Kyllä sitä vain itsekkin ihmettelee mitä monenkin kuskin päässä liikkuu nykyään... Ja sitten vielä jotkut ihmettelevät kun onnettomuuksia liikenteessä sattuu
Tuli tehtyä tuossa pikainen reissu Himagalle ja takaisin Rovaniemelle nyt viikonloppuna, kun piti hakea vaimokkeen viimeiset muuttokamat ja kakarat(.lue kissanpennut.) niin meno matkalla tuli kyllä jännityksen puolesta parempaa seurattavaa kuin moni elokuva, mutta millä hinnalla.
Ajelimme reipasta 100km/h nopeutta kohti Kemiä ja yhtäkkiä meistä hurahtaa ohi isohko pakettiauto(olisikohan ollut trannsitti) ja suoraan minun ja edellä ajavan rekan väliin. Matkaa minun puskurista pakun takapuskuriin n.50cm ja eiköhän tämä pälli lähde hyökkimään ohi rekasta vaikka vastaan tulijoita oli jo turhankin lähellä.
Juuri ja juurihan se löysin välin siitä rekan keulan edestä mihin ängetä ettei kuitenkaan kolahda toisen kanssa nokatusten. Mutta ei siinä sitten, itse kun pääsin pitemmän suoran aikana rekasta ohi niin kohta pyyhälsi ohi toinen samallainen, mutta valkoinen(ensimmäinen siis hopean harmaa) isohko paku, mutta kohta vastassa oli toinen rekka ja mutkaisempi tieosuus.
Monesti tämä ko. paku yritti rekasta ohi kun tie kaartui vasemmalle tai sitten oikealla mäkeen nousten. Olin ihmeissäni että itsemurhaako tämä hakee vai mitä mielessä. Noh rekkakuski oli huomannut nämä ohitus yritykset ja sitten kun tuli sopiva pätkä jossa ei ollut vastaan tulevaa liikenettä niin rekkakuski siirtyi itse vastaantulijoiden kaistalle antaen tietä, mutta eihän tämä paku silloin muuta tehnyt kuin hidasti vauhtiaan. Heti kun rekka oli palannut omalle kaistalleen niin paku hakemassa sokeaa mutkaa vastaan ohitusta...
Tämän jälkeen voin todeta niille jotka sanovat että motoristi ovat liikenteessä vaarallisia, että kurkistappas kuule hiukan tarkemmin autoilijoiden tekosia ja arvoippa uusiksi kuka oikeasti on vaarallinen