Aattakee hyvät immeiset!

Yleistä keskustelua enduroista

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Kunkku
Pyörä: Gessu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kunkku »

Auts. Se siis kirpaisi kun ette niitä hyviä syitä toimia toisin keksineet. GS 1200 A on tilattu.
Minkälaisella toimitus ajalla ovat Kunkulle GSA:ta lupailleet?
Kyllä siinä saattaa kuulemma parikin viikkoa mennä, ennenkuin mitään näkyy, sanoi kauppias.

Jokke
Marko Hemmilä
Site Admin
Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko Hemmilä »

Onnittelut hyvästä ostoksesta !
Kunkku
Viesti:

Kiitos kiitos. En edes päässyt kunnolliselle koeajolle, mutta ostaa piti. Järjen käytöllä ei siis pääse kehuskelemaan. Muutamat asiat vielä mietityttävät. Kannattaako laukkujen sisäkassit ostaa BMW.ltä, vai valmistaako joku muu kelvollisia ja halvempia? Renkaat kannattanee tähän aikaan valita ne suurimmilla näppylöillä olevat? Mitähän semmoiset maksavat?
bemAri

Viesti Kirjoittaja bemAri »

No ne sisäkassit ovat varmasti hyvät ja komeat kanniskella hotelliin, men ganska dyra. Oliko 100 eur/ kassi. Itse päädyin teettämään laukut mittojen mukaan ompelijalla tai suutarilla. Ja tarkoituksenani on teettää useampia kasseja/ laukku, niin että vaikkapa varaosia, paikkapulloa, yms harvoin tarvittavia romppeita varten on pienet kassit, joita ei aina tarvitse roudata hotelliin. Vielä en ole laukkuja teettänyt, tarkoitus on talven aikana löytää tekijä ja oikeat mitat. Materiaaliksi olen kaavaillut jotakin alkuperäistä vahvempaa kangasta/ nahkaa. Ohuessa kassisa tavaroilla on tapana kolista alumiinilaukuissa.
Renkaina minulla on Bridgestone Battlewingit ensiasennuksena. Asvaltilla tuntuvat hyviltä, etenkin suuntavakavuus on huippuluokkaa ja kuvio sen verran karkea, että uskoisin syksyn sateissakin toimivan. Nappularenkaita tarvitset jos menet metsään, jäisellä tiellä ei näin painavalla pyörällä pärjää ilman nastoja.
karkka
Pyörä: R1250GSA/F650GS

Viesti Kirjoittaja karkka »

Kilpailutitko useampaa kauppiasta ja oliko tarjouksissa iso hintahaitari?
Kunkku
Viesti:

Kun tarjoaa vanhaa vaihdossa, sitä hajontaa tarjouksissa syntyy helposti. Joku sanoi suoraan, ettei ole kiinnostunut ottamaan vanhaa pyörääni vaihdossa, toinen ei sanonut, vaan ilmaisi sen numeroin. Huippu oli pääkaupunkiseudulla sijaitseva merkkiliike, joka teki lähes kaksi tuhatta kalliimman tarjouksen, ja sillä hinnalla olisi tullut vain GS. Nyt siis GSA. Vain yksi lupasi toimituksen parin viikon päähän, toiset puhuivat keväästä.
Autopuolella tällaista hajontaa ei synny. Johtuneeko tästä kausiluonteisuudesta ja siitä, että syksyn vaihdokkeja mietitään aivan eri tavalla kuin keväällä?
Tase
Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100

Viesti Kirjoittaja Tase »

Kunkku kirjoitti:Kun tarjoaa vanhaa vaihdossa, sitä hajontaa tarjouksissa syntyy helposti.
...
Autopuolella tällaista hajontaa ei synny. Johtuneeko tästä kausiluonteisuudesta ja siitä, että syksyn vaihdokkeja mietitään aivan eri tavalla kuin keväällä?

Minun kokemusten mukaan sitä hajontaa syntyy myös a?topuolella. Ostin keväällä 2000 uuden a?ton johon kyselin vaihtotarjousta useammalta paikkakunnalta. Huonoin tarjous vanhasta a?tosta oli 75500 mk, paras 86500 mk eli eroa oli 11000 mk. Ja kyseessä täysin samanlainen uusi auto jonka ostamisesta tarjouksia pyysin. Ei tarvinnut kauan miettiä mistä auton ottaa.

Jokaisella liikkeellä on oma sen hetkinen markkinatilanne, se vaikuttaa vaihtohyvityksiin. Samaten yksittäisen myyjän henkilökohtaiset myyntitavoitteet.
TTA

Viesti Kirjoittaja TTA »

Heh, törmäsin itse samaan ilmiöön vaihtopyörää tarjotessa. Osa laski "muka" hyvän ostohinnan vaihdokille mutta vastaavasti uuden pyörän hinta olis ollu suoraan listalta. Edes lisävarusteista ei olis saanu lisäalennusta.

Hieroin sitten kauppoja erään liikkeen kanssa ja kun olin siirtänyt tililleni jo koko pyörän summan rahaa ja menin lyömään kauppoja lukkoon (olisin ensin koeajanut pyörän toiseen kertaan ja tämän jälkeen kirjoittanut paperit) ei liike ollut auki. Vaikka oltiin sovittu tapaamisaika ja kaikki. Omistaja lopulta löytyi sisältä mutta sanoi vaan "ei oo ehtiny hakea pyörää tänne". Piti sitä kotonaan. Tämän jälkeen on keskusteluyhteys ko. liikkeen omistajaan syntynyt vain pakon edessä ja ollut tyyliin
-"Mitäs?"
-"Öljynsuodatin 154-2234556"
-"18e"
-"Pankilta" (korttia antaessa)
...ja äkkiä ulos

Kyselin muualta ja eräs liike laski melko hyvän välirahan ja kun lopulta olin sieltä ostamassa sanoivatkin he etteivät ota vaihdokkia. Ei mene muka kaupaksi. Kirosin muistaakseni ääneen johon myyjä sitten totesi että lasketaan tuosta pyörästä hyvä käteishinta ilman vaihdokkia. Kohta soittikin takaisin ja kun kuulin hinnan tarvitsi miettiä vain viisi sekuntia ja sanoin "Tahdon".

Vanhaa pyörää sitten kaupittelin pitkin syksyä kunnes meni kaupaksi. Siirsin saamastani hyvästä kaupasta osan edelleen tuohon vanhaan pyörään jolloin sain sillekin kilpailukykyisen hinnan.
karkka
Pyörä: R1250GSA/F650GS

Viesti Kirjoittaja karkka »

Itse olen lähetellyt tarjous pyyntöjä niihin bmw:n liikkeisiin joihin e-mail ositteet löytänyt.Pyörä tulisi suoralla ostolla jotenka kilpailuttaminen siten hiukan helponpaa tai ainakin tarjousten vertaileminen.Mitä olen tarjouksia tähän asti saanut niin yllättävän pientä on hajonta ollut.
Ja myöhästyneet onnittelut Kunkulle->tässä pyörä kuumeessa kohteliasuudettikin unohtuu :wink:
Vastaa Viestiin