Ketjulukkoja käytössä?

Yleistä keskustelua enduroista

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Undertow

Viesti Kirjoittaja Undertow »

Oma mielipide tässä asiassa pohjaa ehkäpä ylirealistiseen (=alioptimistiseen) näkemykseen asioiden kestosta; kaikkihan hajoaa joskus.

Tällöin muodostuu oleelliseksi se, miten asia korjataan. Itse ajan ainakin vielä tällä perusteella ketjulukolla. Tietysti mikäli ketju katkeaa, saattaahan se rikkoa mennessään jotain kentällä korjaamatonta jolloin tämäkin periaate haiskahtaa, mutta rikkoo se katkennut niitattukin kerju paikkoja :roll:

Muuten, se mukana kulkeva ketjulukko kannattaa ainakin testata kotona. Kovin helposti se ei tosiaan paikalleen mene, saattaa olla menemättä tykkänään (=vaatia viilaa). Itse pidän mukana käytettyä ketjulukkoa, joka on varmasti oleentunut ketjuun ja menee paikalleen hieman pienemmällä rutistelulla.
jonkko
Pyörä: KTM 640 Adventure

Viesti Kirjoittaja jonkko »

Niitattu versio olen käyttänyt siit asti ku ketjulukko antoi periksi aikoinaan,onnea oli mukana silloin ku vauhti päälle 100 ja silloinen tyttöystävä kyydis,ei takertunut takarattaaseen,vaan eturattaaseen rikkomatta mitään :shock:
Silti on kyll aina mukana normaaliketjulukkoja joss ketjut menis keskellä ajon.
MP@
Pyörä: KTM990 -13

Viesti Kirjoittaja MP@ »

Ei ole vielä koskaan mennyt ketjuja poikki,ehkäpä syy on siinä että en aja ketjuilla kuin n.15tkm---20tkm

väärässä paikkaa kun ei kannata säästää
DR Markku
Pyörä: KTM 690 r, 250 EXC-f , 2V bokseri

Viesti Kirjoittaja DR Markku »

Onko kukaan kokeillut tuollaista ruuvattavaa ketjulukkoa? Minulla on yksi tuollainen pyöriny mukana mutta en ole vielä testannu kun ei ole tarvinnut... onneksi.
Pasi
Pyörä: KTM690R/SM

Viesti Kirjoittaja Pasi »

DR Markku kirjoitti:Onko kukaan kokeillut tuollaista ruuvattavaa ketjulukkoa? Minulla on yksi tuollainen pyöriny mukana mutta en ole vielä testannu kun ei ole tarvinnut... onneksi.
Mulla oli aikoinaan ZR750ssä tuollainen ruuvattava lukko. Se oli helppo asentaa ja lopputulos vaikutti luotettavalta. Erinomainen kampe varaketjulukoksi, miksei pysyväänkin käyttöön.
Ande749
Pyörä: 12GS

Viesti Kirjoittaja Ande749 »

DR Markku kirjoitti:Onko kukaan kokeillut tuollaista ruuvattavaa ketjulukkoa? Minulla on yksi tuollainen pyöriny mukana mutta en ole vielä testannu kun ei ole tarvinnut... onneksi.
Minä olen katupyörissä käyttänyt tuollaisia eikä ole ollut ongelmia.
Marko Hemmilä
Site Admin
Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko Hemmilä »

Peltsi kirjoitti:Niin se vaan on että tähänki asiaan löytyy mielipiteitä niinkö persereikiä.

No mutta tosiaan jos jollaki on vinkki mistä saa semmoset ketjun katkasuvälineen/niittäimen jolla niittaa jotakin muutakin kuin mopon tai jonku krossin ketjuja niin vinkkejä vaan. Siis hintaan 30 euroa.

En ole kyllä kovin luottavainen noitten varmojenpäivien suhteen.
Louis:lta saa pätevän katkaisu/niittaus työkalun joka mahtuu silmälasi koteloon. Hinta oli muistaakseni joko 29€ tai 39€.
Vastaa Viestiin