle sijaa..
- NiKu
- Pyörä: EiOo vielä..
- Viesti:
Itelläkin toi sama Genimapin kirja, aina jos pidemmälle reissulle menee niin nakkaan laukkuun mukaan.Lätty kirjoitti:Viime kesänä hankin GT tiekartastokirjan. Muovivieterillä koottu A4 kokoinen 15mm vahva. Mittakaava 1:200 000 Pudasjärven korkeudelle asti, siitä ylöspäin 1:250 000. Suurimmat kaupunkiseudut 1:100 000, taajamakartat 1:40 000, saariston lauttareitit, yli 60 000 nimen hakemisto.
Auttaa pikkuteiden etsinnässä. Paperia, joten sateen sattuessa luettava nopeasti.
Iha vaan sen varalt että Gepsu hajoo tms. ja onha reitin suunnittelua mukavampaa ja helpompaa kartalla kun gepsulla. Samalla sitten olen tehny vähän listaa tienumeroista ja kaupungeista / kylistä mistä kääntyä ja ajella.
Niinkuin täällä jo sanottu niin tienumerot helpottavat huomattavasti suunnistusta.
Sitten on vielä välillä mukana ihan Essolta ostettu "autoilijan kartta". Siin ei toisaalt näy pienimmät soratiet.
Ei mopoilla tänäkää vuonna..