Navigaattorin hankinta

Yleistä keskustelua enduroista

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

karmolis
Pyörä: Vespa

Viesti Kirjoittaja karmolis »

Mä oon ollut ihan tyytyväinen Magellan Meridian Goldiini. Reitittävä se ei ole mutta kyllä sillä ihan kivoja reittejä saa etukäteen suunniteltua. Kartan ja oman järjen kanssa käytettynä ihan mukavaa eikä sitä navigointia siinä kaipaa.
DR Markku
Pyörä: KTM 690 r, 250 EXC-f , 2V bokseri

Viesti Kirjoittaja DR Markku »

karmolis kirjoitti:Mä oon ollut ihan tyytyväinen Magellan Meridian Goldiini. Reitittävä se ei ole mutta kyllä sillä ihan kivoja reittejä saa etukäteen suunniteltua. Kartan ja oman järjen kanssa käytettynä ihan mukavaa eikä sitä navigointia siinä kaipaa.
Samaa mieltä, lähinnä sitä tarvitsee silloin kun haluaa tarkistaa minne ihmeeseen on joutunut. :roll: Merellä tilanne onkin sitten toinen. Siellä on pakko tehdä reitit etukäteen ettei aja karille.
KKO
Pyörä: -----

Viesti Kirjoittaja KKO »

Täältä myöskin ääni Magellanille.

Jossain vaiheessa kun on oikein hukkaan ajanut niin painaa "GOTO" ja suunnaksi koti.
Ja kun etukäteen PC:llä suunnittelee reittejä niin se on toistaiseksi riittänyt.

Kari
TTA

Viesti Kirjoittaja TTA »

bemAri kirjoitti:Tuon Zumon käyttämään CitySelect versioon saa Baltian ja Itä-Euroopan detailed mapitkin, joka minun käytössä on plussaa. Suomen karttapeitto on pari vuotta ollut City Selectissä kunnossa. Ne tiet, metsäautotiet mukaanlukien, joille GS:llä voi mennä, löytyvät kartalta.
Näin minäkin luulin mutta kun käy Garminin nettisivuilla tarkastamassa "simulaattorilla" millä tarkkuudella itä-euroopan ja balttian tiet on niin hohhoijaa. Hienoa mainostaa että ko. maiden kartat löytyy mutta unohdetaan mainita että tarkkuus on luokkaa "surkea".

Tarkistin huvikseni Riigan tilanteen ja päätiet löytyy eli tuolla varmaan pystyy selviytymään kaupungin läpi helpommin kuin itse viime kesänä. Toisaalta jos olis ollut kompassi mukana niin olisi tiennyt meneekö edes oikeaan ilmansuuntaan. Mutta maaseudulta löytyy vain päätiet ja ne on balttiassa ja puolassakin niin hyvin viitoitettu ettei navigaattorilla tee yhtään mitään.
Hannu
Pyörä: SE
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hannu »

karmolis kirjoitti:Mä oon ollut ihan tyytyväinen Magellan Meridian Goldiini. Reitittävä se ei ole
Kyllä se on reitittävä jos on tarpeeksi uusi firmware ja reititystiedon sisältävä kartta-aineisto. (Se miten hyvin se reitittää uudempiin laitteisiin verrattuna on sitten toinen asia.)
Hannu
canam
Pyörä: canam

navigaattorin

Viesti Kirjoittaja canam »

Jarno kirjoitti:
950Tomi kirjoitti:
Seppo Honkanen kirjoitti:Jos haluaa yhdistää retkeily- ja mopoilutarpeet, niin valinta on Garmin GPSMAP60Cx.
T. Sepi
Tai Quest/Quest 2, yhdistää mopoilu- ja retkeilytarpeen lisäksi autonavigaattorin puheopastuksella. Ja City Selectkin kuuluu hintaan.

-Tomi
Mitenkäs noissa questeissa riittää muisti pitemmille reissuille?
Joskus olen törmännyt tilanteisiin jossa tuollaisesta on muisti loppunut pahasti kesken sekä reitin että karttojen osalta...
Tämä on/oli minun kyvyttömyyttä käyttää laitetta.
Syksyllä ajoin sen kanssa 3500km ja kotiin pääsin.
Sen jälkeen hyvän vihjeen ansiosta syvennyin lisää laitteeseen.
Illalla toisten vetäessä lärvit, niin naputtelen seuraavan päivän reitin.
Näin se homma etenee ja karavaani kulkee.
Ihminen ei ole koskaa liian vanha oppiakseen uutta. Välillä vie aikansa.
canam
ps. muiti ei loppunut, vaan reittipisteet. Ottaa vastaan 500 pistettä.
Jarno
Pyörä: KTM 640 Adv R
Viesti:

Re: navigaattorin

Viesti Kirjoittaja Jarno »

canam kirjoitti:
Jarno kirjoitti:
950Tomi kirjoitti: Tai Quest/Quest 2, yhdistää mopoilu- ja retkeilytarpeen lisäksi autonavigaattorin puheopastuksella. Ja City Selectkin kuuluu hintaan.

-Tomi
Mitenkäs noissa questeissa riittää muisti pitemmille reissuille?
Joskus olen törmännyt tilanteisiin jossa tuollaisesta on muisti loppunut pahasti kesken sekä reitin että karttojen osalta...
Tämä on/oli minun kyvyttömyyttä käyttää laitetta.
Syksyllä ajoin sen kanssa 3500km ja kotiin pääsin.
Sen jälkeen hyvän vihjeen ansiosta syvennyin lisää laitteeseen.
Illalla toisten vetäessä lärvit, niin naputtelen seuraavan päivän reitin.
Näin se homma etenee ja karavaani kulkee.
Ihminen ei ole koskaa liian vanha oppiakseen uutta. Välillä vie aikansa.
canam
ps. muiti ei loppunut, vaan reittipisteet. Ottaa vastaan 500 pistettä.

Näinhän se olikin, muistia oli vapaana mutta ihmeteltiin kun pisteet ei vaan mahtuneet koneeseen?
kurapyörä
Pyörä: Africa twin 750

Viesti Kirjoittaja kurapyörä »

Nyt on piru irti kun pitäisi valita kahdesta suht hyvästä navigaatorista. Joko TomTom Rider jota saisi hintaan 401-499e + tarvitavat osat kun tulee käytettyä myös autossa http://www.lohenette.fi/brand_81_138.html tai Garmin Quest jota myydään hintaan noin 489e http://www.marinea.fi/shop/product_details.php?p=134 + tarvitavat osat mopoon. En tiedä mutta enemmän vetää puoleensa toi Garmin Quest ( onhan siinä jopa 2-vuode takuu ) osaako kukaan sanoa että onko noissa kummassakaan SIRF Star III vastaanotin :?:
Kyllähän se siitä olisi pitänyt mennä lisää mutaa tekee gutaa..
Pöhlöjä videoita
http://www.youtube.com/user/arvaa03
Akilleus
Pyörä: KTM 1290 SAR

Viesti Kirjoittaja Akilleus »

Canam kirjoitti; Illalla toisten vetäessä lärvit, niin naputtelen seuraavan päivän reitin.
Millaisessa seurassa oikein ajelet, kun illalla kaverit vetävät lärvit ja seuraavana päivänä taas kait ajetaan?? :D :wink:
Itselläni on Magellan Meridian Gold ja reittejä teen MapSend'illä. Se on osa hauskuutta, kun tekee reittejä ja sitten luonnossa pääsee toteamaan millainen valtatie tai kinttupolku tuli valittua :lol: . Ja mielestäni pimeiden talvi-iltojen yksi hyvä ajan viete on juuri tuo reittien tekeminen etukäteen ja sitten seuraavana kesänä runnoa niitä kavereiden kanssa läpi :D
Tapsa ja Kotka950
canam
Pyörä: canam

Navigaattorin hankinta

Viesti Kirjoittaja canam »

Millaisessa seurassa oikein ajelet, kun illalla kaverit vetävät lärvit ja seuraavana päivänä taas kait ajetaan??

Mistä sitä vielä tietää, kun viimeisen reissun jälkeen tuonkin opin.
Keväällä tai alkukesästä sen tietää paremmin.
Kait ne jotain "huru-ukkoja" ovat.
Tietenkin ajavat, jos matkaan ovat lähteneet.
canam
FIN_GSer

Viesti Kirjoittaja FIN_GSer »

Questiin mahtuu kerralla Pohjoismaat tai suunnilleen vastaava alue. Viime kesänä käväistiin Dresdenissä ja pysyttiin koko ajan kartalla. Samoten reitit oli jo hahmollaan mennessä, mutta uusia tehtiin tien ja tilanteen mukaan. Ei ongelmia. Ainoa ikävä juttu oli, että logiin ei mahtunut koko matkaa, vaan alkupää oli jo ylipyyhkiytynyt.

Kyllä sitä muistia voisi olla enemmänkin, mutta jos hiukan suunnittelee etukäteen, niin piisaa tuo...

Risto
Vastaa Viestiin