Vertaisryhmällä enduroajoon lisää "tehoa"

Yleistä keskustelua enduroista

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

JuKe

Viesti Kirjoittaja JuKe »

TomiKoo kirjoitti: Toisekseen, pikadiettien periaate on vähentää kalorien saantia mahdollisimman alas. Nopea laihtuminen on vain näin mahdollista. Alhainen kalorimäärä heittää kehon "hätäkäytölle", keho kuluttaa vain vähän energiaa ja näin itse asiassa laihtuminen hidastuu!! Lisäksi olo on helvetin huono, ei jaksa mitään jne. Olen kyllä kokeillut tämän!

Eikä tässä vielä kaikki. Eli kaikki me laihduttajathan haluamme päästä läskeistä eroon, mutta lihasta ei saa hävitä yhtään?! Pikadiettien alhainen kalorimäärä aiheuttaa myös sen, että läskin sijaan keho syö lihaksia omaksi ravinnokseen. Läskille ei siis tapahdu mitään!
:roll:
Kaikki tuo pitää paikkansa minunkin tietojeni mukaan.
Oma dieettini ei vaan perustunut vähiin kaloreihin, niitä tuli popsittua taatusti yli tarpeen.
Vähä-hiilihydraattinen perustuu siihen, että hiilarien puutteessa keho rupeaa muuttamaan läskiä hiilariksi. Rasittaa munuaista, ja maksaa kuten toisessakin viestissä todettiin, mutta kyseessä ei ollut Atkinsonin dieetti, jossa kaikki hiiilihydraatit jätetään pois, vaan laimennettu versio, jossa kasviksia saa syödä (max 25g hiilihydraatteja päivässä). Ensimmäiset viikot oli vähän vaikeuksia jaksaa pitkäkestoisia rasituksia, mutta niin vaan elimistö tottui paremmin uuteen ruokavalioon. Kutakuinkin tavoitteeseen päästyäni olen pikkuhiljaa lisännyt hiiilareiden saantia, ja viikonloppuisin on ollut reippaampia taukoja (lue viinaa ja roskaruokaa), mutta eipä se paino niitten aikana mihinkään ole noussut. Edelleenkin hiljaisessa laskussa, enkä millaan lailla tunne itseäni kiittuuttavan, paitsi kun jälleen syön sen pekoniaamiaisen. Voiskin piruuttaan käydä verikokeissa katsastamassa kolesterooliarvot, joiden pitäisi peräti laskea tällaisellakin ruokavaliolla.

Jussi
jalex
Pyörä: XTZ 660 Tenere -91

Painon seuranta

Viesti Kirjoittaja jalex »

mukana keikutaan koko porukan surkeimmilla luvuilla mut katotaan ny miten mielenkiintoa riittää.
Veijo
Pyörä: Cube AMS100 LTD

Re: Painon seuranta

Viesti Kirjoittaja Veijo »

jalex kirjoitti:mukana keikutaan koko porukan surkeimmilla luvuilla mut katotaan ny miten mielenkiintoa riittää.
No positiivista ainakin on, että on mistä ottaa pois :wink: Tervetuloa vaan mukaan. Minulla on suvantovaihe, jonka aikana ei ole tullut lisää, mutta ei tosin ole juuri keventynytkään. Kävin tänään kerhon sarjaendurossa ensimmäistä kertaa. Kiva oli ajaa, eikä haittaa vaikka olinkin viimeinen. Siitä on hyvä pistää paremmaksi :) Painon keventämiseen se antoi taas lisää potkua, täytyy vain nyt lenkkeillä enemmän ja katsoa mitä suuhunsa laittaa.
konttari

Viesti Kirjoittaja konttari »

No nyt on minun painokin laitettu tuonne laskuriin... Pitänee uskaltautua päivittämään takautuvasti painoa taulukkoon jossain vaiheessa; olen pudottanut melkein yhtä paljon kuin moottoripyöräni.

Vaihdoin 950 kotkan 640:n, joten paino putosi 40kg, omani on pudonnut viimekesästä 32kg, eli pyöräkön paino on vaimon verran köykäisempi, mutta ei kai se sitä tarkoita, että ART pitää ajaa vaimo kyydissä, eihän...? :shock:
Lisäksi kun jättää alumiiniset jääkaappi-pakastimet pois kyydistä, paino putoaa vielä 20kg... pitäisi olla köykäisempi kontata suossa, kuin viime kesänä :wink:
Teho-paino-suhde on vissiin edelleen entisen yhdistelmän voitoksi, mutta ei niin hirveän paljoa.

Tavoite ei ole kuitenkaan vielä täytetty painon ja kuntoilun osalta, vaan jatkuu aktiivisena...
alepos
Pyörä: Wee-Strom

Viesti Kirjoittaja alepos »

alepos kirjoitti:
TJAP kirjoitti:Jos haluaa tehoa painonpudotukseen ja aamulenkki onnistuu, niin kannattaa tutustua menetelmään nimeltä HIIT.

Itse pudotin painoa n.12 kg, todella lyhyessä ajassa.Nyt erittäin onnistuneen "massakauden" jälkeen olisi tarkoitus ennen kesää tiputtaa painoa noin 10 kg.

Ensimmäinen viikko on ihan helvettiä, mutta kyllä se siitä sitten helpottaa. Voin kertoa lisääkin jos joku kiinnostuu. Googlella löytää aiheesta aika mukavasti tietoa.

http://www.musclenet.fi/hiit.php

Tsemppiä urakkaan.... :)
Kuullostaa mielenkiintoiselta. Täytyykin tutkia tuota tarkemmin. Tulostin tuon suomenkielisen tekstin. En tiedä mitenkä tuo itsellä toimisi, kun loppuu varmaan aamulla aika kesken :/ Mutta täytyy kokeilla!
No, tuota "hiittiä" en koskaan aloittanut vaan olen tyytynyt ihan tavalliseen kuljeskeluun n. pari kertaa viikossa.. enemmän pitäisi! Ruokavalioon olen kiinnittänyt tarkemmin huomiota ja varmaan suurilta osin sen takia olen pitänyt tuosta edellisestä viestistä lähtien n. 1kg/viikko tahdin, eli viimeisen punnituksen perusteella on lähtenyt 10,5kg. Jatketaan harjoituksia :)

Ai niin, pyörä onkin sitten lihonnut vaihdon takia yli 30kg! :oops:
vuohi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vuohi »

konttari kirjoitti:No nyt on minun painokin laitettu tuonne laskuriin... Pitänee uskaltautua päivittämään takautuvasti painoa taulukkoon jossain vaiheessa; olen pudottanut melkein yhtä paljon kuin moottoripyöräni.

Vaihdoin 950 kotkan 640:n, joten paino putosi 40kg, omani on pudonnut viimekesästä 32kg, eli pyöräkön paino on vaimon verran köykäisempi, mutta ei kai se sitä tarkoita, että ART pitää ajaa vaimo kyydissä, eihän...? :shock:
Lisäksi kun jättää alumiiniset jääkaappi-pakastimet pois kyydistä, paino putoaa vielä 20kg... pitäisi olla köykäisempi kontata suossa, kuin viime kesänä :wink:
Teho-paino-suhde on vissiin edelleen entisen yhdistelmän voitoksi, mutta ei niin hirveän paljoa.

Tavoite ei ole kuitenkaan vielä täytetty painon ja kuntoilun osalta, vaan jatkuu aktiivisena...

itsellä taas pyörä ja kuski ovat kasvaneet viime keväästä, pyörä 10kg ja kuski 5kg :lol: kumassakaan ei ole onneksi juurikaan ylimääräistä hukkapainoa. ja eikös se niin ole että alle 80kiloiset punnitaan neuvolassa :lol:
pärrästä fotoja ----> http://www.motot.net/galleria/5065
konttari

Viesti Kirjoittaja konttari »

Hui hai, millainen homma oli hakata nuo painot taulukosta taulukkoon... nyt ne on kuitenkin kaiken kansan ihmeteltävissä. Tavoite olisi vähentää vielä vähän ja sitten yrittää saada pikkuhiljaa pikkasen lisää lihasta polttamaan tuota läskiä.

Olen sahannut monest 100kg:n ja 85kg:n välillä, mutta nyt olen PÄTTÄNYT jojoilun olevan taaksejäänyttä elämää, ja uskon siihen.

Tein sopimuksen erään valmentajan kanssa, joka rakentelee minulle ohjelmia liikkumisen ja ravinnon tasapainottamiseen. Lisäksi hän on ollut melko velho rakentamaan sellaisia treenejä, jolla vuosia vaivanneet polvet ja selkä on saatu kuntoutettua peremmiksi kuin uutena. Luulin jo, et sekä jalat, että selkä on lopullisesti kuluneet ja romuna - Mutta kova velho on tuo hemmo tekemään temppuja, jatkan varmasti sopimusta hänen kanssaan, kun ensimmäinen vuosi on täynnä, sen verran olen tyytyväinen tuloksiin (olettaen, että kelpaan hänen rinkiinsä edelleen).
EsaM
Pyörä: Honda XR 600 + Sherco SER300

Viesti Kirjoittaja EsaM »

ei kyllä ne neuvolas punnittavat on alle sata kiloa :) otte pääsin just neuvolasarjaan! pitäis taas jaksaa sitoa tossut jalkaan..
Kickstar my heart!
Jukka
Site Admin
Pyörä: CFMoto 800 mtx
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Kävin vähän kokeilemassa tuota hiitti-touhua, en kylläkään tyhjään mahaan rasvaa polttaakseni vaan enempi hapenottokyvyn parantamiseksi. Juoksin muutaman jyrkän mäen melekeen täysillä päälle ja välillä hölläsin.

Kylläpä tuntu että kuolema korjaa, vaan sehän tarkottaa että joku on pielessä! Täytyy ottaa tavaksi...
JSL
Pyörä: KTM 790 Adventure, 640LC4 E, vm. 2003

Viesti Kirjoittaja JSL »

Aikanaan kun en-niin-tosissaan-kilpaurheilin niin valmentaja mm. juoksutti meitä kylän jyrkintä mäkeä ylös 30s vetoja, kaveri reppuselässä. Oli ihan kohtuullisen raakaa.

Koska tästä rungosta ei parane hirveästi massaa poistaa tai tuuli vie niin oma tavoite kesälle oli/on henkilökohtaisen teho-painosuhteen parantaminen. Keväällä sairastetut pari flunssaa vaan aiheuttivat turhan pitkiä taukoja reeniin ja sitä kautta tarkka tavoite jäi aika epätodennäköiseksi saavuttaa ja se taasen söi motivaatiota. Pari viikkoa ollu nyt taukoa kaikesta liikunnasta kun työmatkatkin on tullut ajettua mopolla eikä fillarilla niinkuin normaalisti.
timo58

Kohti keveitä aikoja ....

Viesti Kirjoittaja timo58 »

Hyvä homma tämöä ryhmäseuranta. antaa enemmän potkua hommalle, kuukauden päästä näkyy... :)
Tuo dieetti/liikunta missä vältetään liika hiilihydraatteja on hyvä
Vastaa Viestiin