Kaikki tuo pitää paikkansa minunkin tietojeni mukaan.TomiKoo kirjoitti: Toisekseen, pikadiettien periaate on vähentää kalorien saantia mahdollisimman alas. Nopea laihtuminen on vain näin mahdollista. Alhainen kalorimäärä heittää kehon "hätäkäytölle", keho kuluttaa vain vähän energiaa ja näin itse asiassa laihtuminen hidastuu!! Lisäksi olo on helvetin huono, ei jaksa mitään jne. Olen kyllä kokeillut tämän!
Eikä tässä vielä kaikki. Eli kaikki me laihduttajathan haluamme päästä läskeistä eroon, mutta lihasta ei saa hävitä yhtään?! Pikadiettien alhainen kalorimäärä aiheuttaa myös sen, että läskin sijaan keho syö lihaksia omaksi ravinnokseen. Läskille ei siis tapahdu mitään!
Oma dieettini ei vaan perustunut vähiin kaloreihin, niitä tuli popsittua taatusti yli tarpeen.
Vähä-hiilihydraattinen perustuu siihen, että hiilarien puutteessa keho rupeaa muuttamaan läskiä hiilariksi. Rasittaa munuaista, ja maksaa kuten toisessakin viestissä todettiin, mutta kyseessä ei ollut Atkinsonin dieetti, jossa kaikki hiiilihydraatit jätetään pois, vaan laimennettu versio, jossa kasviksia saa syödä (max 25g hiilihydraatteja päivässä). Ensimmäiset viikot oli vähän vaikeuksia jaksaa pitkäkestoisia rasituksia, mutta niin vaan elimistö tottui paremmin uuteen ruokavalioon. Kutakuinkin tavoitteeseen päästyäni olen pikkuhiljaa lisännyt hiiilareiden saantia, ja viikonloppuisin on ollut reippaampia taukoja (lue viinaa ja roskaruokaa), mutta eipä se paino niitten aikana mihinkään ole noussut. Edelleenkin hiljaisessa laskussa, enkä millaan lailla tunne itseäni kiittuuttavan, paitsi kun jälleen syön sen pekoniaamiaisen. Voiskin piruuttaan käydä verikokeissa katsastamassa kolesterooliarvot, joiden pitäisi peräti laskea tällaisellakin ruokavaliolla.
Jussi