Moottorikelkkareiteillä ajelu
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
- Nixi
- Pyörä: BMW 1200 GSA, XR 600 ja KLE 500 R
Kelkkareitillä ajaminen moottori pyörällä.
Olen kysynyt kunnan kelkkareiteistä vastavalta henkilöltä ja sanoi puhelimessa "aiheuttaa pahennusta kelkkailijoiden keskuudessa" joten ei suosittele ajamaan siellä. Hänellä ei ollut laki pykälää millä kieltää.
Poliisipiirin nimismies vastasi: Viralliselle kelkkareitille on haettu reitin pitäjän toimesta kirjallinen lupa maanomistajilta (16§ 1 monentin) vain moottorikelkalle (13§ 1 momentti), ei pyöräilijöille.
Tällä perustella kielsi ajamisen koska pyörällä ajamiseen ei ole maan omistajien lupaa. (Maastoliikenne laki 1710/1995)
Sanoi myös että sakot tulee jos ajaa.
Kirjallinen luvan ollessa virallisella moottorikelkkareitillä olevilta maan omistajalla ei nimismiehelläkään ollut asiaan muuta sanomista. Aiheuttaa pahennusta ja riskitilanteita muiden kelkkailijoiden kanssa.
Joten Maalaisjärjen käyttö on sallittu.
Minä ainakin harkitsen vielä ennen kuin jatkan ajamista moottorikelkkareitillä.
Lupa asiani on kunnossa.
Päristelyihin:)
Poliisipiirin nimismies vastasi: Viralliselle kelkkareitille on haettu reitin pitäjän toimesta kirjallinen lupa maanomistajilta (16§ 1 monentin) vain moottorikelkalle (13§ 1 momentti), ei pyöräilijöille.
Tällä perustella kielsi ajamisen koska pyörällä ajamiseen ei ole maan omistajien lupaa. (Maastoliikenne laki 1710/1995)
Sanoi myös että sakot tulee jos ajaa.
Kirjallinen luvan ollessa virallisella moottorikelkkareitillä olevilta maan omistajalla ei nimismiehelläkään ollut asiaan muuta sanomista. Aiheuttaa pahennusta ja riskitilanteita muiden kelkkailijoiden kanssa.
Joten Maalaisjärjen käyttö on sallittu.
Minä ainakin harkitsen vielä ennen kuin jatkan ajamista moottorikelkkareitillä.
Lupa asiani on kunnossa.
Päristelyihin:)
Viimeksi muokannut Nixi, Ti Maalis 21, 2006 10:19 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Sama kävi mielessä mullakin kun ajoimme toissapäivänä Tornionjoella ja Keroputtaassa kelkanjälkiä. Ne muutamat kelkat jotka kohtasimme eivät aiheuttaneet meille vaaraa ja vielä vähemmän päinvastoin.Jukka kirjoitti:Onko joku esittänyt teoriaa siitä miten pyörän kohtaaminen
on riskialttiimpaa kuin toisen kelkan kohtaaminen?
Tätä itse pähkäilin, enkä saanut vastausta aikaiseksi.
Pyörähän on jopa kapeampi vastaantulija...
- Jukka
- Site Admin
- Pyörä: CFMoto 800 mtx
- Viesti:
Vaaratilanne kai se tämäkin oli...

- Liitteet
-
- Kuva015.jpg
- Tohtori sukeltaa
- (69.32 KiB) Tiedosto ladattu 264 kertaa